kadaver Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Harddisken på den bærbare maskina mi (Hitachi 4K80 40gb) takka for seg for nokre dagar sidan. Har forsøkt diagnostiseringsverktøy frå Hitachi utan at det klarer å reparere bootsektoren som visstnok skal vere skada - trur disken har fått en mekanisk feil sidan den lagar lavfrekvente skrapelydar. Disken inneheld ein del data som for meg er verdifulle, og eg skulle gjerne prøvd å gjenopprette desse. Har sett på programmet GetDataBack som ser ut som det kan gjere nytta. Spørsmålet blir berre korleis eg skal få brukt dette sidan det er ei bærbar maskin det er snakk om? Programmet brukast for å kopiere data over på ein annan disk i samme maskin, noko eg ser for meg kun fungerar i stasjonære maskiner. Nokon som har ein idé om korleis eg skal få til dette? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 (endret) Kjøp deg DETTE adapteret, og koble din bærbare harddisk på en vanlig IDE-kontroller i en stasjonær maskin. Husk å ikke prøve å kopiere over noe fra denne harddisken før du begynner med ordentlige program som GetDataBack eller File Scavenger. Jeg er litt usikker, men i hvert fall et av de programmene trenger du fullversjon (betal-versjon) for å kunne redde filer over 4KB Så setter du likesågodt i gang et long search/extended search (avhengig av hvilket progam) med en gang, og lar dette stå til det er ferdig. PS! Enkelte store filer fikk jeg corrupt file på i File Scavenger, mens GetDataBack klarte å kopiere 100% de samme filene. Endret 25. juni 2005 av Playmofetish Lenke til kommentar
sm1pea07 Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 For 3 1/2" til 2 1/2" adapter til halve prisen følg heller med på denne underkategorien hos QXL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå