Petterbw Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 jeg snoket litt på clas ohlson her om dagen og oppdaget at jeg no morro. jeg aner ikke hva det heter men det er samme bryteren du bruker når du starter bilen (der du dytter i nøkkelen og vrir rundt) hvis dere skjønner hva jeg mener. det jeg tenkte på var å montere no sånt på pcen. eks: når du vrir et hakk, skrur strømmen seg på (lys, vifter ol.) og når du vrir enda et hakk skrur pcen seg på. tror dette vil gå siden hvis du vrir den to hakk så spretter den tilbake til det førte hakket. er dere fortsatt med? noen tanker på dette? har det blitt gjort tidligere? (hvis det her det, hvor finner jeg en guide på det?) det kunne praktisk "lillebror sikring" Lenke til kommentar
Petterbw Skrevet 24. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2002 hehe jeg kan egentlig norsk. bare så det er sagt. men det er veldig sent og jeg har klart å hærpe den ene fingern min:) Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 tror det ville funka: som du sa: første hakk; tenning (vifter, pumpe, lys, etc), andre hakk: ATX på kom med bilder når du er ferdig (og underveis, seff) Lenke til kommentar
EC Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 En MEGET god idé til vannkjølere? 0 = av, 1 = pumpe 2 = lys og vifter++ og 3 = start. Men da må du nesten koble deg forbi strømforsyninga, for så snart den starter, starter jo resten av PC'n. -yummy- Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 egne strømforsyninger til pumper og lys (pelt, pumpe og lys). eller koble rett på coil'en. Lenke til kommentar
Petterbw Skrevet 24. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2002 jeg har jo vannkjøling på pcen. foreløpig går både vifter og pumpe på 230v (stikkontakt). skal bytte viftene med noen enermaxer. men hva gjør jeg med pumpa? går det på en egne linje eller blir alt koblet til samme jord kontakt? kan ikke så mye om strøm og sånt. men det er vel en sjanse for at hele dritten går til ******* og det plutselig går 230v rett inn på hovedkortet. noe jeg skal prøve å unngå. et annet problem er at jeg har et chieftech tower. det er pent nok og stort men det er ikke veldig modde vennlig. tenkte og sette en 120mm (radiator og dritten der) i fronten nede men det går der er det for lite lufting i plasten. men det er en annen post. Lenke til kommentar
DJ-Sonic Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 en tennings lås heter det ja hehe på fag språket kaller man det for en tennings bryter :smile: Lenke til kommentar
Xell Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 eneste problemet her er at atx-bryteren er basert på momentan-slutning og ikke endelig slutning som du vil få her. Det som kommer til å skje er det samme som hvis man holdet powerknappen inn lenge. maskinen går i dvale. Det går sikert ann å fixe det så det funker, men jeg har ingen ideer på akurat hvordan. Lenke til kommentar
classic Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Det blir jo momentan ting når han vrir den helt om... Det hakket som gjør at startmotoren bare kjører når du vrir nøkkelen til hakk 3, sant.. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 230V (pumpe & Vifte)kan du koble via et rele. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Quote: classic skrev (2002-07-25 10:15):Det blir jo momentan ting når han vrir den helt om... Det hakket som gjør at startmotoren bare kjører når du vrir nøkkelen til hakk 3, sant.. jo det er riktig, fant ikke varen på clasern så jeg vet ikke om den er sånn (hvor fant du den?). Det finnes nemmelig mange "nøkkelbrytere" og de har nødvendigvis ikke tilbakeføring slik som en tennignslås på en bil har. Skulle gjerne vist om denne hadde det, for jeg har lett etter det, men de har ingen nøkkelbrytere med tilbakeføriong på elfa :sad: . HAdde vært kult om de hadde det på clasern. Lenke til kommentar
totveit Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Dem har tenningslås på Biltema hvis jeg ikke husker feil så var det der jeg kjøpte tenningslås og start releer til båten min. Lenke til kommentar
Dings Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Stemmer at de har det på biltema. Også med tilbakefjæring, som de skriver så fint i katalogen. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Quote: totveit skrev (2002-07-25 10:50):Dem har tenningslås på Biltema hvis jeg ikke husker feil så var det der jeg kjøpte tenningslås og start releer til båten min. kjøper man en tennignsmodul (til en hvilkensomhelst bil) vil den jo selvsagt funke. Her ikke tenkt på det før. Men jeg fant hverken tenningsmoduler eller nøkkelstrømlåser på clasern, så jeg luerer litt på om Petterbw har funnet er noe man kunne bruke. Det er jo kjipt å bestille fra biltema hvis jeg bare kan stikke innom byenb å kjøpe det. Lenke til kommentar
Dings Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Er jo egentlig bare å snoke rundt på clas og leite litt. Har et intrykk av at alle butikkene til clas er dønn make, i hvert fall den i Gøteborg og Bergen... Hvis de har en slik bryter bør den ligge sammen med alt det elektriske til biler. Mener jeg har sett det der, emn jeg kunne ikke finne det på nettet. (Bare et tips hvis du skal lete i butikken... Hvis du går rundt i butikken i Bergen uten å gjøre noe særlig i 45 minutters tid kommer det en vekter og spør om han kan hjelpe deg med noe, og hvis han ikke kan det blir du bedt om å gå...) Lenke til kommentar
Xell Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Quote: Dings skrev (2002-07-25 11:41):(Bare et tips hvis du skal lete i butikken... Hvis du går rundt i butikken i Bergen uten å gjøre noe særlig i 45 minutters tid kommer det en vekter og spør om han kan hjelpe deg med noe, og hvis han ikke kan det blir du bedt om å gå...) hehe... hvis du går rundt i en butikk (clas ohlson eller noen anne) i 45min uten å ha finni noe som du skal ha, skjønner jeg det forsåvidt. 45min er leeennge. Lenke til kommentar
Petterbw Skrevet 25. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2002 der jeg fant det var på stor senteret i strømmen. så jeg vet at de har det. prøvde og vri på nøkkelen den hadde litt rare hakk. fra der jeg satt i nøkkelen kunne jeg vri et hakk tilbake og den låste seg. et fram og den låste seg. eller 2 fram og den spratt tilbake et hakk. nesten slik: 1012 tror jeg da. har ikke peil. husker ikke prisen skal finne det ut. Lenke til kommentar
Profeten Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Denne bryten det er snakk om har jeg, montert på kuben min. Den funker helt fint (tok litt tid å finne ut hvilke kontakter som var hva, fulgte ikke med instruksjon eller noe sånt), og er veldig praktisk for å hindre folk i å slå på pcen din mens du f.eks. sover på dataparty.. Lenke til kommentar
fredster Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Vil bare minne deg på en ting i forbindelse med strøm tilførsel til PC`en din, så les signaturen min og gå inn på http://www.makker.no Mvh fredster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå