Gå til innhold

HD-led og ON-led

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det skal fungere bra det, har skiftet ut LED selv på pc'n, men det kommer ikke 12Volt ut fra HK-LED kontaktene, mersom 5Volt, som er perfekt for en diode. OBS! Husk at de møkka LED'ene som selges på microplex trekker en del strøm og _KAN_ overbelaste strømbanene...

Lenke til kommentar

5v stemmer det! Noen mener at noen hk gir forsjellige spenning til hd led, uansett tror jeg 5v er rett å bruke.

http://www.elfa.se/no har de 5v blå'e leds.

Har skifta ut sjøl. I det blå'e chieftec big med blå katode og blå'e leds.

Edit: http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/20/2020757.htm

Optokomponenter - lysdioder 3mm - EL202

PumpAction

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: PumpAction på 2002-07-26 16:28 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: PumpAction på 2002-07-26 16:29 ]

Lenke til kommentar

Jeg har kun brukt normale standard leds (rundt 2v) som hd og powerleds på mine prosjekter. funker bare fint.

tror nok de fleste hk er standarisert i så måte, som med alt annet. å da har de nok redusert spenning til ledsa. dvs. rundt 2v eller deromkring.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-24 23:38, @golfern skrev:

Ser at diodene hos microplex er 12V, går det?

Nå trenger vel alle vanlige lysdioder ca 1,5v for å lyse... Om noen reklamerer med 12v dioder, så er det sikkert innebygd en motstand i serie. Og da er det ikke sikkert de funker på kortet. For der kommer det mest sannsynlig ikke 12v.

Lenke til kommentar

Det var en stor diskusjon her for ei stund sia om spenninga, så jeg målte med et multimeter og fikk 5v på power-led hd-led var ikke tilgjenngelig. Så jeg er sikker på at det er 5v og standarisert.

Men så har jeg et gammalt hk også da (Asus p2b, slot1 (p3)).

Så det kan jo hende at det er kommet en ny standard? Ikke det at jeg ser en god grunn til det da 5v led ikke er noe spesielt.

Uansett er det jo bare å måle spenninga!

Dessuten så må ikke led'sa ha nøyaktig rett spenning så en 2v led kan fungere på 5v, men ikke anbefalt!

Lenke til kommentar

Jeg tok ut 2 røde leds fra en Microsoft Intellimouse Explorer 1.0 som jeg hadde liggende, den gikk i sund for lenge siden. Disse LEDsene er KRAFTIGE saker, men jeg bare erstattet de mindre std. LEDene på Chieftec Scorpio toweret med disse to røde og det funker fint det. Jeg bruker Asus KG7-RAID HK.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...