Simen1 Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 (endret) Jeg så raskt over reklameavisa til Rema 1000 nå nettopp og fikk øye på en LCD-skjerm de selger. Se det vedlagte bildet. Er det noen som kjenner igjen merket eller modellen? Sånn at det går an å spore opp tester og spesifikasjoner. PS. Det står forresten også at tilbudet på alle varene på den siden bare gjelder følgende remabutikker i Trondheim: Flatåsen, Syd, Stavset, Ranheim, Moholt, Leangen, Lade, Fossegrenda og Rosenborg. Edit: Jeg fant ingen skjermer i prisguiden som lignet på den i annonsen. Endret 25. juni 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Tror det er denne som selges på Rema 1000: Medion TFT MD41977-1280x1024 -270 CD/M2 -450:1 -16,7 M farger -16 MS Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 Takk for infoen (Det er sikkert noen som har bruk for den infoen, men ikke jeg siden jeg har en 19" på vei i posten og gleder meg ) Lenke til kommentar
sigen Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Så ut som en grei pris, men en har vel ikke muligheten til å teste den før en kjøper den tenker jeg Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Ah der den. Den nye Medion skjermen. Vissnok er den basert på det neste generasjons paneler produsert av sharp. Sharp har kommet over en ny spennende metode å adresse pikslene på, og kan dermed by på en ny type panel: X7-gh-8TB Dette betyr igjen at responstid ikke spiller noen rolle, da skjermen ikke vil lide av etterslep. Mener at den støtter opp til 140 FPS på den analoge inngangen. Den har jo selvfølgelig DVI. Kontrasten er langt bedre på denne en andre skjermer, noe som gjør at den har 100% korrekt fargegjengivelse. Dette er det bare enkelte toppmodeller fra Eizo og NEC som har muligheten til. Grunnen til at andre skjermprodusenter ikke har denne paneltypen er at Sharps utforsket en teknikk som de andre forkastet og etter 10 år forkning gir den avkastning. Medion (som faktisk er en av verdens største hardware / PC produsenter kjøpte i fjor alle rettigheter til panelene hos Sharp de neste 5 årene. Prosjektet er kalt blueribbon og du kan lese mer om samarbeidet oppkjøpet her: http://www.rnet.gr.jp/blueribonet/index.htm Videre er denne skjermen TCO 03 sertifisert og kan derfor tilby høydejustering, vipp, side til side og pivot funksjon. Den kan også henges på veggen. Den er også produsert i titan, slik at den er holdbar og ser ekslusiv og holdbar ut Det som er morsomt er at RIMI skal selge disse i Norge, og har mystisk nok fått enerett på disse. Og navnet mener jeg er MD41977-S. De tilbyr forøvrig en garanti på hele 10 år, og de garanterer at det ikke vil være noen form for pikselfeil på den. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Da kjøper jeg en sånn, hvis du kan bevise/garantere det du sier oivind_dahle...? Correct me if im wrong, men jeg oppfatter det som om at denne skjermen skal være helt på topp i spill, film og vanlig bruk, 10års garanti og titan-ramme? Til 1800kr høres det jo helt sykt ut! EDIT (før posting): Jeg kjøper en sånn om jeg finner noen som kan kjøpe en for meg, siden det bare er langt oppe i nord de selges Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Muligens overdrev jeg noe..... Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Svigers köpte en sådan på OBS. Bland det sämsta jag sett av skärmar. Jag har bra syn, men all annan upplösning än default blir helt odugligt. Lenke til kommentar
viranth Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Voldsomt med skryt den fikk av deg da Dahle. Hadde jo vært morsomt å sjekket denne skjermen, er jo så billig at selv om den er litt dårlig kan man sikkert bruke den som en annenskjerm. Ingen som kan stikke på nærmeste Rema i Trondheim å spørre om å få teste den da? =) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 HAHAHOO :!: Overdrev "noe" Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Muligens overdrev jeg noe..... Nei trokke det, du bare glemte 256MB interminne for alle siste visninger.... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 Bildet ligner veldig på denne: Link Produkt BeschreibungBitte beachten Sie, dass dieser Artikel als B-Ware angeboten wird und daher einer eingeschränkten Gewährleistung von einem Jahr unterliegt. B-Ware weist Gebrauchsspuren auf, wurde jedoch überprüft und ist technisch einwandfrei. Aktionsartikel - Nur solange der Vorrat reicht! Ausstattung * 17" TFT SXGA LCD Color Monitor * Sichtbare Bildschirmdiagonale 43,2 cm * Betrachtungswinkel typ. Horizontal = 140° / Vertikal = 120° * Kontrastverhältnis typ. = 350:1 * 2 integrierte Lautsprecher * Maximale Auflösung 1280 x 1024 * Helligkeit typ. = 270 cd/m2 * Reaktionszeit typ. = 25ms * OSD (On Screen Display) * Universal Netzbetrieb (AC 100-240V~50-60Hz) * Strahlungsarm nach TCO 99 * Monitor und Netzteil VDE/GS geprüft Lieferumfang * 17" TFT Monitor * Netzkabel * 15-Pin D-Sub Kabel * Audiokabel Abmessungen und Gewicht * Abmessungen: 423 x 402 x 228 mm * Gewicht: ca 5 kg Gewährleistung 12 Monate Gewährleistung Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 hehe, for de som ikke skjønte det, var nok Dahles innlegg noe useriøst. Må innrømme at jeg fikk litt hakeslepp før jeg innså at det bare var kødd fra ende til annen. Dette er sikkert en helt grei skjerm for en som ikke er så hyppig PC-bruker, eller om skjermen skal bli satt opp til en server/PC som typisk ikke administreres så ofte. Jeg ville nok ikke ha kjøpt denne som hovedskjerm, men heller som en reserveløsning, eller en uviktig 2.-skjerm. Når det er sagt finnes det jo også en god del 17" i samme prisklasse som muligens er noe mer anerkjent. Lenke til kommentar
exmx Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Rema 1000 + LCD skjermer = crap. Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Er skjermen god eller ikke? Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Bildet ligner veldig på denne:https://www.medionshop.de/P23ShopImagesDE//...0000A00004A.jpg Produkt Beschreibung * Reaktionszeit typ. = 25ms Hvis husken ikke svikter meg så tror jeg det sto 16ms på forpakningen, husker dog ikke modellnummeret. En slektning av meg skulle til å kjøpe skjermen, jeg rådet ham fra det med: "Lurt med DVI", etc. Vedkommende gikk heller for denne, så får vi se om han blir fornøyd. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Rema 1000 + LCD skjermer = crap. nah! kjøpte sjølv ein 15" lcd skjerm på rema 1000 ein gang i tiden. Den duger som lan skjerm! Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Laget i titan ja... hæhæhæ!! Lenke til kommentar
HetrTiXc Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Det slo meg faktisk ikke at innlegget var spøk fra ende til annen... Men er ganske godtroende... Kvalitet + Rema = Tull Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 Kvalitet + Rema = Tull Rema 1000 + LCD skjermer = crap. Jeg lar meg irritere litt over at folk har så store fordommer at de ikke tror at det kan gjøres ett og annet godt kjøp fordi det er feil navn på butikken eller feil merkenavn på varen eller for lav pris. Hvis man vet disse faktorene så er det ikke sånn at man kan forutsi med 100% sikkerthet at produktet ikke er verd prisen. Hvis man tror det så er man fordomsfull og trenger en liten virkelighetssjekk. Men etter å ha funnet litt spesifikasjoner og sett at prisene på konkurrerende produkter har sunket et par hundrelapper siden remaskjermen ble lansert så tror jeg vi kan slå fast at skjermen er hverken overpriset eller underpriset. Den er omentrent som man kan forvente for 1800kr: Sikkert grei til kontorbruk, men sikkert ikke spesielt bra for de som er over middels interresert i foto, video, eller spilling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå