sindrel Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Jeg har nå, opptil flere ganger, forsøkt å installere Ubuntu (versjon 5.04, The Hoary Hedgehog). Ved et forsøk har det gått, men jeg hadde noen problemer med verktøylinjen i Gnome, og skulle likevel reinstallere. Når jeg så forsøker igjen, stopper den etter selve installasjonen er ferdig, og Ubuntu booter for første gang og skal sette opp pakker. Når den kommer til cupsys stopper maskinen fullstendig, og reagerer ikke. Hva kan dette være forårsaket av, og hvordan kan det omgås? Såvidt jeg kjenner til, er cupsys relatert til skriverfunksjonalitet, og det har jeg ikke nødvendigvis veldig bruk for uansett. Derfor er det bare frustrerende. Maskinen er en laptop, MSI S260, og er avhengig av å boote installasjon med noapic-parametre. -Sindre. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Du har prøvd å boote installert Ubuntu med noapic? Lenke til kommentar
sindrel Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 Ja, GRUB booter Ubuntu med noapic nolapic. Alle de andre pakkene ser ut til å gå greit, helt til cupsys. Da låser det seg. Har forsøkt med to forskjellige CDer, brent fra to forskjellige isoer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå