haikaleunen Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Jeg har hatt denne PCen i 4 år nå. (Oppgradert lydkort og skjermkort og OS og formatert flere ganger.) WinXP pro P4 1.7ghz Asus P4B 845 geforce4 Ti4800SE MSI MS-StarForce GeForce Ti 4800 SE 128 MB Creative Labs sbLive 5.1 512 SDram Maskinen har fungert plettfritt helt fram til dette begynte å skje, og jeg gjorde ingenting spesielt jeg kan huske før problemene begynte å komme. Det første som skjedde var at midt i et spill (HL2) fryste PCen seg. Det kom en høy, irriterende lyd ut av speakerene og måtte skru av PC ved å kutte strømmen. (på knappen bak) Senere låser PCen seg viss: * Flere progs kjører lyd samtidig, mens jeg kjører et fullscreenprog * viss jeg kjører spill. (alltid) * Noen ganger helt plutselig (skjeldent i forhold til de to andre punktene) Etter den har låst seg, sliter jeg med å få den på. Her er de forskjellige problemene jeg får ved oppstart: *Viftene skrur seg på, og maskiner starter, men etter ca 3 sek skrur den seg av. *PCen bare stopper opp i opstarts-prosessen på disse plassene: - Før det en gang har komt bilde på skjermen - Der det står listet opp hvilke inputs og ting som er tilkoblet (sånn dos-skjerm med masse skrift) - BIOSen (viss jeg prøver å gå inn dit) - Der det står P4B(hovedkortet) før windows-loadingscreen kommer. * Noen ganger viss jeg prøver å gå inn i BIOS, virker det som alle tegn er krypterte. bare rot. og maskinen stopper. * Jeg får en alarm med tritonus-intervall i fjerdelsnoter ca 120bpm (for musikkintresserte). Har funnet ut at dette er en kode for alvorlig feil med prosessor(som oftest strøm) * en gang startet PCen og gikk automatisk inn i BIOS og sa det var fatal error med VCORE. Viss jeg kommer helt til der windows blir lastet, går det fint... helt til den klikker igjen... På en god dag fungerer PCen fint.. Det er dette som er så rart. Har sjekket tempen i bios, og den ligger på ca 50 grader. Skal sjekke i windows og. Viss jeg venter litt etter den har fryst seg frys, før jeg skrur på igjen, går det bedre. (ca 5min) Dette har jeg gjort forgjeves for å få fikset PCen: * Oppdatert alt: hovedkort, bios, grafikk, antivirus og det som er * Renset viftene (på grafikk og hoved) * Sjekket for virus * Defragmentert * VCOREn var på ca1.750-1.850 (varierte) og stod på automatisk. Las på nettet at det tryggeste var rundt 1.700, så tok på manuell i BIOS, og stilte ned til 1700. Men når jeg rebooter er innstillingene ikke lagret. * sjekket strømforsyningene inni PCen men det stemte. * Sikkert mer, men husker ikke. Trenger hjelp og viss det er mer dere vil vite så bare gi beskjed. Har nok glemt noe... HJELP! Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 har du prøvd med en annen strømforsyning, mulig den du har er full av kaniner og blir litt varm, trykkluft er bra. ellers kontroller om kondensatorene på hk er ok. mulig spenningsreguleringen krangler, og vcore og vdimm lager feil. Lenke til kommentar
haikaleunen Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 hmmm... vrient språk det der gitt! hvordan sjekker jeg kondensatorene på hovedkort? og hva gjør jeg viss vcore og vdimm lager feil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå