laggable newbie Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Jeg finner ikke den andre pc'n min når jeg går inn på "Andre Maskiner". Jeg tror det er fordi jeg rota med nettverks konfig. Jeg kan chatte med den andre maskinen via DirectX Dialog IPX. Og spille noen få spill med ipx multiplay. Ville gjærne dele filer og skriver med den andre maskinen. WHAT TO DO? :?: Lenke til kommentar
DipmiX Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 for å dele filer og skriver, så bare høyreklikker du på nettverk icone på skrivebordet! for så å gå på egenskaper, deretter klikker du på deling av filer og skrivere, og merker da de to alternativene! Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 proøv å søk etter datamaskina du skal ha kontakt med.. Da må du på forhånd vite hva maskina har som "navn" Tror søkefunksjonen ligger omtent slik: start->søk->søk etter datamaskin Lenke til kommentar
laggable newbie Skrevet 27. november 2001 Forfatter Del Skrevet 27. november 2001 Har krysset av dele skrivere og filer fra før. Selv om jeg søkte fant den ingen ting... .... .... .... :sad: Lenke til kommentar
tvika Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 Jeg finner ikke den andre maskinen på "hele nettverket" finner den kun hvis jeg søker. Forstår ikke helt hvorfor. Eneste som dukker opp i hele nettverket er den maskinen jeg sitter på. Noen som vet hvorfor? ___ TV Lenke til kommentar
St33l Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 Det du trenger for å få to maskiner med Win95 i nettverk: Begge maskinene må ha TCP/IP installert Maskinene BØR settes opp med samme arbeidsgruppe for at det skal være enklere å finne maskinene når du "browser" nettverket. Sette inn FAST ip adresse i TCP/IP protokollen (2 forskjellige,eks 192.168.0.1 og 192.168.0.2) Subnettmask: 255.255.255.0 Gateway, DNS kan du drite i hvis du ikke har internett delt mellom maskinene (router etc) Deling av filer/skrivere være merket av. Har du dette (tror ikke jeg glemte noe i farta) så skal nettverket fungere knirkefritt ( så knirkefritt som win95 kan) :wink: Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 Du har nok bare IPX/SPX innstallert som protokoll, men uansett skal du få browset nettverket siden win9x bruker NetBIOS i browseren. Men skal du spille må du nok, som sagt før, innstallere TCP/IP og sette fast IP (for at ting skal gå fortere). Sjekk om NetBIOS, evt NetBEUI er innstallert også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå