Gå til innhold

Program for å "lage" sanger?


Camron

Anbefalte innlegg

Hvilke program kan man bruke for å lage sanger eller lage remix av andre sanger?

 

Kan vel ikke være så jævlig vanskelig når man tenker over det, bare se på Dj Aligator...Han lager jo remix av alt...

 

Da tenker jeg ikke på HipHop-Ejay, og husk at dette er for å unngå bruk av "dj-utstyr"...

Endret av Camron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har brukt Reason som kan forklare litt hvordan man gjør det?

Bare helt enkelt..

 

Skjønnte ikke en drit av det..

Blir vel på en måte samme som å importere en AVI fil, lage beveglig bakgrunnsmeny med bevegelig kapittelmeny og tilslutt komprimering.

Mener å si at det er nok ikke sååååå enkelt å bare sette seg inn i et lydprogram, eller film redigerings program. Hadde nok vært interessant å kunne håndtere slikke programmer, kjenner meg igjen der.

Lenke til kommentar
Link?

Programmene finner du lett med Google.

 

Camron: Reason er ikke et program man forklarer "helt enkelt" i en post på et forum. Reason har en knallbra manual jeg ville tatt en titt på var jeg deg. FL Studio er kanskje det programmet som er enklest å sette seg inn i. :)

Ok, da prøver jeg heller det :)

 

Karasjok: Vet slike ting er vanskelig, men jeg tenkte at man må jo begynne tt sted :)

Lenke til kommentar

ProTools :) svinaktig dyrt (broren min bruker det, han er lydtekniker)

Cubase er veldig bra, men krever at du faktisk vet litt om musikk.

Cakewalk Pro Audio (det er ikke bare et midi program lenger)

 

Alt sånn "enkelt å lage" programmer er møkk, de over er de eneste alternativene, for de setter ingen grenser for hva du kan lage, men det betyr at dt blir litt mer å sette seg inn i.

 

EJay er så stygt at jeg har ikke ord, lager du musikk der og selger det, er det som om Epic Games laget spill i Click and Play eller The Games Factory og solgte det.

 

Utrolig nok hendte det at jeg hørte ejay musikk på radioen...

Alle med artistnavnet 'DJ' fortjener (...)

jeg tror jeg stopper der, lykke til!

Lenke til kommentar

Cakewalk er ikke lenger blant oss, men Sonar er oppfølgeren, og på høyde med de store sequencerprogrammene.

 

Selv bruker jeg Cubase SX 2 og Reason 3 kombinert, og kan gjøre så og si hvasomhelst med dem. Kun dine musikalske evner setter grensene.

 

Pro Tools er også å foretrekke, men prislappen er litt vel høy. Og for de som tenkte å laste ned fra nettet: Du trenger egen hardware til det, så det er liten vits.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...