Gå til innhold

Koble inn vifte

kunchun

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Viften har enten en 3-pins kontakt, eller en molex kontakt (De du bruker til hdd, cd-drev osv), eller de kan ha begge deler.

Hvis den har en 3-pins kontakt, så kan du koble den på en viftestyring hvis du har, eller du kan koble den på en ledig kontakt på hovedkortet.

Molex kan du koble på en annen molex.

Anbefaler at den viften du kobler bakerst i kabinettet, blåser ut, så framt til at den ikke kobles helt nederst bak i kabinettet.

Lenke til kommentar

Hvor disse kontaktene er varierer fra hovedkort til hovedkort.

Men vil nok tro de ikke er så langt ifra prosessoren.

På de hovekortene jeg har hatt, så har det vært:

1 ovenfor prosessor

2 til venstre for prosessor

Se f.eks i manualen til hovedkortet ditt. Der er det nok et miniatyr bildet av hovedkortet, der det bruker å være merket hvor diverse ting er plassert, blandt annet 3-pins kontaktene.

Lenke til kommentar

Okay, men jeg har sitt og lest litt her og der og det ser ut som dere anbefaler en vifte som blåser inn luft foran i kabinettet og en som blåser lufta ut bak i kabinettet?

Jeg skal montere en ekstra vifte på bak siden, så jeg lurer på om jeg skal la den blåse den varme lufta ut av kabinettet?oi åssen skal jeg skru inn den vifta?med vanlig skruer?jeg finner ikke noe skruer i den vifta jeg kjøpte. kan noen vise meg eks. på en sånn skrue man skal bruke? :blush:

Endret av anderenlee
Lenke til kommentar

Vifte foran som blåser luft inn.

Vifte bak som blåser luft ut.

Det er meningen at du skal bruke vifteskruer til å skru fast viftene.

Det fulgte sikkert med noen slike skruer når du kjøpte kabinettet.

Hvis ikke kan du dra innom f.eks Clas Ohlson, der selger de slike "kabinett skrue" pakker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...