kenneth11 Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Bloodhound Gang - Foxtrot Uniform Charlie Kilo you son of a Bravo India Tango Charlie Hotel Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Zulu Alpha Alpha Out Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Ægir, hmm. Danskene bruker det, tror jeg. Men, norsk standard er denne: Ærlig Østen Åse/(Åre) Jeg lærte Ægir, Ørnulf og noe greier når jeg tok VHF-sertifikat Sender-mottakersertifikat? Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Hehe, vanlig sivilt VHF er vel for standard maritime VHF-tranceivere? Blir litt nytteløst å kun kunne sende eller motta... Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 (endret) Hihi. Morsomt når Forest Gump sier "We were always running for a guy called Charlie." når han er i militæret. Endret 9. oktober 2005 av NorthGarden Lenke til kommentar
PT Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Jeg lærte Ægir, Ørnulf og noe greier når jeg tok VHF-sertifikat Sender-mottakersertifikat? Jeg har nok lov til å både sende og motta ja Å motta kan vel alle gjøre, mens for å sende må man ha sertifikat eller være under oppsyn av en som har det. Lenke til kommentar
EVH Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Hva med Easy-company fra Band of Brothers? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Samme system som i den norske hæren regner jeg med. I art. på setermoen hadde vi f.eks. 2 artilleri kompani, N og P. Disse ble kalt Nils og Petter (eller var det Per?) Ingen relasjon til det fonetiske alfabetet uansett.. Lenke til kommentar
kenneth11 Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Hva med Easy-company fra Band of Brothers? dette alfabetet er NATO sitt, og eksisterte ikke i WWII Lenke til kommentar
EVH Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Hva med Easy-company fra Band of Brothers? dette alfabetet er NATO sitt, og eksisterte ikke i WWII Okei. =) Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 "Whisky Papa, kom inn." Lenke til kommentar
kenneth11 Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Kan vi ikke ta Sovietiske/Russiske fly og ubåter med det samme: Mig-21 Fishbed (Tror jeg) Mig-23 ? Mig-25 Foxbat Mig-27 Foxhound (?) Mig-29 Fulcrum (?) Mig-31 ? (det er alle jeg husker akkurat nå) Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 ken: har du feilpostet litt? Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 "Whisky Papa, kom inn." "zero india quebec this is golf zero delta zulu bravo oscar one immediate interrogative zulu charlie yankee fife over" "golf zero delta this is zero india quebec roger go alpha two echo zulu charlie yankee fife over" "this is golf zero delta roger standby on alpha two echo" ... dette gjorde jeg daglig en stund Lenke til kommentar
sim Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 "Whisky Papa, kom inn." "zero india quebec this is golf zero delta zulu bravo oscar one immediate interrogative zulu charlie yankee fife over" "golf zero delta this is zero india quebec roger go alpha two echo zulu charlie yankee fife over" "this is golf zero delta roger standby on alpha two echo" ... dette gjorde jeg daglig en stund Freak ... Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Vel, jeg slapp hvertfall å stå i ro foran slottet og fryse i et år Men... ja Lenke til kommentar
Øyh Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Hihi. Morsomt når Forest Gump sier "We were always running for a guy called Charlie." når han er i militæret. Det har jo ikke noe med det fonetiske alfabetet å gjøre, men deriomot at amerikanerne kalte vietcong soldater for charlie... Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Står Ærlig østen Åse på min felttelefon:P Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Hihi. Morsomt når Forest Gump sier "We were always running for a guy called Charlie." når han er i militæret. Det har jo ikke noe med det fonetiske alfabetet å gjøre, men deriomot at amerikanerne kalte vietcong soldater for charlie... hehe, jo, det har litt.. VietCong = VC = Victor Charlie, som regel bare forkortet til Charlie Lenke til kommentar
euroshopper Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Hva med Easy-company fra Band of Brothers? 4981084[/snapback] Flash? Thunder! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå