Gå til innhold

Rykter og nykomlinger fra SE


Anbefalte innlegg

Jeg synes ærlig talt ikke oppløsningen behøver å være noe bedre, da må i så fall skjermen også forstørres litt, for jeg synes den pixeltettheten SE har lagt opp til, er veldig bra. Du har jo mobiler fra Panasonic og Nokia som skal ha 600x400 pixler o.l. på omtrent samme overflate. Selvfølgelig blir det skarpere, men får du med deg så mange ekstra detaljer når du ser på skjermen vanlig? (ikke med forstørrelsesglass eller med øyet 2 cm unna skjermen)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes ærlig talt ikke oppløsningen behøver å være noe bedre, da må i så fall skjermen også forstørres litt, for jeg synes den pixeltettheten SE har lagt opp til, er veldig bra. Du har jo mobiler fra Panasonic og Nokia som skal ha 600x400 pixler o.l. på omtrent samme overflate. Selvfølgelig blir det skarpere, men får du med deg så mange ekstra detaljer når du ser på skjermen vanlig? (ikke med forstørrelsesglass eller med øyet 2 cm unna skjermen)

En periode handlet det om at skjermen skulle bli større. Når de ble større var SE og Samsung konge på haugen siden disse la inn god oppløsning på skjermene sine. Siemens kjører fremdeles store skjermer med latterlig oppløsning. Nokia har skjerpet seg mye.

 

Men som du sier kan man putte inn en skjermoppløsning på 1600x1200 i S700i, men da blir det jo umulig å se noe da.

Syntes 320x240 er en bra oppløsning. 640x480 krever egentlig ganske store skjermer.

 

Hva blir det neste kappløpet.....spennende.

Lenke til kommentar
Eneste imponerende jeg finner er harddisk og kameraet. Men det er jo ikke bare bare det heller.

Hva skal man egentlig med HDD når MSD på 4 GB er på trappene?

Enig, og det stopper ikke der.

Det siste nye er jo at man bruker minnekort i tv som man kan ta opp film o.l på.

HDD er vel blitt en prestisjesak kan det virke som, alle vil vise at de mestrer denne teknologien...

 

Også det ang skjerm, enig, det har sin limit det også!

Lenke til kommentar
Siemens kjører fremdeles store skjermer med latterlig oppløsning.

Jaja? De har senket skjermstørrelsen til 1,8" og beholdt oppløsningen. Man kan ikke si at Siemens sine skjermer nå har "latterlige oppløsninger" når man tar i betraktning hvilken prisklasse de er i.

 

Men som du sier kan man putte inn en skjermoppløsning på 1600x1200 i S700i, men da blir det jo umulig å se noe da.

Kan du fortelle meg hvorfor det skulle bli vanskeligere å se noe bare fordi skjermen har et bedre detaljnivå?

 

Hva blir det neste kappløpet.....spennende.

Det blir/er vel kamera og musikk på mobilen.

Lenke til kommentar
Siemens kjører fremdeles store skjermer med latterlig oppløsning.

Jaja? De har senket skjermstørrelsen til 1,8" og beholdt oppløsningen. Man kan ikke si at Siemens sine skjermer nå har "latterlige oppløsninger" når man tar i betraktning hvilken prisklasse de er i.

 

Men som du sier kan man putte inn en skjermoppløsning på 1600x1200 i S700i, men da blir det jo umulig å se noe da.

Kan du fortelle meg hvorfor det skulle bli vanskeligere å se noe bare fordi skjermen har et bedre detaljnivå?

 

Hva blir det neste kappløpet.....spennende.

Det blir/er vel kamera og musikk på mobilen.

arehei!

innlegget ditt er totalt uinteresant, og inneholder ingenting ang denne topicen her!

jeg vet du forsvarerer siemens og nokia til det siste...

men har du kun det å komme med kutt ut å skriv noe i det hele tatt!!!

:thumbdown:

Lenke til kommentar
arehei!

innlegget ditt er totalt uinteresant, og inneholder ingenting ang denne topicen her!

jeg vet du forsvarerer siemens og nokia til det siste...

men har du kun det å komme med kutt ut å skriv noe i det hele tatt!!!

:thumbdown:

Joda. Innlegget mitt besvarer eller går imot et annet innlegg her i tråden, som handler om fortid og fremtid i mobilutviklingen, og det må man i aller høyeste grad være relevant for SE også.

 

Jeg vil gjerne også ha meg frabedt "at jeg forsvarer Nokia og Siemens til det siste". Jeg har krav på en mening som alle andre, og hvis du er uenig er du hjertens velkommen til å fremme din mening med argumenter, men ellers vil jeg be deg om å la vær å forsøke å diktere meg til ikke å poste.

 

Are (som poster som bruker og ikke moderator)

Lenke til kommentar

Greia arehei er at du tydeligvis ikke ser hva du selv skriver?

Dette er en SE topic, som skal handle om og med SE...

Hva Siemens har eller ikke har, er totalt uinterresant!

 

Og det du skriver ang mine kilder, inneholder jo ikke rent så lite skepsis...(som om alt jeg skriver er svada(løgn))

Så arehei, kommenter gjerne, men hold deg til topicen, hvis andre nevner noe annet, trenger du ikke rette på alt vettu!

:p

Lenke til kommentar

Men som du sier kan man putte inn en skjermoppløsning på 1600x1200 i S700i, men da blir det jo umulig å se noe da. 
Kan du fortelle meg hvorfor det skulle bli vanskeligere å se noe bare fordi skjermen har et bedre detaljnivå?

 

Prøv å sett oppløsningen på skjermen din til det høyeste, stå fem meter unna og prøv å les det som står. Sett den så til det laveste og gjør det samme.

 

Man får plass til mer ved høy oppløsning, men skrift og ikoner blir mindre. Så dess høyere oppløsning dess større skjerm.

 

Men man kan jo spesialtilpasse programvare slik at ikoner, skift osv blir tilpasset høy oppløsning......og det gjør de jo.....så når jeg tenker etter er jo egentlig argumentet mitt meningsløst....jaja... :whistle:

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar
Men man kan jo spesialtilpasse programvare slik at ikoner, skift osv blir tilpasset høy oppløsning......og det gjør de jo.....så når jeg tenker etter er jo egentlig argumentet mitt meningsløst....jaja... :whistle:

Da er vi altså på samme bølgelengde. Når f.eks. Nokia firedobler oppløsningen fra 6680 --> Nokia N90 så har fortsatt ikonene i menyen like stor fysisk størrelse, men de består av mange mange fler piksler.

 

Greia arehei er at du tydeligvis ikke ser hva du selv skriver?

Jeg holder øynene på skjermen når jeg skriver. Ganske klar på at jeg vet godt hva jeg skriver.

 

Dette er en SE topic, som skal handle om og med SE...

Hva Siemens har eller ikke har, er totalt uinterresant!

Er det totalt uinterresant hvordan andre produsenter gjør det på spesielle områder? Det må da være lov å sammenligne SE sine telefoner med andre merker. Hvis ingen tråder får lov til å sammenligne og vurdere, bare de som er xx vs xx, så blir det veldig vanskelig her..

 

Og det du skriver ang mine kilder, inneholder jo ikke rent så lite skepsis...
Du har helt rett i at jeg er veldig skeptisk til alt du skriver. Etter å ha vært her på forumet en stund har jeg sett at alt du skriver tar jeg med en spiseskje salt og mye av det med en god latter. Akkurat som du har lov til å være skeptisk til det jeg skriver, så klart :)

 

Angående dine kilder vet jeg ikke helt hva du mener. Jeg har jo spurt deg i tråden hva som var din kilde som sa at "sakura er bekreftet". Dette har du ikke en gang svart på. Om du mener at jeg er skeptisk til Mobile-review er det en helt annen sak, og som du sier bør vi holde oss til topic :)

Lenke til kommentar
bmwm3 og Dinsdale. Dere må lære dere noen basale prinsipper med hensyn til skjermstørrelse, oppløsning, skriftstørrelse etc. Det er tydelig at dere ikke helt har skjønt noe av dette.

Da kan vel du være snill å opplyse oss uvitende da? Hvis man ikke spør lærer man ingenting vet du.

Lenke til kommentar

S800 ser ut til å kunne dukke opp (review e.l) i begynnelsen av august, på en side, inntil da er det lagt lokk over denne saken kan det virke som...?

venter spent på mer info..

;)

 

Nevner også i farten at Hermione (oppfølger til P serien) er i produksjon, og deksel er til lakkering sies det.

Hvis det stemmer kan det virke som om vi kan se en lenge etterlengtet smart mobil fra SE igjen.

Endret av bmwm3
Lenke til kommentar
(TottoT @ 07/07/2005 : 23:20)

bmwm3 og Dinsdale. Dere må lære dere noen basale prinsipper med hensyn til skjermstørrelse, oppløsning, skriftstørrelse etc. Det er tydelig at dere ikke helt har skjønt noe av dette.

 

Da kan vel du være snill å opplyse oss uvitende da? Hvis man ikke spør lærer man ingenting vet du.

 

arehei  Skrevet 07/07/2005 : 15:00

Da er vi altså på samme bølgelengde. Når f.eks. Nokia firedobler oppløsningen fra 6680 --> Nokia N90 så har fortsatt ikonene i menyen like stor fysisk størrelse, men de består av mange mange fler piksler.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...