Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC funker i 3 sec, SÅ full STOP

Anbefalte innlegg

hey, jeg har en 3 år gammel HP Pc fra elkjøp. Der er det gammelt HK, som CPU-Z ikke viser navne til, AMD atholon 2000 +, PSU som bråker som Jetfly...

Idag tok jeg ut CPU vifta for rens, og tokmut strømforsining og koblet ut alle kablene.

Først prøvde jeg å ta ut CPU vifte, og det var vanskelig og brukte en del kraft får å få den løs.

Først ga jeg opp å få den CPU kjøleren koblet fra CPU, da koblet jeg fra viften, tok fra strømkontakten og startet PC. Og det var da det skjedde. PC startet i 3 sec SÅ stopper den. Det kjommer ingen skjermbilde, Alle viftene slår seg på, Lysene lyser.

Og PC funket For en half time siden...

Har jeg ødelat PC? Kan det være strømmen? For da jeg med en gang slår på PC, så varer den i CA 3 sec, før den stopper trykker jeg på CD rommen, og den kommer ut, emn da PC stopper opp(selv om lyse på "PÅ" knappen lyser) så vil ikke CD rommen gå inn.

Kan det være CPU?

ER det HK?

PLEEZ Hjelp! Far komer til å kverke meg(det er(det var :p ) hans PC)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

altså du sier at du har koblet av cpu-vifta? tror du virkelig at pc'en skal fungere ordentlig når du gjør sånt? Vifta er der for at cpu'en skal holde seg kjølig, kobler du strømmen av vifta så fungerer jo ikke vifta og da blir cpu'en varm... så tror at cpu'en er ganske brent nå ja!

Lenke til kommentar
Vifta er der for at cpu'en skal holde seg kjølig, kobler du strømmen av vifta så fungerer jo ikke vifta og da blir cpu'en varm... så tror at cpu'en er ganske brent nå ja!

Jeg vet det, er ikke noob heller. Jeg har masse dårlig kompånenter og alle viftene bråker drit mye.

Jeg skulle skjekke om det var CPU vifte som bråkte mest. Så jeg tok av CPU vifte IKKE hele CPU kjøleren, Altså jeg tok ikke av Kjøleribben(Socket A forresten). Og det var da jeg skrudde på dataen OGSå klikka den---> Ingen skjermbilde----> PC prøver å slå seg på---> men strømmen forsvinner ikke---> Altså den er på hele tiden hvis der skjønner hva jeg mener(mener at det er ikke PSU som er probleme)

Lenke til kommentar

Ok, nå er jeg tilbake. Da skal jeg starte nå.

1. CPU: Den ser bra ut, ikke noe riper, er ikke knust i hvertfall. Men det som er rart at CPU-z viser at jeg har socket a mens på hovedkorte står det at jeg har Socket 462.

2. Nå skal jeg sette på plass CPU og kjøleren.

DA vet vi at det er ikke cpu som har problemer, Hva kan det være nå? Hva skal jeg skjekke nå?

Lenke til kommentar

nei, data å driver restarter av seg selv. Jeg fant ut at dette skyldes varme, Cpu UTEN loadt er opp i 67 grader i følge BIOS. Jeg dobbel skjekket cpu vifte, tok på litt pasta for bedre kontakt, fjernet det som kom utover kjernen. Og nå har jeg satt ekstra 90 mm vifte som blåser luft rett på CPU vifta, og jeg har amd atholon 2000+ BOXED og døren er åpen på kabinette. Allikevel har jeg rundt 59-60 i dette øyblikket.

Litt om kabinettet: Den er veldi liten, er plass bare for en 90 mm vifte, jepp! Det er HP FRA ELKJOP! :mad::mad::mad::wallbash:

Har dere flere tips om hvordan jeg skal fikse probleme? (obs. Og det er varmt ute 26 grader i skyggen)

Endret av hproslan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...