*AMD* Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 (endret) hei.. jeg har akkurat satt sammen en helt ny pc med : AMD 64 3000+ MSI K8T Neo2 ATI radeon 9600pro da jeg satte den sammen og skulle starte den opp så hører jeg bare piip..piip..piip 2sek pause piip..piip..piip OSV....... og ikke får jeg noe skjerm bilde heller.. skjermen slår seg ikke på liksom.. og det er ikke skjermen det er noe galt med... noen som hvet hva som er galt? ver så snill hjelp meg...... Endret 25. juni 2005 av *AMD* Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 da jeg satte den sammen og skulle starte den opp så hører jeg bare piip..piip..piip 2sek pause piip..piip..piip OSV....... og ikke får jeg noe skjerm bilde heller.. skjermen slår seg ikke på liksom.. og det er ikke skjermen det er noe galt med... noen som hvet hva som er galt? ver så snill hjelp meg...... jeg har akkurat samme problem!! si ifra hvis du finner løsningen på dette irriterende problemet. Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Vel, sjekk hovedkortet ditt først. Skal vel stå ett nummer på det, som på en måte kan gi oss noe forklaring på hva som er feil! Lenke til kommentar
*AMD* Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 (endret) ms-6702e står det med hvit skrift mellem noen av pci portene.. dette hovedkortet er det! Endret 25. juni 2005 av *AMD* Lenke til kommentar
*AMD* Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 ingen som hvet? noen som har hatt dette problemet før og som har løst det? Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 http://www.msi.com.tw/program/products/mai...ail.php?UID=608 står litt om minnebrikkene her Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 hvordan ram har du? er denne satt i ordentlig? prøv også å ta ut skjermkortet og sett det i igjen og pass på at det siiter ordentlig! Lenke til kommentar
*AMD* Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 jeg satte rambrikken i en annen slot så fikk jeg hvertfall skjermbilde!:) men det bare blinker å det står media test failure ,check cable+exiting PXE ROM... Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 jeg satte rambrikken i en annen slot så fikk jeg hvertfall skjermbilde!:)men det bare blinker å det står media test failure ,check cable+exiting PXE ROM... Ehhm, kan du med hånden på hjertet si at du vet hvor alle kabler skal stå i en pc? Lenke til kommentar
*AMD* Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 jeg satte rambrikken i en annen slot så fikk jeg hvertfall skjermbilde!:)men det bare blinker å det står media test failure ,check cable+exiting PXE ROM... Ehhm, kan du med hånden på hjertet si at du vet hvor alle kabler skal stå i en pc? ja. har bygget en pc før... Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 MSI Reminds You... • DDR combination of this board works ONLY in the 3 combinations listed in the table above. • Please select the identical memory modules to install on channel A or channel B, or it may cause some unknown failure. • Always insert the memory modules into the GREEN slots first, and it is strongly recommended not to insert the memory modules into the PURPLE slots while the GREEN slots are left empty. • This mainboard DO NOT support the memory module installed with more than 18 pieces of IC (integrated circuit). • Do not support three memory modules. Lenke til kommentar
*AMD* Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 (endret) nå tror jeg jeg fikk det til!!! var inn i bios og gjorde om litt så skal jeg begynne og innstallere winxp nå! Det hele var bare noen oppstarts problemer og trengte noen justeringer i boot rekefølgen!¨ Formaterer til windows innstallasjonen nå! Endret 25. juni 2005 av *AMD* Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 nå tror jeg jeg fikk det til!!! var inn i bios og gjorde om litt så skal jeg begynne og innstallere winxp nå! Det hele var bare noen oppstarts problemer og trengte noen justeringer i boot rekefølgen!¨ Formaterer til windows innstallasjonen nå! så hvordan fikk du skjermen til å slå seg på??? Lenke til kommentar
*AMD* Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 nå tror jeg jeg fikk det til!!! var inn i bios og gjorde om litt så skal jeg begynne og innstallere winxp nå! Det hele var bare noen oppstarts problemer og trengte noen justeringer i boot rekefølgen!¨ Formaterer til windows innstallasjonen nå! så hvordan fikk du skjermen til å slå seg på??? når jeg satte ram brikken rett så slo den seg på! Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 hvordan feil? i feil slot?det går jo ikke an å sette den feil vei, for du har jo den "taggen" brikken som må stemme med kontakten... Lenke til kommentar
Raydemort Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Jeg bygde nettopp en pc, å da ville den ikke starte, den bare peip. Fikk ikke noe skjermbilde. Problemet i det tilfellet var at jeg hadde satt begge minnemodulene i A kanalen, men det var tydeligvis feil. Når jeg satte dem slik det sto i manualen til hovedkortet at man skulle, så funka alt fint. Vet ikke om det løser problemet til noen av dere to, men men. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Jeg bygde nettopp en pc, å da ville den ikke starte, den bare peip. Fikk ikke noe skjermbilde. Problemet i det tilfellet var at jeg hadde satt begge minnemodulene i A kanalen, men det var tydeligvis feil. Når jeg satte dem slik det sto i manualen til hovedkortet at man skulle, så funka alt fint. Vet ikke om det løser problemet til noen av dere to, men men. A- kanalen?? Lenke til kommentar
thejokerno Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Hei! En kamerat av meg kjøpte samme hovedkort og prosessor. (Sånn ferdig pakke man bygger selv fra komplett) Satte denne sammen i går, å alt funka som det skulle.. Fikk boota til windows cd'n å sånn.. Dette gjorde jeg altså hjemme hos meg, Bare får å vise han hvordan han sku komme inn å få lagt inn windows. Men da han kom hjem til seg selv å sku skru på pc'n så funka den ikke. Da han skrur på maskina så går vifta på prosessor'n i ett halvt sekund også blir det stille. Og han må ta ut kontakta og sette den inn igjen for i det hele tatt å få no liv i den.. Noen som veit hva dette kan være forno? Så det ble skrevet noe om ram brikkene men det kan da umulig være de heller siden den starta og funka så fint i går! Har satt sammen en del pc'r før, og har aldri hatt no problemer i det hele tatt.. Derfor har jeg ikke peiling på hva dette kan være.. Om noen kan hjelpe så hadde det vært veldig fint! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå