Gå til innhold

Nytt S939, hvilket passer best meg?

Tweaky

Anbefalte innlegg

Hei, har nå endelig fått litt penger inn på kassa som jeg har bestemt skal gå til min pc som sårt trenger en oppgradering.

Hvis noen kan si ut i fra erfaring eller tester hva som passer meg ut i fra disse kriteriene, hadde det vært kjempefint :)

- Stabilt, god overklokker

- passiv chipsetkjøling

- pci-express

- støtte for dual channel og dual core

- Alt mulig dilldall er ikke viktig, som wifi og SLI

Vurderer å gå for en 3000+ eller 3200+, hva synes dere?

Helst et hk i 1000kronersklassen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal ha den kraftigste, mest stabile og best til spilling:

Så er det ingen tvil om at DFI LanParty nForce4 SLI-DR er det beste valget!!! Den er også overklokkerens beste venn!!!

Men hvis du ikke skal ha noe fult så kraftig, men noe med mange tilkoblingsmuligheter

så er nok en Asus A8N-SLI Premium nForce4 SLI eller en Gigabyte K8NXP-SLI nForce4 SLI m/WLAN det beste valget!

Den mest stabile, men ikke fult så kraftig eller tilkoblingsdyktig er nok:

MSI K8N Diamond nForce4 SLI det beste valget. Men det skal ha vært noen problemer med MSI's nye kort!

Jeg hadde godt for DFI LanParty nForce4 SLI-DR kortet, fordi det er nok det beste kortet du får til denne soketen i dag!!!

Håper dette hjalp deg litt på vei...

Lenke til kommentar
Hvis du skal ha den kraftigste, mest stabile og best til spilling:

Så er det ingen tvil om at DFI LanParty nForce4 SLI-DR er det beste valget!!! Den er også overklokkerens beste venn!!!

Men hvis du ikke skal ha noe fult så kraftig, men noe med mange tilkoblingsmuligheter

så er nok en Asus A8N-SLI Premium nForce4 SLI eller en Gigabyte K8NXP-SLI nForce4 SLI m/WLAN det beste valget!

Den mest stabile, men ikke fult så kraftig eller tilkoblingsdyktig er nok:

MSI K8N Diamond nForce4 SLI det beste valget. Men det skal ha vært noen problemer med MSI's nye kort!

Jeg hadde godt for DFI LanParty nForce4 SLI-DR kortet, fordi det er nok det beste kortet du får til denne soketen i dag!!!

Håper dette hjalp deg litt på vei...

Trådstarter ønsker et kort med passiv chipsettkjøler og du peiser på med anbefalinger av kort som har hylende vifter på chipsettet.Eneste kortet som har passiv kjøling er Asus A8N-SLI Premium,men det koster 1800 kr. Han ønsker et kort i 1000 kr klassen,men du kommer bare med kort til nærmere 2000 kr.

Godt jobbet! :p

Trådstarter:

Ta en titt på ABIT AN8 Ultra. Det koster 1090 kr og har heatpipe kjøling på chipsettet.

Gå for en 3200+ Venice.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Okey, er ABIT AN8 ultra et bra kort?

Passiv chipsetkjøling er jo noe jeg kan sette på senere, så et kraftig kort til en billig penge er det jeg er ute etter..

Hvilket kort gir best ytelse i forhold til hver krone?

med ytelse mener jeg stabilitet og overklokkingsevne

Lenke til kommentar

Enig med Morten K, men gjør oppmerksom på at Gigabyte GA-K8NF-9 nForce4-4X også har passiv kjøling (fikk netshop til å kikke på de... gjelder de nye modellene), samt at å sette på en passiv kjøling ikke nødvendigvis er enkelt på alle HK, da det fort tar for stor plass.

Lenke til kommentar
samt at å sette på en passiv kjøling ikke nødvendigvis er enkelt på alle HK, da det fort tar for stor plass.

Man mister vel også garantien på hovedkortet ved å montere kjøler selv...tror jeg.

Noen som vet?

skulle tro at man gjør det ja...... slik jeg har skjønnt det er det bare ASUS som har en slik plassering av chipset vifta at den lar seg bytte lett. HER ER ET BRA og billig kort, hvis du vil gjøre ting selv.

skal jo være sagt at man kan modde chipsetet på alle kort men det krever noe mere oppfinsomhet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...