Gå til innhold

1.5+ Gig RAM VS. 1 Gig RAM

Anbefalte innlegg

Ja folkens...da kommer dagens store spørsmål.

Vi har jo her inne (og ellers i gamer-verden) funnet ut at BF2 krever mer enn 1 Gig ram. Man kan jo lett se det på f.eks windows task manager når man spiller (fordel med 2-skjermsløsning da ;) )

Så har noen av dere som hadde 1 gig før fått tak på mer? 1.5 eller 2? Og har dere merket noen forskjell i ytelse? Eventuelt, er det noen av dere som fra før av hadde 1.5-2 gig ram som opplever den hakkingen/forsinkelsen vi andre opplever?

Kom igjen å svar folkens da jeg tror dette kan hjelpe en hærskare av BF2-horer der ute!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sinnsykt stor forskjell fra 1GB til 2GB, alt går glatt, ingen hakking mer.

Wow? er det sant?

Specs ellers?

Og opplevde du samme hakkingen i multiplayer som vi andre opplever før du fikk mer ram?

Please skriv utfyllende! ;)

Lenke til kommentar
Ja, hakket litt innimellom, hadde bra FPS, men plutselig når jeg snudde meg fort rundt og sånt så var det litt hakking.

Å satan BTK. det er akkurat det jeg opplver selv. Og mange med meg. Tror faktisk at problemet aldri kan løses uten å gå til innkjøp av 2 gig nå! Takk for opplysende svar!

Tror vi har en løsning på mange folks problemer! Selv om jeg er usikker på om EA kan gjøre noe med problemet selv uten at vi trenger mer ram. Mulig dette blir vanskelig for dem. Så da må vi gjerne handle ram!

Lenke til kommentar
Ja folkens...da kommer dagens store spørsmål.

Vi har jo her inne (og ellers i gamer-verden) funnet ut at BF2 krever mer enn 1 Gig ram. Man kan jo lett se det på f.eks windows task manager når man spiller (fordel med 2-skjermsløsning da ;) )

Så har noen av dere som hadde 1 gig før fått tak på mer? 1.5 eller 2? Og har dere merket noen forskjell i ytelse? Eventuelt, er det noen av dere som fra før av hadde 1.5-2 gig ram som opplever den hakkingen/forsinkelsen vi andre opplever?

Kom igjen å svar folkens da jeg tror dette kan hjelpe en hærskare av BF2-horer der ute!

battlefield går jo fint med 500MB RAM

Lenke til kommentar

kjøpe meg mer ram jeg også da når jeg får peng til det..

Men så er det det vettu..

Jeg har 2x512 brikker nå..

Vil det da funke å slenge i 1x 1024?

Vil det funke fint med brikker i forskjellige størrelser?

Alt vil jo selvfølgelig være samme merke..

Lenke til kommentar
kjøpe meg mer ram jeg også da når jeg får peng til det..

Men så er det det vettu..

Jeg har 2x512 brikker nå..

Vil det da funke å slenge i 1x 1024?

Vil det funke fint med brikker i forskjellige størrelser?

Alt vil jo selvfølgelig være samme merke..

hvis du har muliget for dual channel så hadde jeg kjøpt 2x512 identiske brikker og gjort det isteden for 1x1024

Lenke til kommentar
min går fint med 1 GB RAM og BF2 har aldri peaket over 1024mb! ...jeg kjører dual channel 400MHz...kanskje det har litt å si men allikevel..

Vel...jeg og kjører dual channel 400MHz high-end minnet, men peaket over har det med hele 0.2 Gig...

Men du å si at du ikke opplever den laggen/hakkingen som vi andre gjør?

Lenke til kommentar

og...om man skal ha 2 gig med ram så er det best å kjøpe 2x1024 brikker, da 4 brikker blir stress for systemet å tankle. Dessuten er det ikke HK som klarer å kjøre dual channel på fire plasser (som mitt). Vet faktisk ikke om noen HK's som klarer det med å bruke 4 plasser hehe.

Jeg vet det...det blir dyrt..rundt 2000kr eller mer.

Lenke til kommentar
jeg opplevde litt ista men det var på en ranked server. Hørt at det er mye større tedenser å hakke på disse serverene enn ellers..

Jo det er mulig..men nå husker ikke jeg hvilken oppløsning og slikt du kjører, men det skal jeg alltids finne ut av hehe...

Og joda..server har vel noe å si når det kommer til lagg/hakking regner jeg med.

Men kanskje mer ram er en vei å unngå problemet på...

Lenke til kommentar

ja hehe men tidene forandrer seg.....og BF må jeg nesten spille bra da jeg komer til å tilbringe store deler av fritiden min der i årevis fremover hehe...

Prisene kan være høy ja, men rundt en 2000kr for et bra 2x1024 ddr tror jeg er mulig

Lenke til kommentar

hmmm mulig jeg tar feil når jeg sier at man kan skaffe dual channel 2gig til 2000kr :cry:

Koster det 4k så er jeg og litt usikker på om det er verdt det.

Men vi bør kanskje vente til patchen og se hva dem får gjort med problemene våre uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...