Unreal Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 (endret) Hei, startet opp laptopen min etter at den gikk i gulvet mens den var påskrudd. Fikk da denne meldingen når jeg prøvde å starte maskinen etterpå: STOP: C0000218 {Feil i registerfilen} Registeret kan ikke laste inn struktur (fil): \SystemRoot\System32\Config\SOFTWARE eller loggen eller dennes alternativ. Starter dumping av fysisk minne. Dumping av fysisk minne er ferdig. Kontakt systemansvarlig eller brukerstøtteavdelingen hvis du vil ha mer hjelp. Dette er beskjeden jeg får om jeg starter i sikkerhetsmodus. Om jeg starter opp vanlig kommer jeg til Windows loadinga som står og går i evigheter uten at noe skjer. Jeg kommer heller ikke inn på recovery-konsoll. Den bare stopper opp. Siden der er mye data på harddisken som jeg helst vil ha backup av før en eventuelt formatering, så tenkte jeg å lage en ny installasjon av Windows XP så jeg kan få tatt en backup. Jeg hev i XP CDen og startet opp installasjonsprogrammet. Problemet er bare at når jeg skal velge hvor jeg vil installere hen, så har jeg kun en partisjon tilgjengelig. Og når jeg prøve å velge den partisjonen, får jeg beskjed som fraråder meg å installere 2 Windowser på samme partisjon. Hva skal jeg gjøre? Går det greit med 2 Windowser på samme partisjon? Eller er der en måte jeg kan lage en ny partisjon ut av den ledige plassen på den allerede tilgjengelige partisjonen? Endret 25. juni 2005 av Unreal Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Du skal normalt kunne gjøre en repair-installasjon over den gamle installasjonen, uten at det rører dataene du ønsker å berge. Jeg hadde dog heller bootet maskinen med en Knoppix Live-CD e.l., og kopiert de ønskede dataene ut på den måten. Dette fordi harddisken kan være skadet, slik at du ikke kan stole på at en installasjon ikke ødelegger data du ønsker å redde. Lenke til kommentar
Unreal Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 Har jeg muligheten til å kobla til LAN, USB harddisker eller brenne CDer i dette Knoppix programmet? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 LAN og USB-harddisker fungerer som oftest greit, hvis man ikke har for sær hardware. CD-brenning skal også som oftest fungere greit, hvis du har en ekstra CD-leser å boote CD'n fra. Les mer her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå