Gå til innhold

X800 XL? Noe bra eller?

Shaper

Anbefalte innlegg

X800XL har vel en god stund vært det beste kjøpet i øvre mellomklasse. Men hvordan blir det fremover? Geforce 7800-serien er en ting, den er foreløpig alt for dyr. Men Ati´s neste trekk? Når kan vi forvente det? Jeg tenker å kjøpe X800XL en gang i løpet av sommeren, men er usikker på hvor smart det er med tanke på at R520 kommer en eller annen gang.

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp X800XL nå hvis du trenger nytt skjermkort. Det nytter ikke å vente på nye saker. Resultatet er nok bare at R520 blir forsinket og svindyr når det først kommer, så dyr at du angrer på at du ikke kjøpte X800XL mye tidligere.

Men du må se det an i forhold til hva du har nå. Hvis ditt nåværende skjermkort duger bra i de spillene du spiller så er det bare å kaste penger ut vinduet å kjøpe noe ennå bedre før du faktisk har behov for det.

Lenke til kommentar
Jeg har x800xl og fikk 5000 i 3dmark05. Kjøpt det vis du har litt lite penger, jeg er fornøyd men jeg selv angrer på at jeg ikke kjøpte et litt bedre men det er bare pga at jeg har nok av penger.

Jeg tror du blir glad for at du kjøpte x800xl fordi om 1 måned eller 2 kommer det helt nye skjermkort og da vil du være glad for at du ikke kjøpte x850xt pe eller noe som er svindyrt, sånn jeg tenkte. Kjøp litt billigere nå og kjøpe kanskje et nytt litt bedre kort senere (hvis det behøves) ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ

er powercolor eller sapphire sitt x800xl best, powercolor har dual dvi og VIVO, men sapphire sitt har visst bedre kjøler og yter bedre, men det støyer litt? Noen formeninger?

Lenke til kommentar
men er dual dvi viktig? Og får man bruk for VIVO?

Det er personlige preferanser som bare kjøperen kan vurdere om han kommer til å bruke eller ikke? Hvis kjøperen ikke trenger dette så er det selvfølgelig også totalt uviktig og ikke vits å betale noe ekstra for.

Lenke til kommentar
er powercolor eller sapphire sitt x800xl best, powercolor har dual dvi og VIVO, men sapphire sitt har visst bedre kjøler og yter bedre, men det støyer litt? Noen formeninger?

Jeg så testen av de to X800XL kortene de hadde på hw.no for en tid siden(les: "X800Xl en hit i mellom-klassen").

Der stod det at Sapphire bare hadde Tv-out, D-sub, og en DVI utgang + at det ar bedre til å klokke.

Greit tenkte jeg, jeg kjøper Sapphire sitt, siden det er bedre til å klokke.

Siden prisguiden ikke kan sortere VIVO\ikke VIVO, endte jeg opp med et kort som var 200kr dyrere(feil i prisguiden) + VIVO på mitt kort(kjøleløsningen er også annerles her, enn på det som var i testen).

men men...shit happens.

Fornøyd er jeg iallefall.

...

512mb vs 256mb

Lenke til kommentar

Vel, veldig mange positive innslag her...

Jeg har jo et GeForce FX5950Ultra nå, og kjører de fleste spill på 1024 eller 1280 på fulle details og det går glatt, men jeg ønsker det lille ekstra, det kan hende at det lagger noen ganger og sånnt hvis det skjer mye, og det er kjiipt, i tillegg så er det kjedelig å ikke ha på iallefall litt AA og AF...

Tror jeg nesten må kjøpe et X800XL, men jeg tenkte å vente litt, ATi kommer ut med nye skjermkort snart, og da tror jeg at prisene på X800 utgavene kommer til å bli dumpet kraftig ned :)

Så jeg venter over sommeren med skjermkort, og ser hvrodan det utvikler seg.. Men jeg er overbevist over at X800XL er et kjempekort og det er nesten så det kribler i magen :) Hadde ATi før og var storfornøyd med det, så gikk jeg over til nVIDIA og var ikke så fornøyd med det... Kunne godt tenkt meg ATi igjen ;)

Takker utrolig mye for alle innspillene dere har hatt, og jeg tror jeg kommer til å støtte ATi nok en gang :thumbup:

Men er det noen som vet når R520 kortene blir sluppet ut til verden eller? ;)

Håper på et prisras på X800 serien og de andre kortene :):innocent::whistle:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...