Gå til innhold

Rykter og nykomlinger fra SE


Anbefalte innlegg

W850, en oppdatert W800, ingen revolusjon (3Q)

fra W800 men som sagt en oppdatering, GSM telefon.

Andre farger enn W800...men som W800 i candybar.

5295946[/snapback]

Oppfølgeren til K750 K8**, vil bli presentert på Cebit.

5295946[/snapback]

 

The current Walkman series leader based on W800i is ready. The model of Sony Ericsson W850i lack the UMTS support (hence lower index), but has a number of advantages over W800i. That the design is at most similar to that of business phones and the refusal of white and orange in colors is the main advantage. One might say W850i is coming to take both W800 and К750’s place. This is the leader of the whole 2006 and its successor will be shown only in the end of 2006. The changes in the device’s software are of interest and though they are rather pleasing details, they provide a new model image. Firstly, the model’s interface will be partially remade; this is connected with the new screen possibilities (hardware alternation). Secondly, the company is placing higher emphasis on business functions, the Sony Ericsson W900i with standard icons in message answer (message read, answered, redirect) initiating the process. The device’s coming into the market will be accompanied with that of a new software version to synchronize a PC, the software now being tested. There is a backward compatibility. According to Sony Ericsson’s design, the software will raise the organizer and phonebook usability. In particular repeated event input such as birthdays and additional fields will be easier carried out as well as the following synchronization. At present the package is crude and runs quite unstable.

Jeg tror mer på at SE ikke gjentar K750i/W800i-fadesen og lanserer én candybar som oppfølger for de to. Man regner jo tross alt med at hele 20 % av alle K750i'er er flashet til W750i'er.

 

Selv ser jeg ikke noe i veien for en telefon med det beste fra business og MP3 i ett - faktisk hadde jeg foretrukket en slik kombinasjon.

 

Btw, siden jeg siterer fra finner du her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror mer på at SE ikke gjentar K750i/W800i-fadesen og lanserer én candybar som oppfølger for de to. Man regner jo tross alt med at hele 20 % av alle K750i'er er flashet til W750i'er.

 

Selv ser jeg ikke noe i veien for en telefon med det beste fra business og MP3 i ett - faktisk hadde jeg foretrukket en slik kombinasjon.

 

Btw, siden jeg siterer fra finner du her.

Fadesen? Så vidt jeg har forstått er det langt fra en fadese. Nå har jeg ikke lest Mobile-review siden du linker til, men hadde uansett ikke stolt mye på det de sier.

 

Angående K750i/W800i så synes jeg selv at SE har gjort noe genialt, med tanke på å tjene penger. De lanserer først K750i, som selvfølgelig selger utrolig bra. Senere lanserer de samme mobil (nesten), med annet deksel og annet tilbehør, og får de fleste til å tro at dette er et helt nytt produkt. De får altså "samme" mobilen til å være ny to ganger, og som kjent er det mange som ønsker seg en ny mobil.

 

Jeg tror det at de presenterte to ulike versjoner har gitt SE masse penger i kassa. Så får de bare prøve å bli litt flinkere til å hindre oss i å bruke den ene firmwaren på den andre mobilen.

 

Bare mine små tanker :) Jeg har ingen kilder til å backe opp det jeg sier, annet enn min forhåpentligvis sunne logikk.

Lenke til kommentar
Fadesen? Så vidt jeg har forstått er det langt fra en fadese. Nå har jeg ikke lest Mobile-review siden du linker til, men hadde uansett ikke stolt mye på det de sier.

5341332[/snapback]

Hehe, fadese er mine ord...

 

Om du tenker deg enda mer om og ser for deg at de lager én telefon: om de lagde bare en ville de mest sannsynlig klart å lage flere siden en fremfor to av en telefon gir rom for mer enn dobbel produksjon av den hybriden jeg ønsker - altså solgt like mye eller mer siden de klarer levere flere mobiler fremfor å skape irritasjon hos forhandlere og kunder som aldri får telefoner pga mangel på leveranser. Kan jo bare se hva Netcom syns om leveringene fra SE.

 

Skjønner ikke hvorfor vi skal ha så sykt mange nesten like modeller fordi "alle er forskjellige" - den Nokia-ideologien vi fikk i det de fortalte de skulle komme med 30-40 modeller i løpet av 2005. Liker heller SEs vei med færre og mer komplette modeller.

