Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Korte, hyppige "stopp" under spilling.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Når jeg prøver å spille BF2 og GTA:SA får jeg 4-5 sekunders game-freezes hvor både grafikk og lyd stopper opp. Dette er uavhengig av hva slags graikk jeg har satt på, ingenting er overclocket, skjermkortet får nok strøm og ingenting er for varmt. Jeg bruker et XFX Gforce 6800 Ultra kort.

 

Byttet til et gammelt ATI Radeon 9600 istad, og både BF2 og GTA:SA kjører helt greit.

 

Så, man skulle jo da tro at det var noe galt med skjermkortet, ikke sant? Men, neida. Testa ut XFX Gforce 6800 kortet mitt på en kompis sin PC, og der kjører BF2 helt perfekt, uten noen som helst form for game-freeze.

 

 

Hva i all verden kan dette komme av?

 

PC specs:

 

OS: WinXP(auto-oppdatert)

CPU: AMD Athlon 64 3000+

RAM: 2x512mb Crucial PC3200 DDR

HD: 2xWD 160gb / 80gb disker

PSU: Sweex 650W PSU

Endret av mariushaugan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å oppdatere driverne til de siste? Og hvis du netopp har oppdatert driveren kanskje du skal innstallere den gamle igjen, (hvis problemet oppstod etter du innstallerte ny driver) Ellers kan det være det er software realatert men dette virker usannsynelig, siden det virket med det andre kortet :hmm: Prøv å oppdater driverne og post igjen hvis det er noen forandring.

 

-MortenGj

Lenke til kommentar

Ja! 66.93 fiksa problemet!

 

Må si det var jævlig kjipt å feilsøke på dette i timesvis og jeg trodde hele tia noe var galt med kortet eller windows-installasjonen min.

 

En annen ting du bør gjøre; slå av fastwrites. Ble ekstremt ustabilt med en gang jeg klokka en MHz når det var på, fatta ingenting da heller :) Kjører smooth på 400/1100 nå.

 

Noen andre som har dette problemet? Blir det fiksa hos dere med 66.93?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...