dragon Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Har et hjemmenettverk med ca 10 brukere, som deler internett gjennom en router(pc) ICS i win2000 med sygate firewall. Problemet er at hvis noen laster ned eks, SP2 (100mb) så tar den nesten hele båndbredden, og da går det sinnsykt tregt til oss andre. Har kabelmodem 512/128 kb/s. Spørsmålet mitt er: finnes det et program som deler internettilgangen på en rettferdig måte, altså at den gjevner hastigheten til alle som bruker internetten etter behov, ikke at én bruker skal få ta "hele" båndbredden. Ikke sygate homeoffice, gateway, fordi programmet i seg selv tar veldig mye båndbredde. Jeg er takknemlig for alle svar, hvis dere skjønner spørsmålet da. Lenke til kommentar
turbo Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 det kan du sett opp i windows 2000 serv Lenke til kommentar
EC Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Se om du kan finne noe programvare for "shaping" av båndbredde. Da kan du kanskje ordne det slik at man får full båndbredde om man laster ned små filer, men jo større filen er - jo mindre og mindre båndbredde får man, inntil f.eks. 50%. Da får man delt det ganske bra. Jeg har det på mitt hjemme - nettverk som er koblet til en 11 - MBit's linje. -yummy- Lenke til kommentar
dragon Skrevet 26. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2002 hva heter programmet du bruker? evt. url... Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Yummy har du 11mbits linje? DAMN! Kem er det du får det fra? Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Quote: yummy skrev (2002-07-24 23:33):nettverk som er koblet til en 11 - MBit's linje.-yummy- Trodde du bodde i jalla-land... men jeg tok visst feil! Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Tar jeg feil eller er linja sponset av Uninett? =) (Student ved Høgskolen i Narvik) -Dante Lenke til kommentar
EC Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Jeg abonnerer hos SSIN, som er studentsamskipsnaden i Narvik (Høgskolen i Narvik), ja. Linjen tilhører vel egentlig Uninett, men jeg tror SSIN leier den fra HiN. Dyrt er det vaffal ikke... :razz: Jeg bruker ikke noe program selv, shaperen er på SSIN's serverrom - trur eg. Men jeg vet da at det finnes programvare for slikt, jeg husker bare ikke hvor. Narvik er ikke "jalla - land". Det er heeelt nord i Nordland fylke. :smile: -yummy- Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Ahah!! Har selv bodd i Narvik mere eller mindre siden jeg var bitteliten. Farmor og bestefar bor der, og vi bodde bare 1,5 time unna. Dro masssse på besøk dit. Hadde en god kompis som bodde på studenthybel der oppe du bor (faens med oppoverbakker?) og briefa med superinternettet sitt når ADSL bare var en fjern drøm for oss vanlige folk..*sukk*..og nå har jeg migrert til Asker og her blir selvsagt ALDRI sentralen min utbygd for adsl. Typisk min flaks. Kompis som bor i kjellern i samme huset har hatt adsl i 2 år ellerno, han er pilotbruker. Jeg flytta hit 1,5 år seinere, fikk tlf linje på en anna sentral. _________________ ---- "Gjort er gjort og spist er spist" sa elgen i Hakkebakkeskogen under våpenhvilemøtet mellom Mikkel Rev og de andre dyra. >www.dragonforce.com/sound.html < ! Metalium ruler også. [ Denne Melding var redigert av: Bitex på 2002-07-30 20:12 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå