Gå til innhold

Er fortvilet.. Den nye hardisken bråker som et jetfly, er no


Anbefalte innlegg

Har nettopp satt inn en ny hdd i maskinen. Det er nå 2 stk Western Digital Caviar 80GB (8MB Cache, special edition WD800JB)

Den ene har jeg hatt i en måneds tid og funker perfekt, er stillegående også.

Så bestilte jeg en til, helt maken. MEN da jeg satte den inn og startet maskinen så bråket det no j**** og hele PCen vibrerte som bare det.

Skjønte at det var en av hardiskene så jeg testet dem hver for seg og kom fram til at det var den nye disken. Virker som den roterer på 200%, selv den andre disken har aldri bråket så mye når den jobbet på maks.

Aner ikke hva som er galt men sånn kan jeg hvertfall ikke ha det.

 

Har noen opplevd det samme og kan si hva som er galt? Er hardisken "defekt"(den virker, men bare at den roterer på overlyshastighet hele tiden)?

 

[ Denne Melding var redigert av: Clintern på 2002-07-24 22:45 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært borti endel bærbare PC'er som har hatt helt lydløs HD men etter en stund har diskene begynt å bråke mye mer.

Har også fått HD'er i posten som har bråket mer enn tilsvarende som jeg allerede har i maskinen.

Har ikke peiling på hvorfor dette skjer. Det mest nærliggende ville vel være å tro at disse harddiskene har vært utsatt for kraftige støt ol. ved transport og at det på en eller annen måte har bidratt til å skape en mer støyende disk?....

Lenke til kommentar

Disken er skrudd ordentlig fast ja. Men jeg vet at det er noe fysisk med disken for den skal ikke spinne så fort hele tida, og bråke så innmari mye som den gjør.

Som jeg skrev tidligere, den andre disken som er helt maken er lydløs i forhold t.o.m når den jobber på spreng så at noe er galt er helt sikkert.

 

Men jeg vil bare vite om noen visste hva som var feilen slik at jeg har noe å vise til når jeg evt. sender den tilbake til komplett.

Disken var forresten godt pakket inn og ble også sendt i egen eske(kjøpte kabinett samtidig).

 

Jeg skal forhøre meg med komplett og høre hva dem sier før jeg evt. sender den inn.

Lenke til kommentar

Diskene har litt margin på hvor fort de spinner. Hvis den ene går litt forskjellig fra den andre vil det skapes resonans-brumming. Det sjekker du enkelt ved å montere ut en av diskene av braketten og legge den på noe (en bunke bøker?) ved siden av det åpne kabinettet. (ikke ta ut kablene) Start opp og hør.. Hvis brummingen er det det som er problemet. Da må du bare montere diskene et stykke unna hverandre inni kabinettet og evt legge noen gummi-skiver i mellom brakett og disken og mellom harddisk-skruene og braketten. Braketten er den metallgreia du monterer hardiskene i.

Lenke til kommentar

Diskene har litt margin på hvor fort de spinner. Hvis den ene går litt forskjellig fra den andre vil det skapes resonans-brumming. Det sjekker du enkelt ved å montere ut en av diskene av braketten og legge den på noe (en bunke bøker?) ved siden av det åpne kabinettet. (ikke ta ut kablene) Start opp og hør.. Hvis brummingen er borte er det det som er problemet. Da må du bare montere diskene et stykke unna hverandre inni kabinettet og evt legge noen gummi-skiver i mellom brakett og disken og mellom harddisk-skruene og braketten. Braketten er den metallgreia du monterer hardiskene i.

Lenke til kommentar
Quote:


Clintern skrev (2002-07-24 23:22):

Disken er skrudd ordentlig fast ja. Men jeg vet at det er noe fysisk med disken for den skal ikke spinne så fort hele tida, og bråke så innmari mye som den gjør.

Som jeg skrev tidligere, den andre disken som er helt maken er lydløs i forhold t.o.m når den jobber på spreng så at noe er galt er helt sikkert.


Men jeg vil bare vite om noen visste hva som var feilen slik at jeg har noe å vise til når jeg evt. sender den tilbake til komplett.

Disken var forresten godt pakket inn og ble også sendt i egen eske(kjøpte kabinett samtidig).


Jeg skal forhøre meg med komplett og høre hva dem sier før jeg evt. sender den inn.



Send den tilbake der hvor du kjøpte den, Så kan de teste den. Om den bråker som et jetfly om du tar den ut av kabinettet, Da mener eg at du setter strømkabelen på og starter opp som normalt.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...