able Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Finnes det noe programvare som gjør at jeg kan kjøre php-script på windows? som f.eks activestate har med cgiperl Lenke til kommentar
engkje Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Gå inn på http://php.net her finner du det du trenger! Lenke til kommentar
Xqtor Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Jeg kjører Apache på Win2K og har installert PHP i tillegg. Da kan du kjøre PHP-script lokalt (regner med at det var det du ønsket?) og det er ikke noe mer som trengs. Ved behov for databaser kan du f.eks. installere MySQL. Og så er alt gratis...:smile: Lenke til kommentar
oey Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Jeg har flere ganger brukt php, mysql og apache i windows.. Den beste løsningen jeg har fått til er et prog som heter PHPTriad.. Det installerer php, mysql og apache, med en setup-fil... Download.. [ Denne Melding var redigert av: oey på 2002-10-29 18:47 ] Lenke til kommentar
aloo Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 hei.. jeg lastet ned PHPTriad og har problemer med å starte opp apache og mysql. er det noe jeg må gjøre? Lenke til kommentar
oey Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Apache startes vel automatisk som default, men du kan starte det fra *ApacheApache.exe (* er stedet du installerte apache.. std: c:) For å starte MySQL kan du bruke MySqlManager som du finner i *ApachemysqlbinMySqlManager.exe -edit: "" [ Denne Melding var redigert av: oey på 2002-10-31 19:14 ] Lenke til kommentar
CarlChr Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Hei! Jeg kjører PHP version 4.04 i Windows2000 Proffesional under IIS. Bruker MySql som database. Det fungerer utmerket, har såvidt prøvd med Apache før men synes det er lettere med IIS siden det er med i Win2K pro. :smile: Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Har prøvd PHP under IIS men det er ikke stabilt overhodet! PHP er vel som skapt for Apache... Lenke til kommentar
Plazma Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 Enig. IIS er for ASP, Apache for PHP. Synes installasjonen av PHP også gikk lettere ved bruk av Apache som webserver. Lenke til kommentar
supersmalltalk Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Jeg har selv brukt Apache server for Windows med php støtte. Dette er et godt alternativ synes jeg. mySQL har jeg prøvd å installere på en 400 MHz, men så ut til og ha problemer med og kjøre alt på likt? Skal nå prøve å fyre det inn på en AMD 1,2 Ghz. Håper det går bedre her. God Jul Forresten! Mvh Kjetil Tveit OddsSiden.com Lenke til kommentar
arkaine Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 hva med å prøve Abria Merlin? Komplett pakke med apache, mysql-server og php! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå