Gå til innhold

Hvordan kommer jeg inn i dos

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trykk F8 under oppstart, så får du en meny. Der kan du bla.a. velge å starte i DOS.

Floppy er naturligvis et alternativ.

Edit: du må være kjapp og trykke F8, det er lett å misse. Bare trykk alt du kan.

Endret av hårek
Lenke til kommentar
Trykk F8 under oppstart, så får du en meny. Der kan du bla.a. velge å starte i DOS.

Edit: du må være kjapp og trykke F8, det er lett å misse. Bare trykk alt du kan.

Trykke mange ganger hele tiden altså?

Lenke til kommentar

boota opp med bootdiscen jeg laste fra bootdisc.com. Skrev så inn fdisk, men er litt usikker på hva jeg skal velge for å slette alt slik at jeg kan legge inn win95 på nytt.Har en annen post her der jeg forklarer problemet litt mer.

Lenke til kommentar

Trykke mange ganger hele tiden altså?

Nei, trykker når lastingen av Windows er i ferd med å begynne. Vet du ikke når det er, så trykk F8 hele tiden.

Lenke til kommentar
For å formatere starter du opp med en oppstartsdiskett og skriver fdisk når disketten har lastet ferdig. Da kommer det opp et formateringsprogram som lar deg gjøre mye rart.

Det er bare tull...

Jeg formaterte disken min mange ganger i dos... (win98)

Ved å starte datan på nytt i ms dos, og skrive format c: , uten å bruke noen diskett eller noe!!!

Lenke til kommentar
det fungerte det endrebjorsvik89 sa! Men hvordan får jeg installert win95 igjen når det ikke skjer noe når jeg setter i cd'en. Har satt at pc skal boote fra cd-rom i bios.

Si meg, er det du eller Goatse som trenger hjelp? :dontgetit: Har dere samme problem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...