Slasher '88 Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Min originale AV kabel har sluttet å gi lyd ut venstre høyttaler fordi jeg måtte strekke sånn på den for å få koblet den til anlegget mitt. Den rivna til slutt. Kjøpte meg en ny, som hadde kun scart tilkobling på enden. Men den hadde en RCA tilkoblingsdel på midten, for enklere tilkobling til f. eks. anlegg. Men denne ga elendig bildekvalitet (anbefaler ikke SAITEK. Merkbar endring av bildekvalitet!!). Så jeg lurer på om Monster kabelen også har en slik tilkoblingsdel, eller er det bare scart på den? Noen som har en slik en? Du finner den her: Monster kabler til X-Box Lenke til kommentar
Slasher '88 Skrevet 1. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2005 Hjelp! Trenger ny kabel fort! Tør ikke satse på Monster kabelen (som er dyr!) før jeg vet om jeg kan koble X-Boxen via anlegget med den! Lenke til kommentar
Slasher '88 Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2005 Hva med Komponent kabelen fra Monster? Hvordan skal du koble den? Har enda ikke sett en TV med 5 RCA "hunner". Denne skal visst gi den ultimate spillopplevelsen! Før trodde jeg ikke kablene hadde så mye å si på bildekvaliteten på X-Boxen min. Men etter å ha kjøpt og prøvd SAITEK sin kabel, har jeg endret mening. Tror faktisk Monster kablene er verdt prisen! For det var sinnsyk stor forskjell på SAITEK og den originale i kvalitet... Lenke til kommentar
Doc_Chronic Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Hva med Komponent kabelen fra Monster? Hvordan skal du koble den? Har enda ikke sett en TV med 5 RCA "hunner". Denne skal visst gi den ultimate spillopplevelsen! På hdtv'n min er det 3 RCA til bilde og 2 til lyd, blir ikke det riktig eller tuller jeg nå? Lenke til kommentar
Slasher '88 Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2005 (endret) På hdtv'n min er det 3 RCA til bilde og 2 til lyd, blir ikke det riktig eller tuller jeg nå? Jo, stemmer nok det. Må du ha en slik spinndyr TV for å kunne bruke den kabelen altså? Faen! Endret 2. juli 2005 av Slasher '88 Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Jeg bruker selv XGL 200 på min Xbox. Denne kabelen overfører lyden optisk (for å få 5.1 surround), derfor må anlegget ditt ha en optisk inngang for dette. Dessuten er det slik at denne optiske kabelen IKKE er en standardkabel, det er en spesiallaget kabel (XLW 100 K FO-10). Men jeg vurderer å anskaffe meg en komponentkabel så snart jeg får kjøpt meg en LCD-TV. Lenke til kommentar
Slasher '88 Skrevet 3. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2005 (endret) Jeg bruker selv XGL 200 på min Xbox. Denne kabelen overfører lyden optisk (for å få 5.1 surround), derfor må anlegget ditt ha en optisk inngang for dette. Dessuten er det slik at denne optiske kabelen IKKE er en standardkabel, det er en spesiallaget kabel (XLW 100 K FO-10). Men jeg vurderer å anskaffe meg en komponentkabel så snart jeg får kjøpt meg en LCD-TV. Er det bra bilde med den kabelen? Men hvordan kan du koble anlegget til den? Er det flere utganger enn scarten? Kan du koble den Fiber Optic greia på scart kabelen, og hive den på anlegget og scarten i Tven? Da vil du få lyd ut TVen og anlegget, sant? Endret 3. juli 2005 av Slasher '88 Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Helt riktig. Kontakten for den optiske lydutgangen sitter på pluggen som koples til Xboxen. Bildekvaliteten er upåklagelig, men kunne ha vært enda bedre dersom jeg hadde hatt et skikkelig TV (har nå bare et Dantax 20"). Dette er etter min mening en av de beste (om ikke den beste) SCART-kabelene man kan få tak til Xbox. Lenke til kommentar
Slasher '88 Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 Anlegget mitt består av en forsterker, CD-spiller og en forforsterker eller hva det nå er (er egentlig ikke mitt anlegg). Det er bare CD-spilleren som har en optisk inngang. Kan jeg koble kabelen der da, og få lyd ut anlegget så lenge CD-spilleren står på? X-Box lyder altså... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå