Gå til innhold

Det (film)militære fonetiske alfabete?

the_fire

Anbefalte innlegg

Hvordan går det fonetiske alfabete? Da er det snakk om det som brukes i film og sånt (delta force, team bravo, echo four-nine-teen). Kan de fem-seks første "bokstavene" men der sier det stopp.

A - Alfa

B - Bravo

C - Charlie (?)

D - Delta

E - Echo (?)

F - Foxtrot

Noen som kan fortsette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

G - Golf

H - Hotel

I - India

J - Juliet

K - Kilo

L - Lima

M - Mike

N - November

O - Oskar

P - Papa

Q - Quebec

R - Romeo

S - Sierra

T - Tango

U - Uniform

V - Viktor

W - Whisky

X - X-ray

Y - Yankee

Z - Zulu

Æ - Ærlig

Ø - Østen

Å - Åse

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
Og forresten, såvidt jeg vet heter det så mye som "Det internasjonale fonetiske alfabetet".

Alltid morsomt å ta noen fraser med det "alfabetet" der. Folk skjønner ikke bæret. :wee:

Er vel sånn nokenlunde klar over det. Det er bare det at jeg har sett flere versoner av det, og ville ha det som ble brukt i film. Og det er vel det internasjonale fonetiske alfabetet.

Skal foresten bruke det når jeg spiller Ghost Recon 2; The enemy is trying to flank us from Echo four!

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Og forresten, såvidt jeg vet heter det så mye som "Det internasjonale fonetiske alfabetet".

Alltid morsomt å ta noen fraser med det "alfabetet" der. Folk skjønner ikke bæret. :wee:

Er vel sånn nokenlunde klar over det. Det er bare det at jeg har sett flere versoner av det, og ville ha det som ble brukt i film. Og det er vel det internasjonale fonetiske alfabetet.

Skal foresten bruke det når jeg spiller Ghost Recon 2; The enemy is trying to flank us from Echo four!

Tja, hvis de bruker forskjellige versjoner i film, så er det, som vanlig, filmskapere som er 100% idioter og ikke engang klarer å gjøre enkel research.

Eller så er det koder som ikke har noe med det fonetiske alfabetet i det heletatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...