Buzz76 Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Greit nok Simen... men på en annen side... hvis du bare skal ha en skjerm til kontorbruk... så får du en Eizo til 2200,- på komplett. Og da VET du iallefall at du har kvalitet. Men dersom du synes 400,- er verdt risken så... Lenke til kommentar
HetrTiXc Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Kvalitet + Rema = Tull Rema 1000 + LCD skjermer = crap. Jeg lar meg irritere litt over at folk har så store fordommer at de ikke tror at det kan gjøres ett og annet godt kjøp fordi det er feil navn på butikken eller feil merkenavn på varen eller for lav pris. Hvis man vet disse faktorene så er det ikke sånn at man kan forutsi med 100% sikkerthet at produktet ikke er verd prisen. Hvis man tror det så er man fordomsfull og trenger en liten virkelighetssjekk. Men etter å ha funnet litt spesifikasjoner og sett at prisene på konkurrerende produkter har sunket et par hundrelapper siden remaskjermen ble lansert så tror jeg vi kan slå fast at skjermen er hverken overpriset eller underpriset. Den er omentrent som man kan forvente for 1800kr: Sikkert grei til kontorbruk, men sikkert ikke spesielt bra for de som er over middels interresert i foto, video, eller spilling. Jepp, skjønner hva du mener. MEN det er kun i ytterst få tilfeller at Rema, Rimi osv. selger noe av brukbar kvalitet. Derimot har Coop butikkene begynt å ta inn litt brukbare varer (sikter til CyberCom stasjonær og bærbar til ca 10000). Har ingen erfaringer med kvaliteten, men spesifikasjonene er i alle fall gode på papiret. Dessuten sier du det er en grei skjerm til prisen... Med mine fordommer mener jeg den ikke er verdt pengene (Dette er KUN ubegrunnet påstand). Da feks Eizo L550 koster 200 mer, og etter all sannsynlighet (og fordom) er mye bedre...(Har denne selv, og er veldig fornøyd med den.) Som sagt tidligere er dette kun påstander, og jeg skal ikke si at noe av det jeg sier er sant, men jeg tror det. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 En annen ting er at prisforskjellen er litt større enn du skisserer. Eizo L550 koster fra ca 2200kr, altså 400kr mer enn den på rema. I tillegg øker forskjellen til ca 580kr fordi man må betale frakt for Eizoen på ca 180kr, noe man ikke må med Medion-skjermen. Men jeg skjønner hva du mener. Det er forresten sikkert mange greie skjermer i prisklassen til Medion-skjermen. Akkurat tilfellet med denne skjermen er vel busted som spesielt godt kjøp, men jeg ser ikke bort i fra at det kan dukke opp andre gode kjøp på rema/rimi i fremtiden. Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Nei det kan jo godt hende Men personlig så føler jeg meg litt reservert mot å kjøpe elektronikk på Rema... med mindre jeg kjenner merket osv. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 "En 17" LCD med DVI og en stor gulost, takk!" Noe skurrer... Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 (endret) I tillegg øker forskjellen til ca 580kr fordi man må betale frakt for Eizoen på ca 180kr, noe man ikke må med Medion-skjermen. Skal man bruke DVI må man plusse på kr 227,- ettersom Eizo bare legger ved en VGA-kabel. Var på Rema i dag, så på esken og kan bekrefte at det er MD41977. Slektningen som hørte på mitt råd fikk en pakke i dag (inkl. DVI-kabel og frakt kr 2219), en annen som hadde kjøpt Medion skjermen var innom og syntes at bildet var bedre/ skarpere på Sony skjermen. Selv kan jeg ikke uttale meg om det, men foten Sony har valgt til sin skjerm er solid. Endret 19. august 2005 av Nisje Olm Lenke til kommentar
-=CH=- Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Ikke og anbefale.. Hvis den blir ødelagt.. Ingen til og fikse den.. Prisen er lav.. men da kan du regne med lav kvalitet... Det er omtrent som på 10 kr merkedet til RIMI... DÅRLIGE VARER. Sikkert grei for skole bruk og familie bruk.. Skal du ikke bruke den til spill eller redigering eller manipulering... Go For it.. You can do it Lenke til kommentar
HetrTiXc Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 En annen ting er at prisforskjellen er litt større enn du skisserer. Eizo L550 koster fra ca 2200kr, altså 400kr mer enn den på rema. I tillegg øker forskjellen til ca 580kr fordi man må betale frakt for Eizoen på ca 180kr, noe man ikke må med Medion-skjermen. Var litt rask... . Kjøpte skjermen min til 2000, men når jeg tenker over det var det vel tilbud... Pluss porto og evt. DVI-kabel, blir det litt mer enn Rimi-skjermen. Men allikevel, ville ikke vurdert Medioenen et sekund Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 Ikke og anbefale.. Hvis den blir ødelagt.. Ingen til og fikse den.. Hvis den ikke overlever normal bruk i reklamasjonstiden så blir det i så fall Rema sitt problem. De har sikkert en service-partner som tar seg av reparasjon eller så bare kjøper de et nytt tilsvarende produkt til deg. Du har fortsatt alle rettigheter i behold, og Rema er nok ikke en butikk som forsvinner over natta. Lenke til kommentar
HetrTiXc Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Ikke og anbefale.. Hvis den blir ødelagt.. Ingen til og fikse den.. Hvis den ikke overlever normal bruk i reklamasjonstiden så blir det i så fall Rema sitt problem. De har sikkert en service-partner som tar seg av reparasjon eller så bare kjøper de et nytt tilsvarende produkt til deg. Du har fortsatt alle rettigheter i behold, og Rema er nok ikke en butikk som forsvinner over natta. Innbiller meg at det blir en del mer omstendig siden Rimi neppe har noen gode rutiner på reklamasjon. Men, som sagt, har du som forbruker akkurat de samme rettighetene som du ville hatt i en hvilken som helst annen butikk. Ser det for meg; komme med skjermen til kassa, og si at den ikke virker og at du vil ha den fikset. Mulig de har en form for skjemaer som må fylles ut, som deretter sendes til produsent sammen med skjermen, I dunno. Men allikevel... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Som kontorskjerm for den ikkje så alt for kresne er den sikkert grei for prisen, men for ein hardcore gamer bør du vel opp mot 3000 for å finne ein god skjerm. Lenke til kommentar
tskorte Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Er ikke 16 på denne.. Står 12 ms på esken... Og 500:1 contrast, ikke 450... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 Motstridende spesifikasjoner, alt etter hvor man leser tyder dårlig. Det kan hende de bruker forskjellige paneler i disse i forskjellige land. Eller at det er så dårlig opplyst at de som lager sidene/eskene ikke har fått all informasjon de trenger. HetrTiXc: Jeg har ikke den samme misstroen mot håndtering av reklamasjoner som du har. Jeg tror heller ikke at butikkpersonalet på Rema kan gjøre noe som helst med en reklamasjon men det trenger de heller ikke. De har sikkert en ordning med å sende inn produkter som er reklamert på direkte til produsenten eller et eksternt verksted som tar seg av returer. Frakt begge veier skal butikken ta seg av. Det er nok bare å levere skjermen på butikken så ordner de sikkert med resten av returen. Hvis du ikke har en Rema-butikk i nærheten men et postkontor så kan du sikkert ordne slik at du sender pakken direkte og får refundert all frakt i forbindelse med reparasjonen eller utskiftningen. Det er i hvertfall helt vanlig for slike å ha en skikkelig returordning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå