Necleto Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Jeg kjøpte for noen dager siden, et XFX GeForce 6800 Ultra og en NV Silencer 5 rev.2 fra komplett. Originalkjøleren hadde en temp. som lå på omtrent 59-60 grader, og jeg trodde dette kom til å synke med Silencer-en. Men det gjorde det ikke! Temp. steg til 69 grader idle, og jeg vet ikke hvor mye load! På pakken til kjøleren står det at temp. skal være rundt 45-50 grader! Hva er feil? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Dårlig kontakt mellom gpu og kjøler? For mye / for lite kjølepasta? Urenheter / rester av gammel kjølepasta? Ujevn kjøler ? Ujevn gpu overflate ? Lav hastighet på vifta? Shimms som står i veien? Lenke til kommentar
Necleto Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 Hvordan kan jeg stille rpm på Silencer-vifta? Har ikke noe program for det, men... Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Ati-Tool. Men ellers så er det nok vanskelig å se rpm , du kan derimot sette % av full hastighet i ati - tool. Lenke til kommentar
Necleto Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 Ati-Tool.Men ellers så er det nok vanskelig å se rpm , du kan derimot sette % av full hastighet i ati - tool. Hvis du ser på toppen, har jeg et XFX GeForce 6800 Ultra, ikke et ATI-kort. Men jeg kan kanskje bruke ATI tool til å stille vifta med allikevel? Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Ati-Tool.Men ellers så er det nok vanskelig å se rpm , du kan derimot sette % av full hastighet i ati - tool. Hvis du ser på toppen, har jeg et XFX GeForce 6800 Ultra, ikke et ATI-kort. Men jeg kan kanskje bruke ATI tool til å stille vifta med allikevel? Nei, det kan du ikke. Men prøv med Rivatuner. Lenke til kommentar
Necleto Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 Kan du stille fanspeed i Rivatuner? Har ikke sett det, men... Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Kan du stille fanspeed i Rivatuner? Har ikke sett det, men... Går fint an her på mitt X800 kort. (har det ikke installert nå da men) Lenke til kommentar
Necleto Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 Byttet tilbake til XFX-kjøleren. Med den stiger ikke temp. over 62 grader...Men den bråker litt mere da Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) Den er nok montert feil på ett vis. Plastikken under kobber delen kanskje? Tynt lag med skikelig pasta? Koble på strømmen til den? EDIT: Viss skjermkortet ditt ikke har referanse designet er det jo mulig at det er noen komponenter på kortet som tar borti kjøleren, slik at den ikke får god nok kontakt. Endret 27. juni 2005 av suprsid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå