Gå til innhold

IMEI nummeret.Kan dette spores og stenge telefon?

Anbefalte innlegg

Hei!

En kammis av meg har hørt at man kan sperre telefonen (f.eks vis det blir stjelt)

via dette IMEI nummert.

Eller er dette bare tull? Vis en telefon blir stjålet, de tar ut sim kortet vil telefonen funke helt greit da? (så lenge det ikke er oppratør lås da ;) )

Eikum

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

En kammis av meg har hørt at man kan sperre telefonen (f.eks vis det blir stjelt)

via dette IMEI nummert.

Eller er dette bare tull? Vis en telefon blir stjålet, de tar ut sim kortet vil telefonen funke helt greit da? (så lenge det ikke er oppratør lås da ;) )

Eikum

Er bare å melde fra til politiet så vil telefonen bli sperret for de fleste Europeiske operatører. Når man kobler seg opp mot en basestasjon så registreres også IMEInr på telefonen, dermed kan de sette opp en svarteliste over hvilke IMEInr som ikke skal gis anledning til å koble seg opp.

Rotete skrevet, men men

Lenke til kommentar
Hei!

via dette IMEI nummert.

Eikum

Er bare å melde fra til politiet så vil telefonen bli sperret for de fleste Europeiske operatører. Når man kobler seg opp mot en basestasjon så registreres også IMEInr på telefonen, dermed kan de sette opp en svarteliste over hvilke IMEInr som ikke skal gis anledning til å koble seg opp.

Rotete skrevet, men men

ahhh.. da skjønner jeg hvordan det fungerer ;)

Jobber du for en tele sjappe eller noe?

Du vet jo alt her :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...