punzel Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Jeg er på jakt etter ny skjerm. Ting jeg vil ha er: -DVI inngang OG kabel som følger med -Lav responstid 16ms maks -Bra design -Bra farger, bra baklys, og lite gjennomskinn Vil helst ha anbefalinger av folk med litt peiling Er heller ikke krise hvis det overstiger 4000, men helst ikke over! Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 hvis du hadde sett noen tråder ned hadde du sett denne. Lenke til kommentar
punzel Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 Og hvis du hadde lest posten min hadde du sett at budsjettet vårt ikke er likt. Hans er MAKS 3000 og mitt er 4000. Noen som har tips? Lenke til kommentar
Bravofox Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 (endret) Masse bra skjermer der ute, men et sikkert tips er denne skjermen som NEC har spesial laget med tanke på spill, med utrolig fine farger, DVM (NEc's unike teknologi som autojusterer kontrast og gamma, utrolig bra) og opticlear som jeg, som tidligere crt bruker digger: NEC 19" LCD Multisync 1970GX Gaming 1280x1024, DVI, 8ms, TCO-03 Tester: http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=13734&side=1 http://www.dinside.no/php/art.php?id=117753 http://www.hardware.no/artikkel/17089 (17 tommer versjon) Kjøp: 4160 kr fra www.cshop.no levert på døra etter 2 virkedager. Når du leser hardware.no testen så vær obs på at sammenligningsgrunnlaget er nec sine 1770nx og 1970nx skjermer som er utrolig gode. Derfor kan det virke som den ikke får så mye skryt på gaming området, men husk på at referansen her som sagt er svært god! 1. Både VGA og DVI-D (Kun VGA Kabel følger med desverre, det begynner å bli standard å levere uten kabler nå). 2. 8 ms respons tid 3. EDIT: Høydejustering ja, og kan lenes fremover og bakover, men kan ikke roteres slik at den blir vertikal (pivot funksjon) slik som 20" fra dell og kan heller ikke festes på veggen. 4. Design er jo smak og behag, helt greit, rammen kunne kanskje vært svart isteden for sølv, men det er etter hva jeg skjønner pga den miljø godkjenningen TC03 eller hva det nå heter. 5. Utrolig bra farger blant annet pga de automatiske instilingene av gamma og kontrast (Nec's DVM teknologi) (se testene det er genialt), sterkt og fint baklys (ikke for sterkt), ingen bleeding eller gjennomskinn. Opticlear "glasslinsen" gjør etter min smak bildet glattere og finere enn andre lcd'er jeg har sett på, kjøper ikke skjerm uten. I testene kommenteres det at det er gjennskinn....Det skal mye til at man blir sjenert av det, da skal du ha skrivebordlampe som lyser mitt i skjermen, indirekte sollys er null problem blant annet forid skjermen er så lyssterk i utgangspunktet. 6. anbefales Endret 26. juni 2005 av Bravofox Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 3. Høydejustering ja, men tror desverre ikke det er pivot funksjon (feste til å henge på veggen). Pivot-funksjon er ikke det samme som muligheten til å henge skjermen på veggen.. Men anbefaler den skjermen jeg også.. men ville sjekket 2 flotte 20 tommere på dell.no før jeg bestemte meg helt i disse dager da Dell-skjermene er satt ned et par tusen. Lenke til kommentar
Bravofox Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 (endret) Stod selv mellom Nec1970gx og Dell's 20" widescreen, men valgte Nec fordi jeg måtte være sikker på at den fungerte bra til spill (var litt usikker på responstid, widescreen for spill som ikke støtter det og bruk av ikke-nativ oppløsning i spill), men tror Dell skjermen er grei til spill og genial til film og desktop-arbeid, masse plass! Dell skjermene har jo også pivot funksjon for de som bruker det (aldri sett noen bruke det), og flere signal-inn muligheter (komponent inn blant annet ) så du kan f. eks koble ekstern dvdspiller direkte til skjermen så lenge den har komponent ut. Det er jo egen tråd på forumet her for Dell skjermene, det eneste negative som virker som går igjen er døde piksler og gjennomskinn fra baklys. Men virker som det er mange fornøyde brukere der ute og prisen er jo relativt rimelig Endret 26. juni 2005 av Bravofox Lenke til kommentar
Odd Logic Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 http://www.behardware.com/articles/563/page1.html Lenke til kommentar
Uncas Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Jeg vurderer å kjøpe selv(min 19CRT skjerm har begynt å PIPE)! Den som Odd loggy posta så interesant ut. Noen er erfaringer med den? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Og hvis du hadde lest posten min hadde du sett at budsjettet vårt ikke er likt. Hans er MAKS 3000 og mitt er 4000. Noen som har tips? ja så det, men du kan nok få mange gode tips der og. Jeg ville nok gått for en Samsung 913N til 2800. sjekk ut hvor bra kritikk den har fått i prisguiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå