Green Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Hei! Eit litt dumt spørsmål her... Er det mulig å formatere ein ekstern HD slik at både PC og MAC kan lese/skrive til den? Takk for svar! Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Det er bare å høyre klikke på den eksterne HD og trykk "formater" Da skal den kunne brukes lett som ingen ting på begge, hvis jeg ikke tar helt feil Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Det forklarer vel heller lite. Poenget er at du fomatere FAT32, ikke NTFS. http://www.macdisk.com/hugdsken.php3 Windows vil forresten ikke la deg formatere FAT32 større enn 32GB, men det finnes andre programmer for formatering. Lenke til kommentar
Green Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 Greit! Takk skal dere ha! Det betyr at MAC os leser Fat32 opp til 127 gb i flg. sida det blei henvist til... Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Hvor stor ekstern HD er det snakk om? Lenke til kommentar
Green Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 Hvor stor ekstern HD er det snakk om? Har ikkje kjøpt den enno, men vurderer å kjøpe ein der me skal flytte store filer mellom pc og mac via eksterne hd-er... Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Kjøp så stor som mulig i forhold til budsjettet og tøy det litt. - Det lønner seg... Lenke til kommentar
Green Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 Kjøp så stor som mulig i forhold til budsjettet og tøy det litt. - Det lønner seg... Ja, men slik eg skjønna det her, så kunne ikkje MAC-en lese meir enn 127 GB anyway.... Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Kjøp så stor som mulig i forhold til budsjettet og tøy det litt. - Det lønner seg... Ja, men slik eg skjønna det her, så kunne ikkje MAC-en lese meir enn 127 GB anyway.... Pr partisjon. Please note that a 250GB disk, for instance, can be partitionned in two volumes of 125GB (with Partition Magic or the like) and will then be managed correctly, at least under Mac OS X (you can't rename the volumes, but this is a minor problem). Men husk på at FAT32 ikke takler så veldig store filer. Lenke til kommentar
Green Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 Kva er maks størrelse på filer då? Lenke til kommentar
Dark Lord Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Kjøp så stor som mulig i forhold til budsjettet og tøy det litt. - Det lønner seg... Ja, men slik eg skjønna det her, så kunne ikkje MAC-en lese meir enn 127 GB anyway.... At en MAC ikke kan lese mer enn 127 gb? hmm.hvilken MAC har du da?hvilket OS? Har vært borti MAC som iværtfall takler en 160 gb ekstern disk, så det skulle ikke være noe problem. Hvis det ikke er noe med andre typer MAC da som jeg vil finne litt merkelig men kan være Lenke til kommentar
Green Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 (endret) Kjøp så stor som mulig i forhold til budsjettet og tøy det litt. - Det lønner seg... Ja, men slik eg skjønna det her, så kunne ikkje MAC-en lese meir enn 127 GB anyway.... At en MAC ikke kan lese mer enn 127 gb? hmm.hvilken MAC har du da?hvilket OS? Har vært borti MAC som iværtfall takler en 160 gb ekstern disk, så det skulle ikke være noe problem. Hvis det ikke er noe med andre typer MAC da som jeg vil finne litt merkelig men kan være Ok, mulig eg uttrykka meg litt uklart der, men det eg meinte er: Etter det eg skjønner på denne sida: http://www.macdisk.com/hugdsken.php3 Så kan ein ikkje bruke større FAT32 disker enn 127 GB på MAC (og kanskje PC og?), men som ein påpeikte lenger oppe, så kan ein partisjonere større disker... Eg trur det var slik det var meint... Noen som kan fortelle meg max-size på filer i FAT32? Endret 25. juni 2005 av Green Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 (endret) http://www.ntfs.com/ntfs_vs_fat.htm 4GB that is..... Endret 25. juni 2005 av taz Lenke til kommentar
T-St0ne Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 (endret) Noen som kan fortelle meg max-size på filer i FAT32? FAT32 er begrenset til 4GB store filer. Les mer her. Edit: Hehe, jeg var litt seint ute Endret 25. juni 2005 av T-St0ne Lenke til kommentar
petterg Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 (endret) http://www.ntfs.com/ntfs_vs_fat.htm 4GB that is..... Det står ganske klart at fat32 klarer opptil 2TB partisjoner. Maks filstørrelse er riktig nok 4gb. Det er vel ikke veldig vanlig med større filer? Edit: Noen eldre mac'er har problemer med både partisjoner og disker større enn 128GB. Det gjelder også eldre pc'r. OSX overstyrer vel dette? Endret 25. juni 2005 av petterg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå