Badjoo Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 (endret) Er det mulig å koble en LED (Denne Led'en for å være spesifikk) til en molex, eller som jeg har forstått det så komme det 12v fra en molex?.. letter sagt; Jeg har ingen barka anelse hvor jeg skal koble led'en for å få nokk/mindre strøm til den , Noen som kan hjelpe meg her? Endret 25. juni 2005 av Badjoo Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Ja, det går. Fargekodene for molex: Gul = +12V Rød = +5V Svart = Jord Med den LED'en kan du koble + på LED til rød kontakt (ledning), og - på LED til svart kontakt (ledning). Lenke til kommentar
Badjoo Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 Thank you thank you! du redda dagen min ehm, natta mi! Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Ved å koble direkte til 5v på molex vil jeg tro du vil få alt for høy strøm gjennom LEDen og dermed frigjøre LEDens indre røyk. Dette er ikke gøy. Gjør heller som det står i bruksanvisningen og koble en 820 ohms motstand i serie i en 12V krets, altså LEDens lengste fot til gul (anode), og den korteste foten til sort (katode). Da er man sikker på at strømmen som går gjennom LEDen ikke er så høy at den brenner opp. Lenke til kommentar
Badjoo Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 (endret) Er det mulig å seriekoble Slike fra microplex? Endret 25. juni 2005 av Badjoo Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Har aldri prøvd selv, men vil tro det. Bakdelen er jo at du blir sittende igjen med veldig mye kabel i kabinettet. Kanskje mulighet for å fjerne eksisterende motstand å sette inn en i passende størrelse? Lenke til kommentar
Badjoo Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 tja, hvem vet, skal nu prøve det ut uannsett, funker det ikke så funker det ikke! Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Lykke til, fortell hvordan det går! Lenke til kommentar
Badjoo Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 Jode, den er grei.. faktisk så holder jeg på å modde et mercury, mesh, black kabinett, kan vell alltids mekke en post på "case-modes" når jeg har fått henta viftestyringa å et annet kabinett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå