Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Oppstartsproblemer på laptop

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg fikk en laptop slengt foran meg på bordet i dag og hørte ordene "FIKS!".

Det er da en kompis som har en Dell Inspiron 510m bærbar, og han klarte å miste denne i gulvet i går under en fest. Den traff gulvet ved ene enden der touchpaden er. Ser ingen fysiske skader, bortsett fra at ene museknappen er litt løs.

Men så til problemet. Jeg prøver å starte Windows XP på vanlig måte, og den kommer seg til loadingen av Windows. Her går bare den horisontale baren i all evighet, og ingenting skjer.

Prøver jeg å starte opp i sikkerhetsmodus, så står der bare en underscore å blinker på skjermen. Etter en liten stund får jeg opp melding:

STOP: C0000218 {Feil i registerfilen}

Registeret kan ikke laste inn struktur (fil):

\SystemRoot\System32\Config\SOFTWARE

eller loggen eller dennes alternativ.

Starter dumping av fysisk minne.

Dumping av fysisk minne er ferdig.

Kontakt systemansvarlig eller brukerstøtteavdelingen hvis du vil ha mer hjelp.

Forslag til løsning?

Endret av Unreal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjørte et diagnostic program som var tilgjengelig under oppstarten. Den viste ingen problemer med noen ting, bortsett fra harddisken. Der fikk jeg feilmeldinger når den skulle sjekke all data på HDen.

Så jeg tror minnebrikkene er i orden.

Jeg prøvde å bruke recovery-console, ved hjelp av Windows XP CDen, men det stopper bare opp etter at jeg har skrevet inn administratorpassordet.

Det viktigste er egentlig bare at dataen på disken er i orden. Så vil det kanskje kunne reddest om jeg tar en repair-installasjon eller en helt ny installasjon av Windows på en annen plass på HDen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...