Gå til innhold

Rykter og nykomlinger fra SE


Anbefalte innlegg

Aaah, god damn it! Hadde så inderlig håpet på at oppfølgeren til K750i skulle komme til sommeren. Da går bindingstiden på abb. mitt ut og da er jeg klar for å binde meg på nytt :whistle: Har hatt 750'en min i ca. ett år til sommeren (veldig fornøyd med den) og en ny modell med 3,2 mpxl kamera og bedre skjerm hadde vært midt i blinken da. Jaja, får vel bite tennene sammen og holde ut til vinteren 2006 da, det blir i så fall den lengste tiden jeg har hatt en og samme telefon :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Litt dårlig at den ikke har 3g.

5400879[/snapback]

3G er oppblåst. En av hundre trenger mer enn hastigheten man får av EDGE. Selv sender jeg aldri e-post med vedlegg fra mobilen, laster ned låter via telefonnettet for grisepris, og personlig føler like stort behov for å se de jeg snakker med som for å lukte de.

 

Selv rister jeg på hodet hver gang jeg ser anmelder i blant annet IT-Avisen som pekker på at en telefon mangler 3G og kaller det en mangel... :roll:

Lenke til kommentar
Litt dårlig at den ikke har 3g.

5400879[/snapback]

3G er oppblåst. En av hundre trenger mer enn hastigheten man får av EDGE. Selv sender jeg aldri e-post med vedlegg fra mobilen, laster ned låter via telefonnettet for grisepris, og personlig føler like stort behov for å se de jeg snakker med som for å lukte de.

 

Selv rister jeg på hodet hver gang jeg ser anmelder i blant annet IT-Avisen som pekker på at en telefon mangler 3G og kaller det en mangel... :roll:

5400976[/snapback]

 

Og så er det på'n igjen...

Lenke til kommentar

jeg er personlig ganske uinterresert i 3G selv og, det bryr meg ikke å se de jeg snakker med, og det er dyrt. i tillegg så er det nesten ingen jeg kjenner som har en 3G tlf..

 

kanskje om noen år når det er litt mer utbredt og rimeligere, skjermene er blitt bedre osv, ( tv on the go :)

Endret av 2mass
Lenke til kommentar
Oppfølgeren er venter Q3/Q4 og har QVGA skjerm, 3.2 megapxl cam og ny UI, m.m.

 

I mellomtiden kan vi komme til å se W830, som ikke har noe råere kamera enn dagens, men QVGA skjerm og (muligens) den nye UI.

5399949[/snapback]

En ting som slår meg av bildene er at skjermen virker større enn 1,9". Får litt sånn 3230-følelse og den virker på meg nesten litt V-formet når skjermen er gitt så mye av telefonens areal - virkelig noe helt annet enn min K750i, der de har 50/50 med plass... Har du noe informasjon om størrelsen på skjermen, og om de kommer med linsedeksel?

 

På tidligre nevnte Cebit vil SE presentere 2 nye mobiler.

5399949[/snapback]

Vet vi noe mer enn at det kommer to stk (serie, specs, prisklasse)?

 

Sender med et par bilder som jeg ikke har fått bekreftet er W830 eller oppfølgeren til K750.

5399949[/snapback]

Når jeg allerede har tippet en del i denne tråden påroper jeg meg retten til å døpe telefonen på bildet den nye K750i ;)

 

Hva slags greie er det der istedefor joystick forresten? ser ikke ut som en joystick hvertfall.

5399989[/snapback]

Er samme femveis-tasten som du finner på W810i. Selv om jeg (naturligvis) ikke har prøvd den ennå, må jeg si jeg liker tastesettet på W810i og denne veldig godt. Alt fra ingen joystick til plasseringen av aktivitetsknappen er strålende.

 

[edit]

Likte også VELDIG godt at det ikke er noe QuickShare-logo. Dette er garantert gjort pga den store skjermen og plassmangel, men jeg fryder meg over at den er borte.. Er så jalla at jeg blir kvalm. Neste like ille som ENTRY over hele skjermen faktisk.

5400372[/snapback]

 

 

Mht til skjerm og linsedeksel til kamera, så skal skjermen til K*** (oppfølgeren til k750) være større, litt usikker på størrelsen, men tipper minst 1.9".

Linsedeksel, det er kun flaggskip som får linsedeksel heretter på SE sine modeller.

Oppfølgeren til K750 altså.

Denne vil også få UMTS.

 

Det kommer slider fra SE iår, men på slutten av året bare.

Det er K,W og en Z (oppfølger av Z800, men det kommer ikke første halvåret)

K serien kommer etter all sannsynlighet til å forsvinne, K og W serien vil smelte sammen.

Slik som T serien forsvant.

 

Tror det er ingen som kommer til å savne quickshare logoen nei...

:)

Endret av bmwm3
Lenke til kommentar
Tror det er ingen som kommer til å savne quickshare logoen nei...

:)

5402397[/snapback]

Haha, nei det skal være sikkert. Det er kanskje det beste argumentet for å velge W800i over K750i. :!:

 

Men jeg ble litt usikker på det du sa, bmwm3. Skulle W830 komme i Q3/Q4 eller tidligere?

Lenke til kommentar

Det som slår meg når jeg ser disse bildene, er at denne telefonen ingen riktig vet hva heter, virker som en oppfølger til k750i (som sagt). Men, den minner ikke så rent lite om den akkurat presenterte W810i. Kanskje SE drar en k750/w800 en gang til? Så og si samme mobil, med små forandringer i software og skall. Har ikke satt meg noe inn i det, da! :)

Endret av SuperEmil
Lenke til kommentar
kanskje om noen år når det er litt mer utbredt og rimeligere, skjermene er blitt bedre osv

5402253[/snapback]

Såklart er UMTS fremtiden, det er bare det at media har blåst opp viktigheten av dette, fordi et fåtall trenger/kommer til å bruke dette før om flere år...

 

Mht til skjerm og linsedeksel til kamera, så skal skjermen til K*** (oppfølgeren til k750) være større, litt usikker på størrelsen, men tipper minst 1.9".

Linsedeksel, det er kun flaggskip som får linsedeksel heretter på SE sine modeller.

Oppfølgeren til K750 altså.

Denne vil også få UMTS.

5402397[/snapback]

Altså kan vi vente oss at K800 (?) har QVGA skjerm på 1,9" - 2", 3.2 megapxl kamera med auto og alt, linsedeksel, det digge knappesettet fra W810i, UMTS (men ikke cam i front?), USB 2.0, A2DP, ny UI, m.m.?

 

K serien kommer etter all sannsynlighet til å forsvinne, K og W serien vil smelte sammen.

5402397[/snapback]

Endelig slipper jeg velge..! :thumbup:

 

Om to-tre år er Sony Ericsson synonymt med Walkman... :cool:

 

Men jeg ble litt usikker på det du sa, bmwm3. Skulle W830 komme i Q3/Q4 eller tidligere?

5403495[/snapback]

W830 skulle komme etter sommeren, men denne kan ikke by på mer enn A2DP og QVGA, og blir derfor enda en forbedring.

 

Men, den minner ikke så rent lite om den akkurat presenterte W810i. Kanskje SE drar en k750/w800 en gang til? Så og si samme mobil, med små forandringer i software og skall.

5403598[/snapback]

Den på bildet har QVGA-skjerm, UMTS, 3,2 mpxl kamera og linsedeksel for å nevne noe, og er så absolutt ikke lik under skallet.

 

Som bmwm3 sier, kommer de to seriene sannsynligvis til å smelte sammen. Slik som jeg tolker det blir dermed W830i siste mobil i w-serien. Nye K750i vil altså ha full walkman-funksjonalitet, men samtidig være et flaggskip i k-serien. Dette hadde vært midt i blinken spør du meg!

 

Btw, ingen som vet hva "walkman-tasten" på denne telefonen brukes til..? For meg ligner den på en menytast, men umulig å si helt sikkert ut ifra disse bildene... (snakker om tasten helt til venstre under skjermen, mellom "ok" og "tilbake".) Og det høyre motstykket brukes forsatt til aktivitetsmenyen? Hadde ikke gjort noe om ny UI lar deg programmere begge disse tastene til hvilke funksjonen du ønsker mest av f.eks. kalender, MP3-spiller, meldinger osv.! :thumbup:

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

asik8002hn.jpg

 

Hva tror dere? Kan dette være K8** eller er det nok en gang noen som ikke har klart å holde seg unna photoshop? Må si jeg synes telefonen på bildet ser meget bra ut, jeg hadde blitt veldig fornøyd hvis den hadde blitt seendes slik ut. Kanskje litt for mye av det samme utseende som på K750 men, who cares hvis det blir noen heftige spesifikasjoner. Står forøvrig under bildet: "New photos of k750i successor will be soon". Det er jo lov å håpe :ermm:

Lenke til kommentar
Hva tror dere? Kan dette være K8** eller er det nok en gang noen som ikke har klart å holde seg unna photoshop?

5406449[/snapback]

Likte bildet, men ser jo at dette er laget i photoshop med snikbildene vi fikk her om dagen som mal. Legg merke til den håpløse plasseringen av QuickShare-logoen, og den rare gråfargen rundt skjermen som vi kjenner igjen fra W810i og som ikke er avbildet. Det er nok ikke langt unna slik den kommer til å se ut (håper jeg), men dette er fake.

 

Skjermen på photoshop-bildet må da være minst 2,2", la oss håpe det ikke er løse spekulasjoner! :thumbup:

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Dette kan vise seg å være noen av specs'a til oppfølgeren til K750.

 

Mål: 106,8 x 45.2 x 19,2 mm, 108 gram

GeForce 4800 with standby 3D-mode (always on) appx. power consumption #3

Display 2.0", 240x320, 262k, Seiko Epson (TBD)

3.2 mpx camera (TBD)

1.3 mpx frontal camera (TBD)

3D sound, dual speaker

A2DP, BT v2.0 +EDR

a-GPS (TBD, only V-version)

 

Kan være en endring i skjermen, men da til det positive mht fargene (altså 16 millioner)

 

:)

Lenke til kommentar
Seiko Epson

Hva betyr dette? At Seiko Epson lager skjermen? Forstår TBD, men Seiko Epson (kunne ikke bruke forkortelsen SE her av åpenbare grunner) sier meg lite.

 

Fint å se høyoppløst skjerm, men skulle gjerne hatt den større. Er godt fornøyd med pikselstørrelsen på K750i, så det er først og fremst større skjerm jeg ønsker meg.

 

Og hva i alle dager skal vi egentlig med 1,3 mpx front kamera? :)

Lenke til kommentar

Som musikk i mine øre... :!:

 

A2DP, BT v2.0 +EDR

5409410[/snapback]

Vet jeg burde holde kjeft og være fornøyd nå som BT v2.0 og A2DP er tilstede, men klarer ikke la vær å spørre om du vet hvor fort vi kan se den nye blåtann-standarden med UWB-teknologi på SE-telefoner..? :cool:

 

a-GPS (TBD, only V-version)

5409410[/snapback]

Det vi si støtte for ekstern GPS-enhet og oppdatering av denne via UMTS, right? :hmm:

 

Og hva i alle dager skal vi egentlig med 1,3 mpx front kamera? :)

5409625[/snapback]

Det skulle jeg også likt å vite...

 

Ser arehei kan sakene sine, men selv jeg ikke helt sikker på hva TBD vil si.. er det en del-produsent?

 

bmwm3: du vet ikke om denne kommer med M2-kortene?

Lenke til kommentar

TBD = To be decided. Regner jeg med.

 

Altså denne informasjonen kan endre seg med tiden. Når altså både skjerm og begge kameraene enda ikke er bestemt, er ikke dette så veldig informativt rykte. Men bra at også SE vil inkludere A2DP. Sikkert mange som liker dette (selv om det spiller fint liten rolle for meg).

Lenke til kommentar

Hoved camera er og blir 3.2 megapxl, front noe usikker.

 

Mht Memory stick, interresant at du spør... der kommer det noe interresant info snart.

 

:)

 

Tar med et bilde av den nye UI til SE, det ser kanskje ut som UIQ, men er det ikke.

At det ligner er ingen tilfeldighet vel og merke.

Denne mobilen er ennå ikke offisiel, men har kodenavn Betty, Wilma er oppfølgeren til K750.

post-49396-1136842200_thumb.jpg

Endret av bmwm3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...