Gå til innhold

1.5+ Gig RAM VS. 1 Gig RAM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har 2x512 fra før, går det fint å slenge inn en eller to til?

Du kan i mange tilfeller ikke kjøre dual channel når alle fire slottene er fulle. Dessuten kan du også risikere at hele systemet klokker seg ned til 333 hastighet i stedet for 400. Dette avhenger self av hvilket HK du har.

Men som en hovedregel. Fyll kun to slotter med ram. La to stå tomme!

Lenke til kommentar
Jeg har 2x512 fra før, går det fint å slenge inn en eller to til?

Du kan i mange tilfeller ikke kjøre dual channel når alle fire slottene er fulle. Dessuten kan du også risikere at hele systemet klokker seg ned til 333 hastighet i stedet for 400. Dette avhenger self av hvilket HK du har.

Men som en hovedregel. Fyll kun to slotter med ram. La to stå tomme!

merker jeg stor forskjell om rammen går ned i hastighet?

Lenke til kommentar

Lurer litt på om dere som sliter har antivirus kjørende i bakgrunnen?

I instruksjonsheftet som følger med spillet står det at det er anbefalt at dette slåes av før spilling.

Dere er vel samtidig klar over at enkelte antivirus suger mer enn andre??

Norton er en av de store synderne på dette området. Ville absolutt prøvd å laste ned en 30 dagers trail av NOD32 og prøvd med den istede (HUSK!! Avinstaller norton før dere installerer NOD'en).

Bruker NOD selv og den bruker nesten ingenting av maskinen, så dette anbefaler jeg virkelig.

Da sier jeg bare lykke til vidre i spillingen av BF2 dere heldige gribber som har tilgang til internett.

Jeg sitter nå på landsbygda og er "kanskje" lovet internett til høsten. Kjenner jeg telenor rett så blir det vel to år fram i tid. (For tiden er jeg i mer sentrale strøk og får lånt meg nett). :(

Lenke til kommentar

Dette er screenshot av Task Manager, BF2 går i 1600x1200 High online med 40 spillere, 25-30 fps (alt for lavt, skulle bare teste). Uansett hva jeg prøver får jeg aldri BF2 over 750MB, dvs jeg kan aldri gå tom for RAM.

specs:

AMD XP@2377mhz 216fsb

1024 ram

9800XT (heftig tweaket)

post-171-1120122357_thumb.png

Endret av HeRbie
Lenke til kommentar

Herbie!

Ok..sikker på at du ikke når høyere? Om du ser på bilde ditt...og under commit charge også PEAK..da ser du at peaken din ligger på 102xxxxx, mens Rammen din er 104xxxxx. Så riktignok går du ikke over rammen du har. Men hva står den peaken på neste gang du har spilt? Kanskje den da går over det du har i Ram?

Men peak på 1002xxxx, da vil det jo si at du har brukt rundt 1 gig av Rammen din. Om dette er i BF2 elelr ei vet ikke jeg, men personlig har jeg ingen andre programmer eller spill som får meg i nærheten av å peake på 102xxxx.

Selv har jeg opplevd peak på 130xxxxx..nesten 0.3 Gig mer enn rammen jeg har i. Alt dette i BF2.

Endret av gamer73
Lenke til kommentar

Har testet hardt og lenge, samma hvor hardt jeg tyner PC'n med BF2 på sykt uspillbare innstillinger - 1600x1200 High 6xAA/16AF på 9800XT.. det var en opplevelse :D - får jeg ikke pagefilen til å begynne å klage under spilling. BF2 ligger alltid rundt 700MB og koser seg, selvsagt prøver maskina og legge uviktige ting som MSN og masse XP tullball i pagefilen, men det påvirker ikke ytelsen da BF2 hele tiden har fri tilgang til minne.

Må legge til at jeg har et meget tweaket system, har slått av masse services i XP og bakgrunnsprogrammer er nesten ikke-eksisterende. Når maskina er restartet har jeg 250-260 Threads gående. Normalt ser jeg opp til 400 hos andre jeg kjenner.

Lenke til kommentar
Må legge til at jeg har et meget tweaket system, har slått av masse services i XP og bakgrunnsprogrammer er nesten ikke-eksisterende. Når maskina er restartet har jeg 250-260 Threads gående. Normalt ser jeg opp til 400 hos andre jeg kjenner.

Ja det er mulig det da. Men hvordan forklarer du den peaken på 1 gig som jeg så fra bilde ditt da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg

Nå har jeg slengt inn 2x512MB RAM til, for totalt 4x512MB. BF2 går nå glatt :w00t: (sjekk profil for øvrige specs)

Alle innstillinger på high og 6xAA, 1680x1050 oppløsning

Merker spesiellt stor forskjell på lasting av kart, og den verifying resources saken.

Lenke til kommentar

Ja det er mulig det da. Men hvordan forklarer du den peaken på 1 gig som jeg så fra bilde ditt da?

Garantert når mappet skulle loade. Da tar den all rammen den får virker deg som. "2Gig kompisene" mine slår meg på loadetiden, det skal de ha. Men det er ikke mange sekundene det er snakk om. Nå skal det sies at noen av dem har 74GB raptor med bare BF2 på også... :whistle:

Endret av HeRbie
Lenke til kommentar
Garantert når mappet skulle loade. Da tar den all rammen den får virker deg som. "2Gig kompisene" mine slår meg på loadetiden, det skal de ha. Men det er ikke mange sekundene det er snakk om. Nå skal det sies at noen av dem har 74GB raptor med bare BF2 på også... 

Ok..mener du å si at det ikke er noen forskjell i in-game hakking med 1gig vs 2 gig? Når du sammenligner med kameratene dine da self...er det ditt budskap?

Lenke til kommentar

Aldri prøvd 2gig selv, så jeg er ikke helt sikker.. Men generell disklagg som jeg hadde med 256mb ram i Bf1942 tiden er jo helt eliminert. Moralen er vel at 2gig hvertfall ikke gjør noen skade. Men med et bra justert system holder 1024MB. Uansett, får man ikke 2x1024MB godt under 2000 for tiden?

Lenke til kommentar
merker jeg stor forskjell om rammen går ned i hastighet?

JA! det må unngåes for all del. Sjekk HK'et ditt....

Du går ned fra 400 til 333...dvs like mye ned i ytelse...noe som jo er en del

I manualen til mitt HK k8n platinum2. Står det at jeg kan kjøre dual channel selv med 4x brikker, det står også at de bare kjører som ddr330. Går det da ann å clocke rammen til 200mhz ved å kjøre fsb på 240mhz, når jeg kjører 4xRam på ddr330 (166mhz). ;)

(166\200*240=200)

Endret av bensinkanna
Lenke til kommentar
I manualen til mitt HK k8n platinum2. Står det at jeg kan kjøre dual channel selv med 4x brikker, det står også at de bare kjører som ddr330. Går det da ann å clocke rammen til 200mhz ved å kjøre fsb på 240mhz, når jeg kjører 4xRam på ddr330 (166mhz). 

(166\200*240=200)

Hmm tror vi to har likt HK....

Og det er sant det du sier om at det blir ddr333 i stedet for ddr400. Dual funker sikkert den, men 333 i forhold til 400 vil senke ytelsen betydelig på hele systemet ditt. Om man kan klokke den? mulig..aner ikke jeg. Jeg klokker aldri av prinsipp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...