Gå til innhold

lage et lite ekstara kabinet

Anbefalte innlegg

Har tenkt til og modde et lite ekstra kabinet. men det jeg har tekt til er å lag et lite kabinett som jeg linker til hoved kabinnettet jeg har nå. Så at jeg kan gjemme det store inne i et skap.

klikk på bilde for å se det større:

c2557863.jpg

som vist på bilde, er det dette som er ideen. eneste som jeg lurer på er om det går ann og forlenge kabler som; s-ata kabel, power kabler, usb kabler og div kabler. Avstanden blir på ca 1,5 m fra hoved kabinette og den lille boksen. boksen skal stå siden av en 19" lcd skjerm oppe på pulten.

Boksen skal inneholde:

DVD brenner fra plextor s-ata

Minnekortlesere

firewire port

usb kontakter

LCD display med kontrol av varmen i hovedkabinettet

powerknapp

led's

hastighetskontroller til vifte

edit: bilde

Endret av oevold
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter det jeg har fått med meg, så er max lengde for en S-ATA kabel 1 meter.

Power kabel og USB kabel blir nok ingen problemer med å forlenge/kjøpe nytt.

Kunne jo evt. ha kjøpt en ekstern DVD-brenner, og laget en liten boks med knappene og LCD skjermen som evt. kunne ha kjørt på sin egen lille strømforsyning.

Lenke til kommentar

går det ikke ann og skjøte s-ata kabler?

har litt lyst til og gjøre det fint ikke noe eksterne greier skal være en del av pcen. hadde sett tøft ut for de som ikke har så peiling tror jeg har den heftige pcen inne i en så liten boks

Lenke til kommentar

Hvorfor skal du forlenge S-ATAkablene? Skal ikke de sitte i hovedboksen, sånn at du får minst mulig lyd? Ellers funker det fint å forlenge Power, Reset, FW, USB og IDE-kabler, så vidt jeg vet

Lager du worklog når du begynner?

Lenke til kommentar

ok da vet jeg det. ja skal lage en work log tror jeg må bare få tid til å starte med prosjektet skal til syden 2 uker til neste uke så jeg må komme hjem først før jeg begynner blir ikke før litt ute i ferien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...