bureaucrator Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 En venn av meg kjøpte nylig en iMac G5 14 000,- Alle spesifikasjonene ser jo ganske ok ut, men jeg ser at skjermkortet er et (AGP) Radeon 9600 (ikke pro). Er det mulig å oppgradere et slikt skjermkort på Mac, som på PC? Altså, f.eks. kjøpe et 6800GT-kort... Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Ja, det er mulig. Pass bare på at du kjøper Mac-utgave av kortet. Officeline og Applestore har slike. Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 Takk, Lord Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Er usikker på hvor let de er å få oppgardert noe i en iMac, men skal gå ann å få tak i nye skjermkort til vanlig man (G5). Har også hørt at man kan bruke vanlige "pc-versjoner" om man flasher de med "Apple-Bios", men dette krever nok litt av kunskaper osv. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Hvis det er en iMac G5 er det nok ikke mulig å oppgradere grafikken, nei. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Å, så feil der ja. iMac går ikke an å oppgradere, nei. Tenkte av en eller annen grunn automatisk på PowerMac. Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 Ok, forstår. Det er altså slik at fordi iMac er så spesialdesignet (liten og elegant, etc.) så lar det seg ikke gjøre å bytte skjermkort (evt. bare hvis man er i stand til å kode om bios, etc...). Bra å få klarnet opp i dette før jeg kommer med anbefalinger videre. Jeg må si jeg synes dette er litt dårlig. Blir det det ikke et radikalt misforhold mellom 2GHz G5-prosessor, 1 GB minne og Radeon 9600 (non-pro)? Til fordel (?) for iMac kan man selvfølgelig si at man ikke kjøper en slik for å spille, men allikevel... det finnes jo spill til Mac da... Takk alle sammen Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 iMac er nok ikke spillerens venn. Er endel som liker å bruke disse maskinene til feks bilde-/video-/lydredigering. Da er det gjerne greit med litt CPU-kraft. Raske maskiner trenger ikke bare bety spillemaskin. Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 iMac er nok ikke spillerens venn. Er endel som liker å bruke disse maskinene til feks bilde-/video-/lydredigering. Da er det gjerne greit med litt CPU-kraft. Raske maskiner trenger ikke bare bety spillemaskin. Det er klart, og det er nok først og fremst lydredigering som vil være interessen for han som har kjøpt maskinen. Men dog, vet ikke om jeg er enig med deg. Hvis man har en PC som er kjemperask på alle måter, og bytter ut skjermkortet med et dårlig skjermkort, kan man selvfølgelig si det samme om PC: "Raske PC-er behøver ikke å bety spilelmaskin..." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå