Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Quote:

Den 2002-07-24 23:27, Petterbw skrev:

jeg snoket litt på clas ohlson her om dagen og oppdaget at jeg no morro. jeg aner ikke hva det heter men det er samme bryteren du bruker når du starter bilen (der du dytter i nøkkelen og vrir rundt) hvis dere skjønner hva jeg mener.

det jeg tenkte på var å montere no sånt på pcen. eks: når du vrir et hakk, skrur strømmen seg på (lys, vifter ol.) og når du vrir enda et hakk skrur pcen seg på. tror dette vil gå siden hvis du vrir den to hakk så spretter den tilbake til det førte hakket. er dere fortsatt med?

noen tanker på dette? har det blitt gjort tidligere? (hvis det her det, hvor finner jeg en guide på det?) det kunne praktisk "lillebror sikring"

Svarer på den første meldinga jeg ;)

Jeg hadde lignende ide for lenge siden som jeg prøvde meg på. (Det var da strømforsyningene hadde hardware messig av/på knapp. Ikke software)

Hadde byttet tennings bryter på Harley'n min, og funderte på om det funka til bruk i PC'n. (Det som er litt fett med tenningsbrytere til gamle harleys er at de har et hakk til venstre, som er "Accesories". Det vil si at man kan fks bare ha lys på denne, uten at "motoren" starter. Første hakk til høyre hadde jeg strøm til maskinen, og neste hakk var strøm til maskinen og tilbehør.

Problemet var at Harley er jo kjent for å ikke være fin mekanikk. I det jeg gikk fra hakk 1 til hakk 2, ble strømmen kuttet lenge nok til at maskinen stoppa. ;(

Etter det har jeg ikke tenkt på saken flere ganger ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...