@golfern Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Har tenkt å erstatte de originale Harddisk og ON-diodene med blå. Hva slags spenning skal disse ha. Ser at diodene hos microplex er 12V, går det? Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Det skal fungere bra det, har skiftet ut LED selv på pc'n, men det kommer ikke 12Volt ut fra HK-LED kontaktene, mersom 5Volt, som er perfekt for en diode. OBS! Husk at de møkka LED'ene som selges på microplex trekker en del strøm og _KAN_ overbelaste strømbanene... Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 5v stemmer det! Noen mener at noen hk gir forsjellige spenning til hd led, uansett tror jeg 5v er rett å bruke. På http://www.elfa.se/no har de 5v blå'e leds. Har skifta ut sjøl. I det blå'e chieftec big med blå katode og blå'e leds. Edit: http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/20/2020757.htm Optokomponenter - lysdioder 3mm - EL202 _________________ __________ PumpAction <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: PumpAction på 2002-07-26 16:28 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: PumpAction på 2002-07-26 16:29 ] Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Jeg har kun brukt normale standard leds (rundt 2v) som hd og powerleds på mine prosjekter. funker bare fint. tror nok de fleste hk er standarisert i så måte, som med alt annet. å da har de nok redusert spenning til ledsa. dvs. rundt 2v eller deromkring. Lenke til kommentar
@golfern Skrevet 26. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2002 Takker for svar! Da er det bare å kjøpe inn. Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Quote: Den 2002-07-24 23:38, @golfern skrev:Ser at diodene hos microplex er 12V, går det? Nå trenger vel alle vanlige lysdioder ca 1,5v for å lyse... Om noen reklamerer med 12v dioder, så er det sikkert innebygd en motstand i serie. Og da er det ikke sikkert de funker på kortet. For der kommer det mest sannsynlig ikke 12v. Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Det var en stor diskusjon her for ei stund sia om spenninga, så jeg målte med et multimeter og fikk 5v på power-led hd-led var ikke tilgjenngelig. Så jeg er sikker på at det er 5v og standarisert. Men så har jeg et gammalt hk også da (Asus p2b, slot1 (p3)). Så det kan jo hende at det er kommet en ny standard? Ikke det at jeg ser en god grunn til det da 5v led ikke er noe spesielt. Uansett er det jo bare å måle spenninga! Dessuten så må ikke led'sa ha nøyaktig rett spenning så en 2v led kan fungere på 5v, men ikke anbefalt! Lenke til kommentar
TN;) Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Jeg tok ut 2 røde leds fra en Microsoft Intellimouse Explorer 1.0 som jeg hadde liggende, den gikk i sund for lenge siden. Disse LEDsene er KRAFTIGE saker, men jeg bare erstattet de mindre std. LEDene på Chieftec Scorpio toweret med disse to røde og det funker fint det. Jeg bruker Asus KG7-RAID HK. Lenke til kommentar
Valdemar Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Spenningen ut fra hk varierer på hdd led for at denne skal blinke (slå seg av og på) har selv "UV" led`sene på 3dfx, disse funker fett. Du trenger ikke koble til noe form for motstand. Håper dette hjalp litt? Lenke til kommentar
Crinos Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Det beste er jo da å måle spenninga. Da vet man nøyaktig hva man har med å gjøre. Det hender jo at det er forskjell fra merker og produksjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå