Paulex Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Har kjøpt meg nytt kabinett. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PCV1100B Når jeg skulle flytte alle delene fra det gamle til dette vile det "selvfølgelig" ikke starte. Da tenkte jeg med en gang at det var power knappen som var gått. Fikk tilsendt en ny knapp fra microplex og forsøkte igjen, men nei. Jeg tror jeg har gjort alt som er mulig å gjøre for å få denne til å starte. Har til og med prøvd å starte den med en extern maskin. På denne jeg har nå er det en hvit og orange ledning som står power-on på som starter opp, og er koblet til main-knappen. På lian li er det en som heter power-sw som er blå og hvit og som skal starte maskinen. Jeg takker for all hjelp! Dette kabinettet begynner å gå utover psyken snart. MVH. Paulex Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Hadde samme problemet... men jeg bare tok ut ALLE delene, og satte de inn igjen... da funka det Lenke til kommentar
Trupor Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 har du kanskje tenkt over at det ikke trenger å være kabinettet som er feil med? har du kanskje vurdert å tenke over at det er delene som er feil med.. og at du har vært uforsiktig med delene når du flytta dem?? vurdert å sjekka om alt fungerer? Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 Vel, jeg har flyttet dem over til kabinettet. Flyttet dem tilbake i det gamle når jeg så det ikke funket. Prøvd tilbake i det nye. Så tilbake. Så jeg tror neppe det er delene det er noe i veien med. Jeg bare syne det er så kjedelig, er jo liksom bare ett kabinett! ^^ Har tatt ALT ifrahverandre og satt det inn igjen også, det hjelper ikke. Virker som om det er noe som ikke har strøm. Jeg vet ikke. Lenke til kommentar
Trupor Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Trur egentlig det er delene.. tror du skal teste hver del av pc'en på en annen pc.. hjelper nok ikke å skifte tilbake delene til det gamle kabinettet når kompinentene allerede er skadet.. Lenke til kommentar
ersa Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Du kan ha en feilplasert spacer, det fører til kortslutning så pcen starter ikke. Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 (endret) Hadde samme problem (nesten hvertfall). Kobla mine to ledninger opp til feil kontakt (resetknappen ), og fant ikke ut av dette før 1 time seinere :!: ! Sikker på at det ikke er noe slikt? Edit: og samme kabinett som deg òg da. Endret 26. juni 2005 av daniel_984 Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 Du kunne ikke tatt ett bilde av hvordan du har plasert dine 2-pin 3-pins små kontakter? Og nei, delene er som sagt IKKE skadet. Ettersom de funker som smurt når jeg flytter tilbake i gamle kabinettet. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Send en mail til Microplex og spør om de kan forklare hvordan Power og Reset knappa skal monteres. Har du lest gjennom hele manualen? Lenke til kommentar
ersa Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Og nei, delene er som sagt IKKE skadet.Ettersom de funker som smurt når jeg flytter tilbake i gamle kabinettet. Har du sjekket om du har en feilplasert spacer? Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Jeg kobla feil på blå (var egentlig lyseblå tror jeg) og sleit litt med den biten, for jeg trodde jo hele tida jeg hadde det riktig. Og en ting til, er bare "Power"-knapp på dette kabinettet, ikke noe "Reset"-knapp. Hjelper lite med bilde tror jeg, fordi vi har mest sannsynlig forskjellig HK. Er jo bare "System-Speaker", "Power"-knapp, "HDD"-led og "Power"-led. Altså 4 forskjellige farger, kan jo ikke være så vanskelig å gå over. Er 99.9% sikker på at feilen din ligger her, siden dette samme HK'et funker fint i det andre kabinettet. Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 Hm, det som er problemet er at jeg tar den som er koblet til knappen på det gamle kabinettet, så tar jeg og kobler den som da er blå og hvit på lian li på der den som er hvit og orange var på det gamle. (som da var knappen). Hva med spaces? Antar det er ett annet ord for de pin'sa? Lenke til kommentar
ersa Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Spacer = de opphøyningsskruene du setter mellom HK og kabinett... veldig lett å plasere en feil. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Problemet kan være at du muligens ikke har sånne skruer under hovedkortet? Slik at det ikke kommer i berøring med metallet på kabinettet.. Broren min hadde dette problemet da han skiftet kabinett.. Kunne ikke få maskina til å starte.. Lyste ikke bak på strømforsyneren heller.. Han prøvde om igjen og om igjen, tilslutt begynte det å ryke av hovedkortet! Da hadde det kortsluttet! Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 Vel, jeg har spacer på mainboard plata på kabinettet. Går vel ikke ann å plassere dem feil så lenge dem holder kortet over plata, og ingen er plassert slik at det IKKE går ann å skru en skrue need i det? Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Prøv å bruk et skrujern/ledningsstump til å kortslutte de 2 punktene der påknappen skal festes. Kan jo hende den er gåen Lenke til kommentar
minotir Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 har du ikke manualen til hoved kortet ditt en plass. Står hvordan du kobler der Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 JOa, selvfølgelig har jeg manualen. Problemet er at mitt gamle kabinett, og lian li bruker forskjellige "koder" på dem pin sakene slik at det ikke kan leses frem til. Så det er ikke så lett om jeg skal teste alle mulige kombinasjoner. Og som sagt er det INGENTING som er ødelagt, siden jeg flytter tilbake i det gamle og det fungerer like bra. Jeg har 2 på knapper, så den kan umulig være gåen. Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 (endret) PWR er Power, skjønner det.. PWND leser du POWNED ikkesant.. Bare og si det høyt for deg selv hva som står på kontaktene, så skjønner du det.. Men uansett hvis du ikke skjønenr det, skriv hva det står, så skal jeg hjelpe deg EDIT: Hvis du har en slik multimeter (sånn du kan måle strøm, ohme resistans osv osv) kan du ta den "pipefunksjonen" og teste.. tar de 2 pinnene på multimeteret på hver sin leder, og trykker på bryteren.. Endret 28. juni 2005 av Mammuten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå