Tahiro Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Ser det er utrolige mange tråder om dette allerede om folk som ber om råd men jeg er veldig kresen. Jeg spiller mye og krever at det skal være 0 etterslep både i spill og filmer. Sitter osså veldig mye med photoshop så bildekvaliteten bør være ypperlig og fungere normalt. Pris er ubetydelig, jeg er etter en rå lcd skjerm som jeg kan ha i lang tid . Tror jeg skal gå for en 20` tommer denne gangen så jeg får brukt høyere oppløsninger. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Dette er den råeste 20 tommeren hittils etter min mening.. http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3015 Du sa jo at penger ikke betydde så mye Ønsker du ikke å bruke så mye penger så vil jeg anbefale deg å sjekke Dell sine skjermtilbud på 20" vanlig og 20" widescreen.. Dette er gode skjermer, til en latterlig pris nå som de er på tilbud. Lenke til kommentar
Tahiro Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 (endret) 16 ms ... kommer jeg ikke til å merke noe etterslep da ? Er jo LCD skjermer nedi 8 ms idag og litt kjipt å punge ut så mye og så kommer det en raskere skjerm neste uke. Angående Widescreen så tror jeg det må bli veldig merkelig i spill og slikt vel ? Er sikkert tonnevis av spill som ikke støtter widescreen og dermed blir spillet stretca Sålenge LCD skjermer har en betydelig svakhet noe jeg tror ALLE LCD skjermer per idag har så venter jeg til de får lagd en som er ordentlig. Sitter med en 19` Super Trinitron CRT men med flatt billedrør så er egentlig veldig bra kvalitet jeg har fra før av. Prøvde meg med en Samsung 193 P tror jeg for en stund tilbake siden, den måtte jeg rett og slett levere tilbake enda flere sider hadde anmeldt at den kunne man ikke merke noe etterslep med. Endret 25. juni 2005 av Tahiro Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 (endret) Viss penger ikkje speler ein rolle ville eg tatt ein kikk på apple sine 20 og 23 tommer. Har ikkje testa desse, men har hørt at dei er ikkje ille i bruk. Den forrige versjonen av 23"eren har eg sett i bruk og er veldig sikker på at når det kom til fargegjengivelse var den ein av toppmodellene uansett merke. Dette rekner eg også er vidareført i dei nye modellane. Når det gjeld etterslep blir dette veldig individuelt oppfatta, noko ein vil bli "sjøsjuk" av vil ein annan ikkje merke/sjå. Ein blir også "vant til" etterslep, spesielt der alle fargekombinasjoner har så og sei likt etterslep. Problemet med dei "raske" TN-baserte panela er at visse fargeskift kan ha 3 og 4 gonger lengre responstid enn kva spesifikasjonene oppgir (på grunn av måten ISO13406-2 sitt målebegrep er definert). Dermed vil nokre fargeskift skille seg drastisk ut iforhold til dei andre, og det legg du merke til. Derfor vil eg anbefale deg å gå for 20" eller større då desse brukar ips-baserte panel. Håper dette hjelper deg litt på vei mot den skjermen som passer best for deg. Edit: For å svare på spørmålet ditt. min 2080ux+ (16ms) var mykje meir behageleg og "etterslepfri" enn ein 12ms 17" TN-basert skjerm eg kikka litt på. At ein TN-basert skjerm har 8 ms betyr at skjermen er istand til å skifte svart-kvitt-svart på den tida, problemet er at andre fargeskift kan faktisk vere opp til 30ms for akkurat den same skjermen. Då vil desse fargeskifta fortone seg som ekstreme etterslep, men etterslepet på ips-skjermen vil ligge meir på det jevne og dermed blir meir "kamuflert"/ "usynleg" for brukaren. 2080ux+ er nok ein av dei beste skjermene i markedet no men det er forsatt eit stykke igjen for 100% null-etterslep er innfridd. Endret 25. juni 2005 av Jankee Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Du må ikke se deg så blindt på responstiden.. NEC'en har et S-IPS-panel, mot rimelige 8 ms-skjermers TN-panel.. Noe som er Hummer vs. Lada (ihvertfall nesten) Men uansett så tror jeg du egentlig bare bør sitte med den CRT skjermen din en stund til. Sålenge LCD skjermer har en betydelig svakhet noe jeg tror ALLE LCD skjermer per idag har så venter jeg til de får lagd en som er ordentlig. Hvis ikke NEC 2080UX er en ordentlig god skjerm, så kan du bare hadet så godt. Lenke til kommentar
Tahiro Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 Huff var ikke enkelt dette nei. Får vel bare vente med å kjøpe lcd skjerm da tror jeg . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå