Tja Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Noen som vet hvordan en bytter bokstaver på HD'er ? Jeg har satt opp min nye PC, og lagt systemdisken (En Raptor) mot SATA1-tilkoblingen. En annen har jeg koblet mot SATA2. Allikevel dukker min systemdisk (der jeg har Windows) opp som "E:" istendenfor "C:".... Lenke til kommentar
Dark Lord Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Hva med og prøve diskbehandling? hvis du ikke vet det så finner du det hvis du høyre klikker på min datamaskin,behandle også er det bare og klikke seg frem til diskbehandling.. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Jeg skulle tro dette kan endres i Disk Management, et verktøy du kan få frem ved å skrive compmgmt.msc i Start -> Run, og velge Storage -> Disk Management. Deretter skulle det ikke være verre enn å høyreklikke på partisjonen/disken du ønsker å endre stasjonbokstaven, og velge Change drive letter and paths. Bemerk at du ikke kan endre stasjonbokstav på oppstartpartisjonen. Dersom du har problemer med oppstarten grunnet dette, anbefaler jeg å ta en titt på denne artikkelen. Lenke til kommentar
Tja Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 Jeg skulle tro dette kan endres i Disk Management, et verktøy du kan få frem ved å skrive compmgmt.msc i Start -> Run, og velge Storage -> Disk Management. Deretter skulle det ikke være verre enn å høyreklikke på partisjonen/disken du ønsker å endre stasjonbokstaven, og velge Change drive letter and paths. Bemerk at du ikke kan endre stasjonbokstav på oppstartpartisjonen. Dersom du har problemer med oppstarten grunnet dette, anbefaler jeg å ta en titt på denne artikkelen. Takk for info - jeg leste artikkelen, og forstår det slik at dette er ikke noe jeg kan gjøre ettersom det var slik ved første kjøring. Den rutinen kan visst kun gjøres når det har skjedd en endring.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå