Gå til innhold

Bytte HD bokstaver

Tja

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan en bytter bokstaver på HD'er ?

Jeg har satt opp min nye PC, og lagt systemdisken (En Raptor) mot SATA1-tilkoblingen. En annen har jeg koblet mot SATA2. Allikevel dukker min systemdisk (der jeg har Windows) opp som "E:" istendenfor "C:"....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skulle tro dette kan endres i Disk Management, et verktøy du kan få frem ved å skrive compmgmt.msc i Start -> Run, og velge Storage -> Disk Management. Deretter skulle det ikke være verre enn å høyreklikke på partisjonen/disken du ønsker å endre stasjonbokstaven, og velge Change drive letter and paths.

Bemerk at du ikke kan endre stasjonbokstav på oppstartpartisjonen. Dersom du har problemer med oppstarten grunnet dette, anbefaler jeg å ta en titt på denne artikkelen.

Lenke til kommentar
Jeg skulle tro dette kan endres i Disk Management, et verktøy du kan få frem ved å skrive compmgmt.msc i Start -> Run, og velge Storage -> Disk Management. Deretter skulle det ikke være verre enn å høyreklikke på partisjonen/disken du ønsker å endre stasjonbokstaven, og velge Change drive letter and paths.

Bemerk at du ikke kan endre stasjonbokstav på oppstartpartisjonen. Dersom du har problemer med oppstarten grunnet dette, anbefaler jeg å ta en titt på denne artikkelen.

Takk for info - jeg leste artikkelen, og forstår det slik at dette er ikke noe jeg kan gjøre ettersom det var slik ved første kjøring. Den rutinen kan visst kun gjøres når det har skjedd en endring....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...