Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Søknad om skoleplass. Hva bør jeg få med?

Anbefalte innlegg

Heisann..

Har søkt om skoleplass ved en privat videregående skole her i Ålesund.

Grunnen er enkel; Jeg vil gå Media & Kommunikasjon, men har ikke gode nok karakterer til den offentlige.

På den offentlige skal de ha inn 30 stykker, og det er langt flere som har søkt, skriver lokalavisen. Oppimot 150.

Uansett.. Har søkt om skoleplass ved Akademiet Videregående skole her i Ålesund.

Har vært på flere informasjonsmøter og lignende, og da sa de at det hjalp med en liten mail hvor du skriver hva du kan, hvorfor du vil gå der, osv.

Men.. Bør jeg nevne hva jeg kan innen Adobe og lignende? Legger de vekt på det, montro?

Kan ikke mye, men det er litt.

Skal jeg "skryte" av hva jeg kan? Eller? Kom med innspill! ;)

Slakt meg gjerne for dum post, men alkohol + skolegal ungdom.

Blir sikkert stengt etterhvert, men mulig jeg får meg litt nyttig informasjon først! :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg går selv på Akademiet i Bergen, kom ikke inn på media til vk1 nå på grunn av at de mistet 15 plasser på media linjen..

Men nok om det!

Jeg ville skrevet litt om dine interesser og hvordan du er, de går ikke like mye etter karakteren som andre skole. Men rektoren vi har sa at det er GANSKE mange som har søkt særlig på media så de må gå etter karakterer og. Det er veldig viktig med G G i orden og oppførsel (9 og 10), han sa at de som ikke hadde det ble puttet i en annen bunke!

Edit:

Etter at jeg har gått der et år vil jeg aldri mer tilbake til offentlig!!

LYKKE TIL :thumbup:

Endret av anders888
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...