Kamui Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Maskinen min vil ikke oppdage dvd-leser\brenneren min! Når jeg stapper i en plate blinker lyset på den og thats it Kunne ikke finne den i bios heller :S ikke ligger den under enhetsbehandling heller. Noen som vet hva som kan være galt? Den er koblet til både strøm og hovedkort! Lenke til kommentar
Apocalypse Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 (endret) Har du satt jumperen på dvd-brenneren riktig? Hvis den er tilkoblet hovedkortet på samme kabel som andre harddisker / cdrom'er må en av enhetene settes som master og en som slave. Endret 25. juni 2005 av Apocalypse Lenke til kommentar
Kamui Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 Har du satt jumperen på dvd-brenneren riktig? Hvis den er tilkoblet hovedkortet på samme kabel som andre harddisker / cdrom'er må en av enhetene settes som master og en som slave. Den er på en egen kabel..... må den settes som master da? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 sett den på CS (cable select) så er et ikke så nøye lenger. hvis du setter den som master må den stå ytterst på ide kabelen, og slave må stå på midten... men med CS så blir den valgt etter hvor du plassererr den atutomatisk... Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 hvis du setter den som master må den stå ytterst på ide kabelen, og slave må stå på midten... men med CS så blir den valgt etter hvor du plassererr den atutomatisk... Hva er grunnen til det? Det er jo en 40-leders kabel hvor kontaktene er paralellkoplet. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 har ikke anelse.. men det er sånn det er... dessuten er det 80 ledere i nyere ide kabler, selv om det bare er 40 kontaktpunkter... Med de gamle 40 leders kablene tror jeg ikke det spilte noen rolle hvor disken var plassert på kabelen. står mer på denne siden Lenke til kommentar
enden Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 hvis du setter den som master må den stå ytterst på ide kabelen, og slave må stå på midten... men med CS så blir den valgt etter hvor du plassererr den atutomatisk... Dummeste jeg noen gang har hørt.... Kamui: Sjekk at kabelen er koblet rett og at den sitter skikkelig på hovedkortet også. Har driti meg ut på kabel som har løsnet fra HK før Test den evt på en annen IDE-kanel eller i en annen PC. Lenke til kommentar
Kamui Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 hmm har nå trykket inn kabelen og prøvd med en annen ide kabel! funker fortsatt ikke! har ikke stilt på jumperen though...... Lenke til kommentar
Musty Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 hvis du setter den som master må den stå ytterst på ide kabelen, og slave må stå på midten... men med CS så blir den valgt etter hvor du plassererr den atutomatisk... Dummeste jeg noen gang har hørt.... det har du pinadø rett i... Mener at jeg har hørt det fra flere, siden det på mange runde kabler ofte står SYSTEM på den ene, SLAVE på den andre og MASTER på den tredje kontakten.. Har nå prøvd det selv, og ser da at det jeg sa i sist bare er tull.. Men cable select er veldig greit å bruke likevel! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå