Gå til innhold

Hvordan få åpnet .asp filer

Anbefalte innlegg

Hørtes nok ut som et rart spm (hørtes rart ut for meg også), men når fattern skulle sjekke nettbanken i stad fikk han ikke opp noe kontooversikt eller hva det var. Når man klikker på den står det at der er i .asp format og ber meg laste den ned, men åpne den får je gikke. Han hevder at dette har gått bra får. Jeg la inn Win XP til fordel for Win 2000 istad

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ASP betyr Active Server Pages, og er en webside som inneholder script som kjøres på server. Last ned en slik side (lagre på skrivebordet) og dobbeltklikk. Velg så Internet Explorer (eller hvilken browser du nå bruker til vanlig) og merk av for "åpne alltid i dette programmet" eller noe slikt. Så kan du slette filen, og alt skal fungere.

Når du laster ned en ASP - side, får du ferdigtygd HTML - kode, som en webside består av. Så filen kunne like godt kalles fil.html istedet for fil.asp - du merker ingen forskjell. Filendelsen .asp forteller bare webserveren at det er en fil som inneholder kode som skal kjøres før filen sendes til mottaker.

På dette forumet finner du etelleranna.PHP. ASP er det samme som PHP (nesten, i alle fall). Begge språkene kan f.eks. slå opp i en database og hente informasjon som så presenteres som tekst og bilder i vanlig HTML - form. Det er det du ser når du leser denne posten - det er tekst som er lagret i en database, som så hentes ut og puttes inn i fin HTML for deg.

Håper dette var litt oppklarende? :smile:

Mvh. yummy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...