kunchun Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Jeg skal koble inn ne 80mm vifte bakerst i kabinettet mitt. Siden jeg ikek har noen erfaring med det her fra før, så lurer jeg på hvor vifta skal kobles på? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Viften har enten en 3-pins kontakt, eller en molex kontakt (De du bruker til hdd, cd-drev osv), eller de kan ha begge deler. Hvis den har en 3-pins kontakt, så kan du koble den på en viftestyring hvis du har, eller du kan koble den på en ledig kontakt på hovedkortet. Molex kan du koble på en annen molex. Anbefaler at den viften du kobler bakerst i kabinettet, blåser ut, så framt til at den ikke kobles helt nederst bak i kabinettet. Lenke til kommentar
kunchun Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 Hvor er disse "kontaktene" på hovedkortet? Jeg har en 3pins kontakt, har viftestyring også, men skal ikek ha den inne enda;) Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Hvor disse kontaktene er varierer fra hovedkort til hovedkort. Men vil nok tro de ikke er så langt ifra prosessoren. På de hovekortene jeg har hatt, så har det vært: 1 ovenfor prosessor 2 til venstre for prosessor Se f.eks i manualen til hovedkortet ditt. Der er det nok et miniatyr bildet av hovedkortet, der det bruker å være merket hvor diverse ting er plassert, blandt annet 3-pins kontaktene. Lenke til kommentar
kunchun Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 Vet du hvordan den såkalte "inngangen" hvor jeg skal plugge inn vifta ser ut? Bilde? So0m sagt jeg er helt blank når det gjelder det her. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Hvis du ser på denne kabelen. Se til høyre, der er det 2 slike kontakter. Eneste forskjellen er at disse er på en kabel, men de slik ut. Fargen kan kanskje variere litt. Her er også et lite bilde (Kontakten øverst) Lenke til kommentar
kunchun Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Ok, jeg har kobla til viftestyringa mi nå. Hvordan kobler jeg viftene på den? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Les i manualen. Der står det nok... Lenke til kommentar
donkeykong89 Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Hvis du vil at den skal blåse ut, kan du bare snu vifta den andre veien?Kan du da bruke begge veier? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Det står på viftene hvilken vei de blåser. Hvis du vil at den skal blåse andre veien, så er det bare til å snu viften, ja. Lenke til kommentar
donkeykong89 Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 (endret) Okay, men jeg har sitt og lest litt her og der og det ser ut som dere anbefaler en vifte som blåser inn luft foran i kabinettet og en som blåser lufta ut bak i kabinettet? Jeg skal montere en ekstra vifte på bak siden, så jeg lurer på om jeg skal la den blåse den varme lufta ut av kabinettet?oi åssen skal jeg skru inn den vifta?med vanlig skruer?jeg finner ikke noe skruer i den vifta jeg kjøpte. kan noen vise meg eks. på en sånn skrue man skal bruke? Endret 2. juli 2005 av anderenlee Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Vifte foran som blåser luft inn. Vifte bak som blåser luft ut. Det er meningen at du skal bruke vifteskruer til å skru fast viftene. Det fulgte sikkert med noen slike skruer når du kjøpte kabinettet. Hvis ikke kan du dra innom f.eks Clas Ohlson, der selger de slike "kabinett skrue" pakker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå