Gå til innhold

Sykkelister og fartsgrenser

Gromle

Anbefalte innlegg

Må nok følge fartsgrensen på veien der du sykler... Jeg skulle sikkert vært noen 1000-lapper fattigere siden jeg har sykklet i 75 km/t i 50-sone uten hjelm :ermm:

I fritt fall da eller :!:

Men det at sykler ikke skal kjøre fortere en 30km/t er jo litt drøyt. Men hva om du kjører på en vei uten fortau hva er fartsgrensen da ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men det at sykler ikke skal kjøre fortere en 30km/t er jo litt drøyt. Men hva om du kjører på en vei uten fortau hva er fartsgrensen da ?

På fortauet kan du ikke sykle i over 30 km/t, men på veien kan du kjøre like fort som fartsgrensen på veien tillater. :)

Lenke til kommentar

Jeg syklet i 68 km/h nedover bakkene i Lillehammer Sentrum, på den råtne gamle 18-girs jentesykkelen til søsteren min. Gud vet hvordan jeg klarte det. Speedometeret var helt nøyaktig. 200 meter fra bunnen av bakken trykket jeg inn forbremsen, men jeg kjente ingen bremsevirkning. Så trykket jeg hardere, og det sa "ping", og wiren røyk. Så klinte jeg inn bakbremsen, men den var feiljustert, så jeg fikk presset klossene inn i felgen. Bakhjulet låste seg tvert, og jeg fikk ikke bremsene av igjen. Sykkelen stoppet endelig 5 meter fra veggen på jernbanestasjonen. Jeg kikket bakover, og så at jeg hadde etterlatt med et ca. 70 meter langt bremsespor, og det røyk fra restene av bakdekket.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan syklistene skal kunne kontrollere farten... Sykkelcomputer er ikke akkurat påbudt heller....... ?

Edit:

Jeg har nå holdt 50-60km/t på fortau, men har ikke visst at det er ulovlig.. Hvordan skal man vite at det ulovlig foresten? Man tar jo ikke sykkelførerkurs heller.....

Stort sett går man å kjøper seg en sykkel, og sykler til helsa tar deg uten noen form for opplæring..

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

Har vært i 71km/t, med grove dekk, er 9graders helling! :thumbup: Det var et helt sinnsykt kikk! :w00t:

Har også rekord ned fra et fjell der jeg bor. 4min10sek var den gamle på en 20000,- scott sykkel. Jeg har 3min45sek på en 3000kr sykkel!

:dribble::dribble:

Skrytemodus:

Sykla 1Km på bakhjulet på samme sykkel :thumbup: Skal "oppgradere den"

Endret av tbend
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Litt på grensen men hvis dere sykler på en trafikkert vei med mye tungtransport og det er en liten bakketopp som gjør at de med full last klatrer denne sakte kan dere legge dere bak og ta nytte av dragkraften.

Husker vi gjorde dette på E-6 til Göteborg. Lå i 90km/t i over 30min til "polisen" stoppet oss :cry:

Leife edit

Endret av Slettet-QqZexW9o
Lenke til kommentar
Pleier ofte å sykle på rødt dersom det kan skje uten fare.. Med bil så stopper jeg selvfølgelig..

Er du klar over at hvis du får f.eks. en lastebil i siden, er det da din, din og bare din feil? Hva får deg til å tro at du slipper å bry deg om trafikkregler bare fordi du ikke bruker motor? Jeg bare lurer.

Endret av bfisk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...