Gå til innhold

overgår x850xt pe det råeste gf 6800 kortet?

Gjest Slettet+130498

Anbefalte innlegg

Begriper ikke hvordan dere klarte å blande 7800gtx inn i dette. Trådstarter spør jo om x850xtpe og 6800.

Svar til trådstarter:

Ja, x850xtpe er nok bedre enn 6800, 6800gt og 6800ultra i de fleste spill.

Jo, men det råste gf kortet (7800) overgår x850xt pe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel nå sitter jeg her med et X 850 XT PE kort og får opp ett XFX GeForce 7800GTX 256MB til test på torsdag eller fredag, så får vi se.

Det er Komplett som låner meg kortet .

EDIT: Komplett trakk desverre "lånet" av kortet tilbake , blir ingen test :thumbdown:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Raptor' date='26/06/2005 : 15:25'] Skal man ha det beste kortet i BF2 nå så kjøper man 7800GTX

har jeg sagt noe annet?

Begriper ikke hvordan dere klarte å blande 7800gtx inn i dette. Trådstarter spør jo om x850xtpe og 6800

han spør om x850xt pe er bedre enn det beste geforce kortet, og sist jeg sjekket var også 7800gtx et gforcekort!

du kan jo ta en titt her, her, eller her.

alle heter ... GeForce 7800GTX. altså har 7800gtx mye å gjøre med denne tråden

Lenke til kommentar
OT: personlig kommer jeg aldri til å kjøpe noe fra Nvidia, jeg er så fornøyd med ATi sine produkter ( :love: X800XL) at jeg vil nok holde med dem.

Vet, ati er best :thumbup: Ati's nye skjermkort blir sikkert mye bedre enn 7800GT eller hva det heter. Ati= :thumbup:

Endret av Overdox
Lenke til kommentar

Det er jo en forskrudd holdning til produkter enkelte (unger?) har. Ting er ting - ikke personer. Å være "fan" av et merke sier for meg mer om personen enn om merket. Det er jo spesifikasjoner og pris som burde være eneste kriterium for valg av hardware?

Og for ikke å kun skrive OT, bensinkanna har rett siden trådstarter forutsetter en sammenligning med kun 6800-serien.

Endret av cybirg
Lenke til kommentar

Det går faktisk an å lese hva trådstarter faktisk spør om og svare på det!

Slik enkelte har gjort. Dette er ikke en Nvidia vs ATI tråd, ei heller en tråd om 7800 eller ikke utgitte kort fra ATI.

EDIT: cybirg var litt raskere.

Endret av Frijazz
Lenke til kommentar

OFF-T: Altså, om dere unger vil ytre deres meninger om hva som er "best" osv så start en egen tråd i søppelkategorien, for vi andre (på vegna av alle her tror jeg :ermm: ) er rimelig lei av slike poster (og ha meg unnskyldt for dobbelquoting).

Vent heller på x900 serien  :yes:

Helt enig, x900 serien blir nok rå:D OT: personlig kommer jeg aldri til å kjøpe noe fra Nvidia, jeg er så fornøyd med ATi sine produkter ( :love: X800XL) at jeg vil nok holde med dem.

Og for ikke å kun skrive OT, bensinkanna har rett siden trådstarter forutsetter en sammenligning med kun 6800-serien.
Feil, helt feil! Han spør i overskriften sin om det råeste av det råe Gf kortet til dags dato, og etterpå nevner 6800U. At han ikke har fått med seg nyheter er ikke vår feil. Det råeste av det råe Gf kortet er 7800GTX, og har du tenkt å diskutere det så ta det over PM.
overgår x850xt pe det råeste gf kortet?

se emne tittel....bare lurte på om det slår geforce 6800, det råeste av de

Er ikke dette 7800GTX dags dato så vet ikke jeg lenger. Da er jeg synsk siden jeg vet det neste kortet fra nVidia heter 7800GTX og er en 6800U på steroider.

Vent heller på x900 serien :yes: ]Jeg veit ikke med dere, men jeg gidder nok ikke å vente helt fram til jul med å kjøpe skjermkort (med mindre ATI kjører et stunt alà nVidia og har de lanseringsdato ;) . Får håpe dette blir en ny trend!

Edit: Ja forresten Tror nok x850XT PE slår et 6800. Et 6800U derimot? Ja, kanskje til tider, situasjonsavhengig mao :p

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar
Det du mangler også er de nye funksjonene.

Har du sett bildekvaliteten? Noe du neppe får med et x850xt eller 6800Ultra.

Ytelsen i nye spill som kommer i løpet av kort tid kommer til å være en del bedre på 7800GT

Dessuten så koster 7800GT bare en 1000lapp mer.

Gi meg noen linker til bildekvaliteten da :whistle:

Lenke til kommentar
jeg har nettopp byttet fra ett gf6800 ultra til ett r.x850xt pe.

jeg spiller en del css (1600x1200) og merker så og si ingen forskjell.

må si xt pe er litt oppskrytt.

Vel nå er det ingen som har sagt at det er enorme forskjeller på disse to,men tester viser at X 850 XT PE er haket vassere.

Om du klarer å merke noen stor forskjell i spill kan derimot diskuteres, det er tross alt to kort fra øverste hylle du her sammenligner .

Lenke til kommentar
X8xx serien har ikke dette engang. Enkelt forklart fjerner denne teknikken "artifacts" i Anti-Aliasing nesten uten merkbart tap i framerate.

Vel, jo, en teknikk har vært "kjent" en stund for å fjerne jaggies i en alpha.

"Alpha to coverage" heter den teknikken. Den tester blending faktoren med bakgrunnen og regner ut hvor mye av pikslene som blir dekket av Alpha teksturen og klarer å kjøre MSAA (Forholdene blir ikke helt i forhold til settnigs (F.eks 6xMSAA blir ikke 6xMSAA på Alphaen), men det blir brukt en MSAA teknikk som dagens kort støtter).

Visstnok blir kantene "myket" opp og ikke direkte antialiased. Dermed vil man heller ikke direkte tape mip maps på denne teknikken. (I forhold til SSAA).

D3D har ikke denne funksjonen, mens OGL har denne. Den krever en del Alpha Testing, men kan kjøres helt fint med dagens kort.

Endret av ExcaliBuR
Lenke til kommentar
Feil, helt feil! Han spør i overskriften sin om det råeste av det råe Gf kortet til dags dato, og etterpå nevner 6800U. At han ikke har fått med seg nyheter er ikke vår feil. Det råeste av det råe Gf kortet er 7800GTX, og har du tenkt å diskutere det så ta det over PM.

Jeg mener du tar feil, han spør etter det råeste kortet med utsagnet "overgår x850xt pe det råeste gf kortet?", deretter spesifiserer han at han mener Geforce 6800-serien.

Overskriften åpner for å blande inn 7800GTX, mens innlegget begrenser spørsmålet til en vurdering av X850XT PE vs 6800 serien.

Han nevner ikke 6800. Han lurer rett fram på om det slår det råeste 6800-kortet. Hadde han skrevet at han mener det råeste kortet pr dags dato hadde selvsagt svaret blitt 7800GTX.

7800GTX er helt klart det beste hittil, men dette forblir irrelevant, også hvorvidt han har fått med seg nyheter. Det eneste som er "vår" feil er at alt blir OT når folk ikke klarer å begrense seg til spørsmålet som stilles. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...