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Nå skal det sies at samsung planlegger å lansere ca150 modeller for år 2006, dog det gjelder for alle nett, og ikke bare gsm.

 

Men nå er Nokia verdens største mobilprodusent og prøver nok å dekke størst mulig grad alle markeder fra low-end til high-end. Det er vel bare high-end SE har utmerket seg, slik som siemens har utmerket seg i low-end.

Lenke til kommentar
Nå skal det sies at samsung planlegger å lansere ca150 modeller for år 2006, dog det gjelder for alle nett, og ikke bare gsm.

 

Men nå er Nokia verdens største mobilprodusent og prøver nok å dekke størst mulig grad alle markeder fra low-end til high-end. Det er vel bare high-end SE har utmerket seg, slik som siemens har utmerket seg i low-end.

5341628[/snapback]

 

Mulig det var mye mer enn 30-40 modeller de lanserte i 2005, husket ikke helt så bare satt et tall - mange var det i hvert fall.

 

Er vel Nokia og ikke Siemens som selger flest low-end, er det ikke?

 

Når det kommer til å utmerke seg har jo K500i og x antall utgaver som K508i osv og Z520i fått mange fine ord, men i det store løp er det jo Nokia som eier mid-end også.

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle se litt i "krystall-kula" og se hva 1 kvartal 06 vil frembringe/lanseres fra SE

 

W850, en oppdatert W800, ingen revolusjon (3Q)

fra W800 men som sagt en oppdatering, GSM telefon.

Andre farger enn W800...men som W800 i candybar.

 

W650, dette er den klapp mobilen som det allerede har lekt ut bilder av.

Dette ser ut til å være en mid end walkman mobil, men med minnekort utvidelse heldigvis.

 

Z900, arvtageren fra Z800, blir som en W900 bare i klappformat.

Forhåpentligvis mindre...

 

Slik virker det til å se ut forløpig...

 

Oppfølgeren til K750 K8**, vil bli presentert på Cebit.

 

:roll:

5295940[/snapback]

Siden dette er en ryktetråd ser jeg min mulighet til å plante rykte om at vi på Cebit også får se en ny telefon fra SEs S-series.

 

Er rene spekulasjoner, og begrunner dem med to enkle faktaopplysninger:

 

1. W900i har ikke linsedeksel og er derfor ikke "den nye S700i".

 

2. Prosessoren brukt i W900i fra Nvidia har i tillegg til 3D-motor støtte for kamera på 3 mpxl. Analysebyrået Gartner sier at denne analytisk sett brukes med 1 mpxl første gangen, 2 mxpl andre gangen (altså W900i) og 3 mxpl tredje gangen (S800i / S900i?).

 

Trolig vil vi også få se optisk zoom ettersom SE bør svare på Carl Zeiss's bekreftelse på at vi i 2006 kom til å se Nokia-telefoner med optisk zoom, som markedsjef i Carl Zeiss fortalte i nyeste utgave av Nokia-magasinet til forhandlere.

 

Som sagt er en ny S-telefon gjetning fra min siden, men føler jeg er godt innenfor "regelverket" etterom dette er en ryktetråd... :p

Lenke til kommentar

Det kommer ingen ny S serie i svivel form.

Faktisk er W900 den siste svivel mobilen vi ser fra SE.

Men ja, 3 megapixel og optisk zoom kan du forvente deg i 2/3 kvartal.

 

Men før sommeren er det ikke noe som kan sees på som en revolusjon (kamera, skjerm, UI)

 

En feil jeg gjorde var å kalle W800 "broren" W850, den vil få et annet navn. :hmm:

Lenke til kommentar
Men ja, 3 megapixel og optisk zoom kan du forvente deg i 2/3 kvartal.

5353040[/snapback]

Du virker sikker i din sak, har noen noen fine linker jeg kan kose meg med? :)

 

[edit]

Det kommer ingen ny S serie i svivel form.

Faktisk er W900 den siste svivel mobilen vi ser fra SE.

5353040[/snapback]

Har SE avkreftet at det kommer en ny fra S-serien eller bare at det ikke kommer flere svivel-mobiler? For har jeg forstått det riktig med at S-serien er en slags "fotoserie", eller er det bare tilfeldig at S700i virket som om den hadde fokus på kamera? For navnet kommer ikke ganske enkelt fra utformingen? :hmm: Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
Men ja, 3 megapixel og optisk zoom kan du forvente deg i 2/3 kvartal.

5353040[/snapback]

Du virker sikker i din sak, har noen noen fine linker jeg kan kose meg med? :)

 

Nei, ingen linker - altså ingenting offisielt.

 

 

[edit]

Det kommer ingen ny S serie i svivel form.

Faktisk er W900 den siste svivel mobilen vi ser fra SE.

5353040[/snapback]

Har SE avkreftet at det kommer en ny fra S-serien eller bare at det ikke kommer flere svivel-mobiler? For har jeg forstått det riktig med at S-serien er en slags "fotoserie", eller er det bare tilfeldig at S700i virket som om den hadde fokus på kamera? For navnet kommer ikke ganske enkelt fra utformingen? :hmm:

5354291[/snapback]

 

S700 hadde fokus på kamera, og S serien var Foto klassen fra SE.

 

Det vi vil se heretter er at kamera beskyttelsen forsvinner (ja jeg vet)

vi så det først på W900, på W810 er den også vekk.

 

W810 er ikke etterfølgeren etter W800, men er ment å forlenge levetiden til denne.

Et nytt design i tillegg til andre farger (W900)

I tillegg har den Quad band og EDGE.

Den skal også ha et stort minnekort med seg (sannsynligvis blir det 1G)

Internt minne er på kun 21 Mb...

:)

Lenke til kommentar
Det vi vil se heretter er at kamera beskyttelsen forsvinner (ja jeg vet)

5369075[/snapback]

Blir for meg som at man skal slutte med belte i biler.
I tillegg har den Quad band og EDGE.

Den skal også ha et stort minnekort med seg (sannsynligvis blir det 1G)

Internt minne er på kun 21 Mb...

5369075[/snapback]

Er vel første SE med Quad og EDGE (om man ikke regner med W600i) - ikke dårlig. Har den i tillegg A2DP er det ikke spørsmål en gang.

 

Det med internminne er for meg helt naturlig, for hva skal man med internminne når alle MP3 ligger på minnekortet?

Lenke til kommentar
Det var meningen det skulle være mer features på denne (A2DP)

Men ble utsatt til neste W830/850.

Hmm.. masse nytt, men får ta det evt i rykte siden jeg har her...

5395592[/snapback]

Du kan ikke poste en liste over de ryktede spesifikasjonen W810i skulle hatt (A2DP mm) og det du vet om W830/850?

 

Må si jeg er veldig fornøyd med de små endringene W810i har å by på (bla. USB 2.0, femveis-tast, aktivitetsmeny og EDGE). Skulle likt å sett en W830/850 med alt dette og i tillegg A2DP og 320x240 display. Kanskje kommer den også med det nye minnekortet (M2) som er ventet å komme mot høsten... Hva tror/vet du?

Lenke til kommentar

Hehe, ser du har endret signaturen din, Sigmund. ;) Men jeg er enig jeg. En ny versjon med bedre skjerm hadde vært kult, men jeg syns de kunne smelle til med en skikkelig kraftpakke igjen (slik som K750i var da den kom), og ikke bare slikt Nokia-bjall med én og annen liten oppgradering i ny og ne. Meeeeen, jeg vet ikke om jeg gidder å vente så lenge... Er drita lei av CX65 nå... :hmm:

 

Men bmwm3, noen idé om når W830/850 skal komme, da? :innocent:

Lenke til kommentar
En ny versjon med bedre skjerm hadde vært kult, men jeg syns de kunne smelle til med en skikkelig kraftpakke igjen (slik som K750i var da den kom), og ikke bare slikt Nokia-bjall med én og annen liten oppgradering i ny og ne.

5396062[/snapback]

Om man gjør det veldig firkantet ønsker jeg en candybar på ca 100 g med knallsuperdupperüberschnell MP3-spiller, mulighet til trådløs stereo (A2DP), bra batteri og EDGE. W810i innfrir altså på fire av fem, og jeg mangler bare å kunne kutte de jæ%¤# ledningene.. :thumbdown:

 

Sånn med forventninger og innfrielse av disse må jeg si W810i skuffer.. Om dette var bilder av en prototype som skulle komme om 3-4 mnd og med mye bedre spesifikasjoner hadde saken muligens vært en annen, men dette er, som navnet sier, bare en minimal forbedring.

Lenke til kommentar

Er mye som skjer om dagen nå, kan begynne å nevne at A2DP var ment å skulle implementeres i denne mobilen (W810)

Men det ble utsatt dessverre.

W810 er først og fremst myntet på USA markedet (derfor quad band)

Den er også såpass strikt laget (design) at den er en slags hybrid mellom K750 og W800, nettopp fordi det er mange som har ønsket W800 men med andre farger.

 

Nok om denne, K750 sin oppfølger blir ikke presentert på Cebit som tidligre antatt, den kommer senere, for SE vil forlenge levetiden til K750 plattformen.

Oppfølgeren er venter Q3/Q4 og har QVGA skjerm, 3.2 megapxl cam og ny UI, m.m.

 

I mellomtiden kan vi komme til å se W830, som ikke har noe råere kamera enn dagens, men QVGA skjerm og (muligens) den nye UI.

 

På tidligre nevnte Cebit vil SE presentere 2 nye mobiler.

:)

 

Sender med et par bilder som jeg ikke har fått bekreftet er W830 eller oppfølgeren til K750.

 

20po.th.jpg

 

k8501na.th.jpg

post-49396-1136656915_thumb.jpg

Endret av bmwm3
Lenke til kommentar

http://www.engadget.com/2006/01/07/new-son...ne-leaked-pics/

 

der er det og noen bilder, er vel de samme men.

 

It wouldn't be a day without some craptastic leaked shots of a new product, now, would it? Here's a new offering from Sony Ericsson that looks a bit like a mashup of the new W810i and the K750i -- it's got the same keypad and coloring as the latter, with the three-in-one button controls and central nav element of the W810i. The pics also show a new UI rumoured to be in development at Sony Ericsson, and other rumoured specs include a 3.2 megapixel camera, EDGE, QVGA screen, and some other new goodies not yet seen in the W810i. Click on over for a few more pics.

 

Hva slags greie er det der istedefor joystick forresten? ser ikke ut som en joystick hvertfall.

Endret av 2mass
Lenke til kommentar
Oppfølgeren er venter Q3/Q4 og har QVGA skjerm, 3.2 megapxl cam og ny UI, m.m.

 

I mellomtiden kan vi komme til å se W830, som ikke har noe råere kamera enn dagens, men QVGA skjerm og (muligens) den nye UI.

5399949[/snapback]

En ting som slår meg av bildene er at skjermen virker større enn 1,9". Får litt sånn 3230-følelse og den virker på meg nesten litt V-formet når skjermen er gitt så mye av telefonens areal - virkelig noe helt annet enn min K750i, der de har 50/50 med plass... Har du noe informasjon om størrelsen på skjermen, og om de kommer med linsedeksel?

 

På tidligre nevnte Cebit vil SE presentere 2 nye mobiler.

5399949[/snapback]

Vet vi noe mer enn at det kommer to stk (serie, specs, prisklasse)?

 

Sender med et par bilder som jeg ikke har fått bekreftet er W830 eller oppfølgeren til K750.

5399949[/snapback]

Når jeg allerede har tippet en del i denne tråden påroper jeg meg retten til å døpe telefonen på bildet den nye K750i ;)

 

Hva slags greie er det der istedefor joystick forresten? ser ikke ut som en joystick hvertfall.

5399989[/snapback]

Er samme femveis-tasten som du finner på W810i. Selv om jeg (naturligvis) ikke har prøvd den ennå, må jeg si jeg liker tastesettet på W810i og denne veldig godt. Alt fra ingen joystick til plasseringen av aktivitetsknappen er strålende.

 

[edit]

Likte også VELDIG godt at det ikke er noe QuickShare-logo. Dette er garantert gjort pga den store skjermen og plassmangel, men jeg fryder meg over at den er borte.. Er så jalla at jeg blir kvalm. Neste like ille som ENTRY over hele skjermen faktisk.

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...