Gå til innhold

Passer denne rammen med den jeg har fra før av?

Selvbyggern

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet ut hvilke ram brikker jeg har fra før av: Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB.

Nå har jeg bare en port ledig, har 1024mb ram, men vil ha 2048mb, derfor lurte jeg på om jeg kunne kjøpe denne ramen: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=21701 slik at den vil fungere sammen med den rammen jeg har fra før av, det må ikke bli ustabilt... gjør den noe at den nye rammen har raskere timings en den gamle? Hvis ikke den passer, kan noe anbefale en annen ram som passer med den gamle jeg har, det må være 1024mb på en port! (har bare en port igjen).

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må jo isåfall fortelle oss hva slags hovedkort du har..

Hvis du bruker denne i tillegg til value, så er det mulig du ikke har dual memory.

Går sikkert greit, men tror du det ikke er nok med en ekstra på 512Mb?? Installer windows på nytt. Sjekk info på corsair iforhold til hovedkortet eller på produsenten av hovedkort. Står begge der så er det nok i boks, hovedkortet vil bare justere latency til xms (2.5-3-3-6 latency on AMD platforms) sin verdi? Hva betyr T1.. Eller du må endre det selv..

Endret av thomas111
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...