Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Aprilia RS50 vs. Peugeot SpeedFight 2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aprilia RS50: Plomberinger i eksospotta. Går meget bra med kun effektanlegg og 70 dyse. Plombering i reedventilen. Ta bort innsnevring i reedventil ved montering av større forgasser.Med komplett trim (forgasser, potte og trimsylinder) blir toppfarten 110-130 km/t.

Peugeot Buxy,Speedake,Speedfight m.fl.: Bytt variator eller fjern stoppeplate.Forskjellen på trimvariator og uplombert orginalvariator er ca 5 km/t. Eksospotta må enten byttes, event. kan blindrør kappes av. Modifisering av orginalpotta hjelper noe, men effektanlegg går bedre! Går meget bra med trimsett, effektpotte og ombygd variator. Ønskes toppfart over 90/100 km/t må man sette på omdrevingssett. Dette gir 15-40% tyngre utveksling.

Ville gått for RS50 for den har gir. Er sikekrt mye morsommere å kjøre og treningen komemr bra med hvis du en gang skal ta tung mc lappen. Angrer selv på at jeg ikke kjøpte en med gir, men så var den mopeden jeg har nå veldig billig, men likevell bra (Honda Wallaroo PK50).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
I oppoverbakke da? Har en veldig bratt oppoverbakke til huset mitt, søstera mi har en speedfight 2, og den går fint opp i hvertfall..

Spørrs på drevinga di. Hvis du kjører ganske lav dreving går den nesten like bra i oppoverbakker som på flata.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Vel, en RS50 og en Speedfight er vel ca. umulig å sammenligne, kanskje du tenker på SR50?

Hvorfor er det det ?

Han bare lurte på hvem han skulle ta, fordi søstra hans har en SpeedFight, og den går bra opp bakken. Og RS gjør ikke det hvis den er orginal.

Men denne posten er oppklart alikvel ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...