Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

2 PCer som ikke vil fildele


Anbefalte innlegg

Har 2 PCer i nettverk. Den ene lar seg ikke koble til ("ingen tilgang"), den andre kommer det et påloggingbilde opp på, der du må skrive inn et passord. Hvordan kan jeg få ordnet dette slik at det er bare for meg å trykke på den pcen jeg vil innpå?

 

Takker for svar :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt samme problemet med de med passord på nettverket..

Tror de skal fikse biffen og aktivere gjest kontoen :w00t:

 

Hva slags nettverk er dette? Via switch eller krysset kabel? :dontgetit:

 

Har du aktivert fildeling på den maskinen som du ikke får tilgang til?

 

Mine nettverkssteder --> Egenskaper --> Lokal tilkobling --> Egenskaper

 

Ligger Deling av filer og skrivere... her?

 

Har du delt noe i det hele tatt?

 

Mappe/HD --> høyreklikk, Deling og sikkerhet. :w00t:

 

Vist du hadde kunnet komme med flere detaljer kan jeg/vi kansje hjelpe deg bedre.. :yes:

Endret av goggen90
Lenke til kommentar
huff.. har du sp2 på noen av pc'ene?.. helt siden jeg instalerte det har ingen klart å komme seg inn på pc'en min.. ganske irriterende på lan ;)

Det er fordi SP2 inneholder en brannmur.. Deaktiver denne og folk kommer inn på maskinen din uten problemer.

Lenke til kommentar
huff.. har du sp2 på noen av pc'ene?.. helt siden jeg instalerte det har ingen klart å komme seg inn på pc'en min.. ganske irriterende på lan ;)

Det er fordi SP2 inneholder en brannmur.. Deaktiver denne og folk kommer inn på maskinen din uten problemer.

nix..har prøvd det mange mange ganger.. funker ikke

Lenke til kommentar

Hadde problem på min stasjonære pc. Hvis noen skulle koble seg på min maskin skrev de feks. \\stasjonær i verktøylinjen, da fikk de opp feilmelding, men hvis de skrev inn mappen jeg hadde delt gikk det uten problemer eks: \\stasjonær\spill

litt tungvindt men det fungerte for meg

Lenke til kommentar
Hadde problem på min stasjonære pc. Hvis noen skulle koble seg på min maskin skrev de feks. \\stasjonær i verktøylinjen, da fikk de opp feilmelding, men hvis de skrev inn mappen jeg hadde delt gikk det uten problemer eks: \\stasjonær\spill

litt tungvindt men det fungerte for meg

:w00t: det fungerer :D:D

 

men fortsatt litt tungvint ja.. noen som vet en løsning der man kan få det til å bli som vanlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...