the_fire Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Hvordan går det fonetiske alfabete? Da er det snakk om det som brukes i film og sånt (delta force, team bravo, echo four-nine-teen). Kan de fem-seks første "bokstavene" men der sier det stopp. A - Alfa B - Bravo C - Charlie (?) D - Delta E - Echo (?) F - Foxtrot Noen som kan fortsette? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 (endret) G - Golf H - Hotel I - India J - Juliet K - Kilo L - Lima M - Mike N - November O - Oskar P - Papa Q - Quebec R - Romeo S - Sierra T - Tango U - Uniform V - Viktor W - Whisky X - X-ray Y - Yankee Z - Zulu Æ - Ærlig Ø - Østen Å - Åse Endret 25. juni 2005 av LarsP Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 1: Wun 2: Too 3: Tree 4: Fower 5: Fife 6: Siks 7: Seven 8: Ait 9: Niner 0: Zeero .... så var det komplett Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 "6. Dette er 3, over. - dette er 6, over - dette er 3, Vi har det fonetiske alfabetet, erkjenn, over - 6, Forstått, det er glimrende, slutt" Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 LarsP, er mange forskjellige versjoner av ÆØ og Å har jeg fått inntrykk av, jeg har hørt Ægir og noe greier. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Ægir, hmm. Danskene bruker det, tror jeg. Men, norsk standard er denne: Ærlig Østen Åse/(Åre) Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 (endret) General, we got George Whisky Bush on the radio! Endret 25. juni 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
b-real Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Whisky Tango Foxtrot. Dette er noe de som skal inn egentlig bare kan lære seg med en gang for dette er et MUST innenfor de militære traktene.. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Whisky Tango Foxtrot.Dette er noe de som skal inn egentlig bare kan lære seg med en gang for dette er et MUST innenfor de militære traktene.. WTF? Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 (endret) Whisky Tango Foxtrot.Dette er noe de som skal inn egentlig bare kan lære seg med en gang for dette er et MUST innenfor de militære traktene.. WTF? yeah!!! you win the prize! Endret 25. juni 2005 av Jonki Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Og forresten, såvidt jeg vet heter det så mye som "Det internasjonale fonetiske alfabetet". Alltid morsomt å ta noen fraser med det "alfabetet" der. Folk skjønner ikke bæret. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 Og forresten, såvidt jeg vet heter det så mye som "Det internasjonale fonetiske alfabetet". Alltid morsomt å ta noen fraser med det "alfabetet" der. Folk skjønner ikke bæret. Er vel sånn nokenlunde klar over det. Det er bare det at jeg har sett flere versoner av det, og ville ha det som ble brukt i film. Og det er vel det internasjonale fonetiske alfabetet. Skal foresten bruke det når jeg spiller Ghost Recon 2; The enemy is trying to flank us from Echo four! Lenke til kommentar
JamesHook Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Hei noen som vet om Ø: Ørnulf Å: Ågot brukes i danmark og? og andre norske ord for æ ø å ? Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 alpha bravo charlie :!: Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Og forresten, såvidt jeg vet heter det så mye som "Det internasjonale fonetiske alfabetet". Alltid morsomt å ta noen fraser med det "alfabetet" der. Folk skjønner ikke bæret. Er vel sånn nokenlunde klar over det. Det er bare det at jeg har sett flere versoner av det, og ville ha det som ble brukt i film. Og det er vel det internasjonale fonetiske alfabetet. Skal foresten bruke det når jeg spiller Ghost Recon 2; The enemy is trying to flank us from Echo four! Tja, hvis de bruker forskjellige versjoner i film, så er det, som vanlig, filmskapere som er 100% idioter og ikke engang klarer å gjøre enkel research. Eller så er det koder som ikke har noe med det fonetiske alfabetet i det heletatt. Lenke til kommentar
PT Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 (endret) Ægir, hmm. Danskene bruker det, tror jeg. Men, norsk standard er denne: Ærlig Østen Åse/(Åre) Jeg lærte Ægir, Ørnulf og noe greier når jeg tok VHF-sertifikat Endret 9. oktober 2005 av PT Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Hvor har dere lært dette da? Noen andre gnister her kanskje? Lenke til kommentar
kenneth11 Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Oscar Mike Golf Oscar Mike Foxtrot Golf India Mike Oscar India Mike Hotel Oscar osv Lenke til kommentar
diversity Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Bloodhound Gang - Foxtrot Uniform Charlie Kilo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå