Launch Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 PC'n min sluttet plutselig å starte helt uten videre, det eneste jeg får opp på skjermen når jeg slår den på er sånn vanlig hvilket hovedkort jeg har og BIOS versjon info. Den skal jo etter dette begynne å telle opp RAM'en og finne harddisker, men det blir bare stående på "Hit del to enter setup", keyboardet er det ikke liv i så jeg får ikke gjort det engang. Når jeg trykker på numlock capslock og scroll lock så tennes ikke LED lysene (typisk når noe har låst seg) Har prøvd BIOS jumper reset og koblet bort alt jeg ikke trenger å ha tilkoblet for å få den til å starte uten hell. Keyboardet (PS2) har jeg testet på annen PC og det er iorden. Har ingen SATA harddisker. Harddiskene har rett jumper settings, ingenting står på cable select. Kjøleviftene går rundt, ingenting er/var overklokket. Hva kan det være som har klikket sånn plutselig? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 (endret) Har du prøvd en minnetest? Endret 25. juni 2005 av sofTest Lenke til kommentar
Launch Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 Får ikke stertet noe, den henger seg umiddelbart. Får plukke ut RAM'en å teste i annen PC da isåfall, skal se om jeg får gjort det nå snart. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Har du flere minnebrikker, så kan du prøve en og en. Lenke til kommentar
Launch Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 Fant ingen feil på den, har bare en 512MB brikke... Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Da må nok mistanken gå mot hovedkort og/eller prosessor. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Hmmm.... Sikker på at du ikke har koblet mus og tastatur feil? Vet det høres dumt ut, men jeg har faktisk gjort det flere ganger... Lenke til kommentar
Launch Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 Nei det skjedde bare plutselig, ingen som har rørt eller koblet om på noe. Får snart nytt hovedkort så da får jeg bare prøve med det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå