mariushaugan Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 (endret) Hei. Når jeg prøver å spille BF2 og GTA:SA får jeg 4-5 sekunders game-freezes hvor både grafikk og lyd stopper opp. Dette er uavhengig av hva slags graikk jeg har satt på, ingenting er overclocket, skjermkortet får nok strøm og ingenting er for varmt. Jeg bruker et XFX Gforce 6800 Ultra kort. Byttet til et gammelt ATI Radeon 9600 istad, og både BF2 og GTA:SA kjører helt greit. Så, man skulle jo da tro at det var noe galt med skjermkortet, ikke sant? Men, neida. Testa ut XFX Gforce 6800 kortet mitt på en kompis sin PC, og der kjører BF2 helt perfekt, uten noen som helst form for game-freeze. Hva i all verden kan dette komme av? PC specs: OS: WinXP(auto-oppdatert) CPU: AMD Athlon 64 3000+ RAM: 2x512mb Crucial PC3200 DDR HD: 2xWD 160gb / 80gb disker PSU: Sweex 650W PSU Endret 25. juni 2005 av mariushaugan Lenke til kommentar
MortenGj Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Har du prøvd å oppdatere driverne til de siste? Og hvis du netopp har oppdatert driveren kanskje du skal innstallere den gamle igjen, (hvis problemet oppstod etter du innstallerte ny driver) Ellers kan det være det er software realatert men dette virker usannsynelig, siden det virket med det andre kortet Prøv å oppdater driverne og post igjen hvis det er noen forandring. -MortenGj Lenke til kommentar
mariushaugan Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 Takk for tipset, men i begge tilfeller ble kortene testa med siste drivere fra ATI og NVIDIA. BF2 for eksempel, KREVER jo siste Nvidia drivere. Lenke til kommentar
arokh Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Problemet er en inkompatibilitet mellom nye nvidia drivere, 6800 og nforce3 hovedkort. Jeg byttet nettop fra X800XT til 6800GT og har det samme problemet. I Far Cry henger introen i 4-5 sekunder med korte mellomrom, samtidig som lyden hakker. http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=4758&hl= Skal prøve 66.93 som de anbefaler her og se om det hjelper... Lenke til kommentar
mariushaugan Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 Åh, tusen takk. Håper søren meg det funker... Hvem skulle ha trodd at ett Nvidia board og ett Nvidia skjermkort ikke skulle være kompatible??? Fy faen, hehe Lenke til kommentar
arokh Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Ja! 66.93 fiksa problemet! Må si det var jævlig kjipt å feilsøke på dette i timesvis og jeg trodde hele tia noe var galt med kortet eller windows-installasjonen min. En annen ting du bør gjøre; slå av fastwrites. Ble ekstremt ustabilt med en gang jeg klokka en MHz når det var på, fatta ingenting da heller Kjører smooth på 400/1100 nå. Noen andre som har dette problemet? Blir det fiksa hos dere med 66.93? Lenke til kommentar
mariushaugan Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 Ok, dritfett. Var livredd for at det var noe møll med kortet mitt jeg og. Må si jeg angrer på at jeg kjøpte meg MSI K8N mobo nå... Kjipt å måtte kjøre BF2 uten skygger, hehe Skal slå av Fast Write, takk takk! Lenke til kommentar
arokh Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Funka 66.93 til deg og eller? Lenke til kommentar
arokh Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Oppdatering: 71.22 fungerer også for meg (fra MSI dog, vet ikke om de har gjort noe særlig endringer fra de offisielle nvidia driverne) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå