Gå til innhold

Trekabbinett... igjen, ja utrolig nok..

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal lage meg trekabbis, nå har jeg sett meg lei på denne hersens bråkebøtta av et stålbo!

Kaster ut all HW'en, og bruker HKbrettet ifra det gamle kabbinettet..

Har laget noen planer i SKETCHUP! Jeg er overrasket over at jeg klarte det! :D

th_snartferdig3.jpg

th_snartferdig2.jpg

th_snartferdig1.jpg

Hm, som dere ser, så skal jeg ha 2 psu'er, 1 psu til HDD'en og HK'et, 1 HDD til "alle" viftene og neonrøret mitt.. siden jeg skal ha så stort kabbinett så må jeg vel kasnkje vurdere og handle inn 1 neonrør til.. Hvis jeg ikke går for 2 blacklights isteden da :D

Skal ha 2x120mm vifter, 1 forran og 1 bak ( :hmm: ser at jeg har glemt den 120 vifta bak faktisk..)

2x80mm vifter i plexiglasset skal også med..

Og, jeg har kun 1 HDD! Må nesten få tak i en HDD til etterhvert tror jeg.

Trykkbare thumbnails! :)

Uansett, hva synes dere om planene sålangt? :)

Mvh: Mammuten! :thumbup:

EDIT: Hva tror dere om å bruke Kryssfiner-plater? Duger det? Pusse ned og lakkere?

Har tenkt på dette lenge selv.. Men har også vurdert og finne ett gammelt skap el.lign, men dette er det jeg har tenkt på aller først.. :)

Takker for svar :)

Endret av Mammuten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

www.sketchup.com

og www.google.no for Sketchup computer components.. *søketips* :p

EDIT: Kan ha en egen bryter for den "ekstra" psu'en ja.. eller jeg kan koble den sammen med den andre PSU'en.. hvordan, må jeg tenke endel på først...:p

Endret av Mammuten
Lenke til kommentar

Å koble sammen to strømforsyninger er null problem. Berre å ta eit raskt søk på forumet. Men ei vifte brukar typisk kanskje 2W, så med mindre du har tenkt å ha 150 vifter inni der så er det vel litt overkill med ei eiga strømfosyning til det... ;)

Lenke til kommentar
Å koble sammen to strømforsyninger er null problem. Berre å ta eit raskt søk på forumet. Men ei vifte brukar typisk kanskje 2W, så med mindre du har tenkt å ha 150 vifter inni der så er det vel litt overkill med ei eiga strømfosyning til det... ;)

2 W for vanlige, 3 W for de med lys i, men det var ikke poenget: Han skal ha to PSU`er inni pg.a. skrytefaktoren, ikke fordi han trenger det ;)

Lenke til kommentar

Det stemmer.. Skrytefaktor er viktig :thumbs:

Iallefall for meg :p

Tja, jeg begynner vel snart tenker jeg, skal se om jeg får tak i noen billige plater først.

Vurderer MDF plater, men det er dyrt OG tungt, så spørs om jeg ikke må "klare meg" med hobbyplater.

Men er det noen som deler min mening med at hobbyplater har en tendens til å "bøye" seg på midten? altså, på langs, hvis det er noen som forstår :p

kan jeg få sketchup fila

Nei den kan du ikke få.. du brukte ikke spørsmålstegn.. -->?<--

Neida, skal prøve og legge den ut, men får ikke til FTP, og Photobucket klarer vel ikke den filen..

Og BTW, er det noen fargeforslag?

Sliter litt.. Svart utenpå, blå inni og med UV spray?

Kom med forslag hvis det er noen som vil :)

Takker for tilbakemeldinger! :)

Endret av Mammuten
Lenke til kommentar

MINI-UPDATE!!!

Tja, vært på butikken nå.. hørte på priser.

Kun plata, kom på 370 kroner.. den var 60 cm bred, og 3.50 lang elns.. SVÆÆR plate.. :D

Har også sett på sparkel, maling, hengsler, hengelås-"lås", og stikksag-blader.

Skal også bortom glassmester'n litt senere og spørre etter plexiglass. Sistgang anbefalte han lexan-glass, og jeg tror kanskje jeg går for det. skulle få en relativt stor plate for 150 kroner.

Nå ett spørsmål, er dette dyrt, burde jeg se meg litt om etter plate og plexi\lexanglass?

EDIT: Tja, tenkte ut noe nytt noe jeg.. hva med stealthing av CD rom? Bygge en egen "dør" til den, er ikke dumt.. Jeg tror kanskje jeg går for det.. Lagde en rask sketchup.

Det som er "koksgrått" skal bli døren, i forhold til det jeg har laget fra før av.. :)

th_2psusvartblvifterneonogcdromstealth.jpg

Takker for svar..!

Mvh: Mammuten :)

Endret av Mammuten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...